brak iskry na prawym cylindrze
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
oglądałem właśnie i wszystkie idą do przekaźnika i przez kostkę na regulator napięcia, sprawdzałem miernikiem te napięcia i opory tak jak w książce i te z cewek alternatora są ok, rezystencja impulsatora normalna napięcia ze stacyjki na moduł są, to co wychodzi na to, że moduł nie rozdziela iskry na cewki WN, na lewą daje impuls natomiast na prawą chyba kondensator w module nie trzyma impulsu i daje ciągle napięcie, innego pomysłu nie mam
-- 25 Lis 2012, 13:24 --
kolego, masz możliwość sprawdzenia tych modułów mam dwa i na obu to samo, albo znasz miejsce gdzie je sprawdzą???
-- 25 Lis 2012, 13:24 --
kolego, masz możliwość sprawdzenia tych modułów mam dwa i na obu to samo, albo znasz miejsce gdzie je sprawdzą???
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: brak iskry na prawym cylindrze
sygnał z impulsatora (Pickup Coil) idzie bezpośrednio na moduł.

Jest jedno miejsce w Polsce gdzie sprawdzają moduły. Ale teraz nie powiem ci gdzie to jest bo nie wiem. Elektryk wysyłał w moim imieniu.
-- 25 Lis 2012, 15:59 --
Pisałeś że masz dwa moduły. I oby dwa były by tak samo walnięte ? Dziwne.
Ja w dalszym ciągu obstawiam zwarcie. Rozejrzyj się za wiązką elektryczną.
Ja i tak bym zaczekał za elektrykiem, bo na chwilę obecną nie potrzebnie wydajesz kasę na elementy które jak się okazuje, są sprawne.

Jest jedno miejsce w Polsce gdzie sprawdzają moduły. Ale teraz nie powiem ci gdzie to jest bo nie wiem. Elektryk wysyłał w moim imieniu.
-- 25 Lis 2012, 15:59 --
Pisałeś że masz dwa moduły. I oby dwa były by tak samo walnięte ? Dziwne.
Ja w dalszym ciągu obstawiam zwarcie. Rozejrzyj się za wiązką elektryczną.
Ja i tak bym zaczekał za elektrykiem, bo na chwilę obecną nie potrzebnie wydajesz kasę na elementy które jak się okazuje, są sprawne.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
ok, mam ten schemat też i opór jest około 450 na impulsatorze na tych przewodach bk i y natomiast napięcie na pozycji zapłonu 0,42v z tego co pamiętam
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: brak iskry na prawym cylindrze
jesli z modułu wychodzą dwa kanały na dwie cewki to po pierwsze na sucho sprawdź czy jest tak, ze jeden kanał dobrze daje iskrę a drugi źle. Jesli tak jest to już wiesz, ze to moduł albo coś przed modułem.
Przed modułem jest tylko impulsator sterujący momentem uruchomienia cylindrów.
Czy on daje jeden sygnał? nie sądze, bo wtedy musiał by jeszcze wiedzeć kiedy dać sygnał nr 2 ( więc znac prędkośc obrotową silnika....)
i może to jest jakiś trop.
rozwiązania widzę dwa, albo jakiś czujnik położenia wału ( o ile taki jest) albo impulsator. Sprawdź może najpierw co idzie do samego modułu i układ impulsatora na jakimś schemacie, może faktycznie tam jest jakiś czujnik wału???
Przed modułem jest tylko impulsator sterujący momentem uruchomienia cylindrów.
Czy on daje jeden sygnał? nie sądze, bo wtedy musiał by jeszcze wiedzeć kiedy dać sygnał nr 2 ( więc znac prędkośc obrotową silnika....)
i może to jest jakiś trop.
rozwiązania widzę dwa, albo jakiś czujnik położenia wału ( o ile taki jest) albo impulsator. Sprawdź może najpierw co idzie do samego modułu i układ impulsatora na jakimś schemacie, może faktycznie tam jest jakiś czujnik wału???
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
no wlasnie wychodzi na to ze albo moduł albo cos przed ale założyłem drugi i to samo a i tez cewka była spalona czy cos bo nie działała może to ona popsuła ten drugi moduł albo kupiłem drugi popsuty
-- 26 Lis 2012, 22:42 --
dodam jeszcze ze na lewą cewke jest znikome napięcie natomiast na prawa te 12V które nie wiem skąd sie bierze,, cały schemat jest w tej książce serwice pdf, nie ma tu czujnika wału niby, do modułu idą przewody od impulsatora, od stacyjki, tego włącznika czerwonego, zielonoczarny na diode, masa i wyjścia na cewki lewą i prawa osobno z tym ze na lewą jest dobrze a ta prawa coś świruje.
-- 26 Lis 2012, 22:42 --
dodam jeszcze ze na lewą cewke jest znikome napięcie natomiast na prawa te 12V które nie wiem skąd sie bierze,, cały schemat jest w tej książce serwice pdf, nie ma tu czujnika wału niby, do modułu idą przewody od impulsatora, od stacyjki, tego włącznika czerwonego, zielonoczarny na diode, masa i wyjścia na cewki lewą i prawa osobno z tym ze na lewą jest dobrze a ta prawa coś świruje.
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: brak iskry na prawym cylindrze
a może moduł masz ok? jesli sygnał do modułu jest skopany, np przez cewkę to ile byś nie kupił modułów to i tak bedzie kiepsko. obczaj jak wyglada sytuacja od magneto do modułu.
poszukaj też info na forach kawasaki GPZ i kawasaki KLE oraz na forum Zephyra. Wszystkie silniki były podobne, może tam trafisz na jakąś wskazówkę
poszukaj też info na forach kawasaki GPZ i kawasaki KLE oraz na forum Zephyra. Wszystkie silniki były podobne, może tam trafisz na jakąś wskazówkę
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
-
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 lis 2012, 21:57
- Miejscowość: biłgoraj
- Telefon: 669046226
Re: brak iskry na prawym cylindrze
Ale wiesz wydaje mi sie jak motor prawidłowo odpala najlewym cylindrze to tam magneto powinno byc ok co jedynie impulsator jeśli wysyłałby on na każdy cylinder iskre w odpowiednim momencie
-
- Motocyklista
- Posty: 109
- Rejestracja: 09 cze 2011, 22:26
- Imię: Włodek
- Miejscowość: Grójec
- Plecak: Kasia
- Garnek: AGV K-3
- Telefon: 791283074
Re: brak iskry na prawym cylindrze
Brak lewego gara poniżej 4000 tyś powyżej jest ok. Cóż to może być? Świeca raczej odpada bo wtedy nie było by iskry wcale, więc może cewka? Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć gdzie szukać bo ten temat w końcu nic nie wyjaśnił.
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: brak iskry na prawym cylindrze
Sprawdź jak wygląda lewa świeca. Jeżeli będzie czarna znaczy że zalewa ci lewy cylinder i zaworek iglicowy do wymiany.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 109
- Rejestracja: 09 cze 2011, 22:26
- Imię: Włodek
- Miejscowość: Grójec
- Plecak: Kasia
- Garnek: AGV K-3
- Telefon: 791283074
Re: brak iskry na prawym cylindrze
Sprawdze jutro. Dzieki.
-- 06 Maj 2013, 21:04 --
Usterka zlokalizowana cewka zapłonowa.
-- 06 Maj 2013, 21:04 --
Usterka zlokalizowana cewka zapłonowa.
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę.