Remont silnika ER5 01r-wymiana cylindrow, tlokow, korbowodow
: 28 kwie 2018, 22:25
Cześć,
w mojej ER5 zatarł się tłok na sworzniu i w związku z tym tłok zrobił około 2mm wybranie w cylindrze. Objawy były takie, że silnik się grzał i coś cicho/lekko stukało, trochę podobnie do panewek, ale nie tak samo. Żadnych innych objawów nie było, na hamowni pokazał 46KM, odpalał, chodził równo itd. Kupiłem używane cylindry z korbowodami i tłokami - zestaw niby wyjęty z jednego silnika w stanie powiedziałbym średnim, bez tragedii,ale nie mogę powiedzieć, że części jak nowe. Złożyłem, zapaliłem. Coś stuka bardzo głośno, zaczyna się przy około 4000obr/min i występuje do odcięcia. Nie mogę namierzyć przyczyny. Myślałem, że możne coś mi wpadło do silnika, ale zdjąłem miskę olejową i niczego nie znalazłem.
Czy ktoś mógłby podzielić się swoim doświadczeniem?
w mojej ER5 zatarł się tłok na sworzniu i w związku z tym tłok zrobił około 2mm wybranie w cylindrze. Objawy były takie, że silnik się grzał i coś cicho/lekko stukało, trochę podobnie do panewek, ale nie tak samo. Żadnych innych objawów nie było, na hamowni pokazał 46KM, odpalał, chodził równo itd. Kupiłem używane cylindry z korbowodami i tłokami - zestaw niby wyjęty z jednego silnika w stanie powiedziałbym średnim, bez tragedii,ale nie mogę powiedzieć, że części jak nowe. Złożyłem, zapaliłem. Coś stuka bardzo głośno, zaczyna się przy około 4000obr/min i występuje do odcięcia. Nie mogę namierzyć przyczyny. Myślałem, że możne coś mi wpadło do silnika, ale zdjąłem miskę olejową i niczego nie znalazłem.
Czy ktoś mógłby podzielić się swoim doświadczeniem?