brak iskry na prawym cylindrze
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
właśnie chyba nie bo tam gdzie jest nawet po podmianie cewki nadal nie ma iskry a tam gdzie jest te 0,2v to jest iskra i odpala motor na ten gar a drugi nie działa
-- 21 Lis 2012, 22:51 --
właśnie chyba nie bo tam gdzie jest 12 nawet na dobrej cewce po podmiance nie ma iskry
-- 22 Lis 2012, 14:48 --
pytałem dziś elektryka i twierdzi że w takim zapłonie ma być tylko impuls na ułamek sekundy na cewkę czyli nie ma być tych 12V tylko tak jak w lewym to minimalne 0,2, no więc moje pytanie skąd to napięcie się tam wzięło, ma ktoś jakieś sugestie dodam że moduł drugi kupiłem i tak samo jest, elektryk ma mnóstwo pracy teraz i nie może w najbliższym czasie się tym zająć
-- 21 Lis 2012, 22:51 --
właśnie chyba nie bo tam gdzie jest 12 nawet na dobrej cewce po podmiance nie ma iskry
-- 22 Lis 2012, 14:48 --
pytałem dziś elektryka i twierdzi że w takim zapłonie ma być tylko impuls na ułamek sekundy na cewkę czyli nie ma być tych 12V tylko tak jak w lewym to minimalne 0,2, no więc moje pytanie skąd to napięcie się tam wzięło, ma ktoś jakieś sugestie dodam że moduł drugi kupiłem i tak samo jest, elektryk ma mnóstwo pracy teraz i nie może w najbliższym czasie się tym zająć
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: brak iskry na prawym cylindrze
musisz mieć gdzieś przebicie na obwód z napięciem 12V.
Dla pewności możesz sprawdzić jaki prąd daje moduł na kable od cewek. Zdejmij wtyczkę z modułu i miernikiem sprawdź odpowiedni pin. Tylko uważaj by nie zewrzeć kilku pinów.
Dla pewności możesz sprawdzić jaki prąd daje moduł na kable od cewek. Zdejmij wtyczkę z modułu i miernikiem sprawdź odpowiedni pin. Tylko uważaj by nie zewrzeć kilku pinów.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
ok no więc połączyłem ten pin na module ten co biegnie na niego przewód zielonoczarny lub zielonobrązowy nie pamiętam dokładnie już z tym drugim od cewki czyli czerwonym oczywiście do miernika i jest te 12V , ja już sam nie wiem może coś pod pokrywą alternatora jakieś zwarcie jest
-- 22 Lis 2012, 18:51 --
to znaczy te 12V jest na wpietych obu kostkach do modułu a jak jest tylko jedna wpieta ta mniejsza a ta większa nie, to na pinie do prawej cewki jest 0,05v a na pinie do lewej cewki 0v oczywiście na włączonym zaplonie, a impulsator jest jeden to możliwe że z nim cos jest nie tak, wyczytalem ze na kostce od niego podczas rozruchu ma byc maks napiecie 5v u mnie jest poniżej 1v
-- 22 Lis 2012, 18:55 --
ale te pomiary nie mają sensu na module bo jak mam odpietą wtyczke to te 7 chyba 7 przewodów nie mają stylu z modułem przecież
-- 22 Lis 2012, 18:51 --
to znaczy te 12V jest na wpietych obu kostkach do modułu a jak jest tylko jedna wpieta ta mniejsza a ta większa nie, to na pinie do prawej cewki jest 0,05v a na pinie do lewej cewki 0v oczywiście na włączonym zaplonie, a impulsator jest jeden to możliwe że z nim cos jest nie tak, wyczytalem ze na kostce od niego podczas rozruchu ma byc maks napiecie 5v u mnie jest poniżej 1v
-- 22 Lis 2012, 18:55 --
ale te pomiary nie mają sensu na module bo jak mam odpietą wtyczke to te 7 chyba 7 przewodów nie mają stylu z modułem przecież
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: brak iskry na prawym cylindrze
chodziło mi o to by sprawdzić jaki sygnał wychodzi z modułu na cewki.
Inna sprawa że na cewce nie będzie chyba w ciąż tego samego napięcia. Sygnał jest podawany w zależności od momentu w którym ma powstać iskra.
Napięcie na impulsatorze ciężko jest zmierzyć, bo jest zmienne.
Inna sprawa że na cewce nie będzie chyba w ciąż tego samego napięcia. Sygnał jest podawany w zależności od momentu w którym ma powstać iskra.
Napięcie na impulsatorze ciężko jest zmierzyć, bo jest zmienne.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
tam pisało że napięcie maxymalne ma być powyżej 5v w tej książce tak pisze
-- 23 Lis 2012, 15:33 --
no a co do tego napięcia na cewke to właśnie ma podawać ten impuls a jest na pozycji zapłonu już 12v gdzie na właściwej stronie jest minimalne czyli te 0,2v i pytanie dlaczego ten moduł oba nawet bo kupiłem drugi też dają te 12v skąd to się bierze albo oba moduły są złe albo coś chyba jeszcze przed modułem jest nie tak a tam chyba jest już tylko impulsator czy się mylę?
-- 23 Lis 2012, 15:33 --
no a co do tego napięcia na cewke to właśnie ma podawać ten impuls a jest na pozycji zapłonu już 12v gdzie na właściwej stronie jest minimalne czyli te 0,2v i pytanie dlaczego ten moduł oba nawet bo kupiłem drugi też dają te 12v skąd to się bierze albo oba moduły są złe albo coś chyba jeszcze przed modułem jest nie tak a tam chyba jest już tylko impulsator czy się mylę?
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: brak iskry na prawym cylindrze
Zgadza się. Impulsator daje sygnał na moduł w którym momencie ma być iskra.
Jak się już będziesz dobierał do pokrywy alternatora, to nie zapomnij spuścić oleju z silnika
Jak się już będziesz dobierał do pokrywy alternatora, to nie zapomnij spuścić oleju z silnika

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
tam tylko 3 żółte przewody idą od ładowania i te 2 od impulsatora ale zastanawia mnie jeśli na lewym jest iskra to czy może coś być złego w impulsatorze, a dodam jeszcze że cewka była zepsuta ale jest druga dobra już wstawiona która na przewodach do cewki z lewej strony daje napiecie a na tych z prawej już nie ma iskry. Jeszcze jedno przewód z modułu do cewki na lewą stronę nie wykazuje rezystencji do masy a ten na prawą już tak
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: brak iskry na prawym cylindrze
Ja bym poczekał na oględziny elektryka. Zima idzie więc i tak już nie pojeździsz.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
a który przewód to od ładowania cewki na moduł jak tu te 3 idą pod regulator napięcia
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: brak iskry na prawym cylindrze
przyjrzyj się schematowi a będziesz wszystko wiedział

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/