Wymiana oleju / wyciek płynu chłodniczego
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Pinio
- Motocyklista
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 22:15
- Miejscowość: Łuków
- Plecak: Piękna kobieta;)
- Numer GG: 7955778
- Lokalizacja: Łuków
Wymiana oleju / wyciek płynu chłodniczego
Witam.
Chciałem zapytać o taką rzecz: od paru dni zauważyłem na ramie pod deklem z prawej strony popryskaną jakąłś substancje. jest bardzo zaschnięta. biała/kremowa. Czyżby to Olej gdzieś sikał?
Moje drugie pytanie to w jaki sposób wymienić Olej? Krok po kroku gdyż nigdy tego nie robiłęm. Pozdrawiam
Chciałem zapytać o taką rzecz: od paru dni zauważyłem na ramie pod deklem z prawej strony popryskaną jakąłś substancje. jest bardzo zaschnięta. biała/kremowa. Czyżby to Olej gdzieś sikał?
Moje drugie pytanie to w jaki sposób wymienić Olej? Krok po kroku gdyż nigdy tego nie robiłęm. Pozdrawiam
Kawasaki Er5 '03 --> Kawasaki ZX6r 636 '02
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Olej/naciek/wymiana
Hej,
Olej raczej nie ma koloru bialo/kremowego Wiec nie sadze, zeby to byl problem.
Jesli chodzi o wymiane to jest kilka krokow. Ja moge opisac teoretycznie, ale moze mnie ktos poprawic:
- lekko pdgrzac silnik, aby olej lepiej splywal
- wylaczasz maszyne i kladziesz miche pod silnik
- odkrecasz filterek i srube wlewu i czekasz jak wiekszosc wyleci
- zalewasz swierzym olejem filtr i go zakladasz
- nastepnie wlewasz odpowiednia ilosc do silnika
Musisz spr. co oznacza odpowiednia ilosc, poniewaz ja nie pamietam
Pozniej spr. czy jest w okienku odpowiedniu i albo dolewasz lbo zassysasz rureczka
Wszystko chyba.
Pozdrawiam
Olej raczej nie ma koloru bialo/kremowego Wiec nie sadze, zeby to byl problem.
Jesli chodzi o wymiane to jest kilka krokow. Ja moge opisac teoretycznie, ale moze mnie ktos poprawic:
- lekko pdgrzac silnik, aby olej lepiej splywal
- wylaczasz maszyne i kladziesz miche pod silnik
- odkrecasz filterek i srube wlewu i czekasz jak wiekszosc wyleci
- zalewasz swierzym olejem filtr i go zakladasz
- nastepnie wlewasz odpowiednia ilosc do silnika
Musisz spr. co oznacza odpowiednia ilosc, poniewaz ja nie pamietam
Pozniej spr. czy jest w okienku odpowiedniu i albo dolewasz lbo zassysasz rureczka
Wszystko chyba.
Pozdrawiam
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- hagar
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Łódź
- Plecak: Kwiatek
- Garnek: HJC IS-16 Pike MC1
- Lokalizacja: Łódź
Re: Olej/naciek/wymiana
Małe rozszerzenie instrukcji Kamyka:
pkt. 3 - najpierw odkręć śrubę i jak olej zleci to wymieniasz filtr. Przy wymianie filtra trzeba pamiętać o posmarowaniu uszczelki olejem, choćby tym spuszczonym
pkt. 5 - to chyba trzeba kilka razy powtórzyć: wlewasz olej, odpalasz na chwilę (5-10s, olej rozchodzi się po silniku i jego poziom w okienku spada), wlewasz, odpalasz, wlewasz, odpalasz...i tak aż do momentu kiedy z okienka przestanie ubywać. Ja kierowałem się tym, nie odmierzałem serwisowej ilości. Na forum już pojawiła się gdzieś ta informacja - oleju lepiej wlać do max lub nawet trochę ponad.
pkt. 3 - najpierw odkręć śrubę i jak olej zleci to wymieniasz filtr. Przy wymianie filtra trzeba pamiętać o posmarowaniu uszczelki olejem, choćby tym spuszczonym
pkt. 5 - to chyba trzeba kilka razy powtórzyć: wlewasz olej, odpalasz na chwilę (5-10s, olej rozchodzi się po silniku i jego poziom w okienku spada), wlewasz, odpalasz, wlewasz, odpalasz...i tak aż do momentu kiedy z okienka przestanie ubywać. Ja kierowałem się tym, nie odmierzałem serwisowej ilości. Na forum już pojawiła się gdzieś ta informacja - oleju lepiej wlać do max lub nawet trochę ponad.
Kawasaki ER5 -> Honda VFR RC36
- prodrewno
- Motorowerzysta
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 lut 2011, 15:24
- Imię: Grzesiek
- Miejscowość: Gdynia
- Garnek: Nolan N85 classic
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Olej/naciek/wymiana
w serwisówce piszą że na suchy silnik 3,4 l a wiadomo że podczas wymiany nie jest suchy.
Ja wlałem serwisowe 3,0 l i jest idealnie pod górną kreseczke.
Ja wlałem serwisowe 3,0 l i jest idealnie pod górną kreseczke.
- Nargel
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 mar 2011, 14:58
- Miejscowość: Koszalin
- Lokalizacja: Jadę swoją drogą.
Re: Olej/naciek/wymiana
Czym wkręciliście filtr? Bo wykręcić to można choćby przebijając go śrubokrętem.
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Olej/naciek/wymiana
Wykrecam wlasnie przebijajac go srubokretem. A wkrecam uzywajac reki, a pozniej duzego glucza hydralicznego, no ale bez przesady z moca!
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Olej/naciek/wymiana
Ponoć filtr wkręca się jedynie ręką do oporu. Potem filtr sam się przyssa Ja tak zrobiłem i jest gites.
Co do odkręcania polecam metodę Kamyka Również używam tej nowoczesnej techniki odkręcania filtra oleju
Co do odkręcania polecam metodę Kamyka Również używam tej nowoczesnej techniki odkręcania filtra oleju
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Criss
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 21 paź 2010, 14:32
- Imię: Krzysiek
- Miejscowość: Leszno
- Motocykl: Suzuki DR800
- Lokalizacja: Przybyszewo k.Leszna
Re: Olej/naciek/wymiana
ja ściągam ściągaczem albo śrubokrętem ... Wkręcam ręką do oporu, to w zupełności starczy zawsze tak robie zarówno w aucie jak i w motocyklu