Regulacja gaźnika, a może to coś innego?
: 09 kwie 2016, 10:10
Cześć, jest to mój pierwszy temat na tym forum. Mam nadzieję, że w dobrym dziale;). Założyłem ten temat ponieważ nie znalazłem takiego samego problemu.
Problem związany jest z obrotami. Kupiłem kawę która stała około dwa sezony z pustym bakiem. Po zakupie wyregulowałem luzy zaworowe oraz wyczysciłem gaźniki (dysza w jednym z gaźników była nie drożna). Wymieniłem również świece oraz sprawdziłem (niestety tylko wizualnie...) kable wysokiego napięcia - nie wyglądają na takie które miałyby przebicia. Wyczysciłem kranik. Na koniec przeprowadziłem synchronizację gaźników. Dysza regulacji składu mieszanki wykręcona na 1, 1/4 obrotu.
Po gwałtownym dodaniu gazu na biegu jałowym wg mnie silnik trochę za długo "wchodzi" do obrotów około 4, 5K (chociaż porównując to do filmów dostępnych na yt to mój silnik nie odbiega od innych w tej kwestii ) natomiast później do odcięcia jest juz ok. W czasie jazdy testowej do 3.5K jest moc i motocykl przyjemnie przyspiesza, od 3, 5K do 5K silnik dławi się. Powyżej 5K w czasie jazdy silnik wkreca się bez problemu.
Sprawdziłem kolor świec. Lewa za jasna (no to zwiększam dawkę paliwa), prawa w połowie za jasna, a w drugiej połowie za ciemna (wczoraj tak miałem i dziś sprawdzę jeszcze raz ) - eksperymentuje z dawką paliwa. Pomyślałem, że może powietrza ma za mało bo nie wymieniłem filtra. Postanowiłem wyjąć filtr ale nie przyniosło to żadnej zmiany (ani pozytywnej, ani negatywnej )
Podejrzewam, że problem tkwi w ustawieniu dysz regulacji składu mieszanki ale poświęciłem na to tyle czasu, że postanowiłem zapytać czy może ktoś z Was miał podobny problem.
Dodam, że membrany w gaźnikach są ok, synchronizacja robiłem na końcu przy 1.8K obrotów ale próbowałem tez przy 4k obrotów. Synchronizacja jest poprawna w całym zakresie. Nie ma problemu z opalaniem na zimnym i na ciepłym silniku. Nie ma też problemu z utrzymaniem wolnych obrotów. W sumie nie przeprowadziłem jeszcze tylko kontroli poziomu paliwa w komorach plywakowych (ale w czasie czyszczenia ostrożnie obchodziłem się z plywakami ) i nie sprawdziłem cewek (jeszcze nie wiem jak to się robi, ale się dowiem ).
To co, macie jakieś sugestie?
Problem związany jest z obrotami. Kupiłem kawę która stała około dwa sezony z pustym bakiem. Po zakupie wyregulowałem luzy zaworowe oraz wyczysciłem gaźniki (dysza w jednym z gaźników była nie drożna). Wymieniłem również świece oraz sprawdziłem (niestety tylko wizualnie...) kable wysokiego napięcia - nie wyglądają na takie które miałyby przebicia. Wyczysciłem kranik. Na koniec przeprowadziłem synchronizację gaźników. Dysza regulacji składu mieszanki wykręcona na 1, 1/4 obrotu.
Po gwałtownym dodaniu gazu na biegu jałowym wg mnie silnik trochę za długo "wchodzi" do obrotów około 4, 5K (chociaż porównując to do filmów dostępnych na yt to mój silnik nie odbiega od innych w tej kwestii ) natomiast później do odcięcia jest juz ok. W czasie jazdy testowej do 3.5K jest moc i motocykl przyjemnie przyspiesza, od 3, 5K do 5K silnik dławi się. Powyżej 5K w czasie jazdy silnik wkreca się bez problemu.
Sprawdziłem kolor świec. Lewa za jasna (no to zwiększam dawkę paliwa), prawa w połowie za jasna, a w drugiej połowie za ciemna (wczoraj tak miałem i dziś sprawdzę jeszcze raz ) - eksperymentuje z dawką paliwa. Pomyślałem, że może powietrza ma za mało bo nie wymieniłem filtra. Postanowiłem wyjąć filtr ale nie przyniosło to żadnej zmiany (ani pozytywnej, ani negatywnej )
Podejrzewam, że problem tkwi w ustawieniu dysz regulacji składu mieszanki ale poświęciłem na to tyle czasu, że postanowiłem zapytać czy może ktoś z Was miał podobny problem.
Dodam, że membrany w gaźnikach są ok, synchronizacja robiłem na końcu przy 1.8K obrotów ale próbowałem tez przy 4k obrotów. Synchronizacja jest poprawna w całym zakresie. Nie ma problemu z opalaniem na zimnym i na ciepłym silniku. Nie ma też problemu z utrzymaniem wolnych obrotów. W sumie nie przeprowadziłem jeszcze tylko kontroli poziomu paliwa w komorach plywakowych (ale w czasie czyszczenia ostrożnie obchodziłem się z plywakami ) i nie sprawdziłem cewek (jeszcze nie wiem jak to się robi, ale się dowiem ).
To co, macie jakieś sugestie?
