Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

damian963 pisze:oook. A na ile obrotów wykręcić dyszę składu mieszanki w obydwu gaźnikach ? HMM ? :) Jeśli chodzi o wartości z serwisówki to je znam. A jak jest u Was??
Tak, żeby było dobrze :D
wątpię, by ktoś Ci odpowiedział na to pytanie - regulacja gaźnika jest skomplikowana i wymaga cierpliwości. Trzeba wyregulować, zerknąć na kolor świecy i tak dalej, aż do koloru kawy z mlekiem :)
Dodatkowym utrudnieniem jest to, że jest kiepski dostęp do śruby regulacyjnej mieszanki...
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

Nie wydaje mi się skomplikowana. Odkręcę trochę te dysze składu mieszanki i będę sprawdzał reakcje. Dane z serwisowki niestety nie działają. Kolor świecy to nie tak do końca dobry wyznacznik (nie daje 100% pewności ). Sporo powie o pracy silnika no ale teraz już mam dobry kolor świecy, a delikatne zdlawienie dalej występuje; ) od wczoraj jeżdżę z minimalnie otwartym ssaniem i silnik wkreca się pięknie. To chyba sugeruje ze mimo wszystko bez ssania do komory spalania dostaje się zbyt mało paliwa. Co o tym myślisz?
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

damian963 pisze:Nie wydaje mi się skomplikowana. Odkręcę trochę te dysze składu mieszanki i będę sprawdzał reakcje. Dane z serwisowki niestety nie działają. Kolor świecy to nie tak do końca dobry wyznacznik (nie daje 100% pewności ). Sporo powie o pracy silnika no ale teraz już mam dobry kolor świecy, a delikatne zdlawienie dalej występuje; ) od wczoraj jeżdżę z minimalnie otwartym ssaniem i silnik wkreca się pięknie. To chyba sugeruje ze mimo wszystko bez ssania do komory spalania dostaje się zbyt mało paliwa. Co o tym myślisz?
Ma to sens :) Spróbuj odkręcić delikatnie te śrubki i patrz. Zbyt bogata mieszanka nie jest tak zła, jak ta zbyt uboga :)
Napisz jak coś wymodzisz :P
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
kuba77
Rowerzysta
Posty: 15
Rejestracja: 14 lut 2016, 15:34
Miejscowość: Stargard
Motocykl: er-5 2002r.

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: kuba77 »

Witam!Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Czyściłem gaźniki, przeprowadziłem synchronizację i wszystko wydawało się ok. ale ostatnio pojawił się taki problem: jadę ze stałą prędkością, odpuszczam gaz bez redukcji biegu, przy próbie ponownego dodania gazu następują dławienia silnika
obroty utrzymują się mniej więcej w tym samym zakresie, po chwili wszystko ustępuje i moto jedzie normalnie dalej, przyspiesza bez problemu (dodam tylko że występuje to w szerokim zakresie obrotów a nie przy konkretnej wartości).
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

kuba77 pisze:Witam!Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Czyściłem gaźniki, przeprowadziłem synchronizację i wszystko wydawało się ok. ale ostatnio pojawił się taki problem: jadę ze stałą prędkością, odpuszczam gaz bez redukcji biegu, przy próbie ponownego dodania gazu następują dławienia silnika
obroty utrzymują się mniej więcej w tym samym zakresie, po chwili wszystko ustępuje i moto jedzie normalnie dalej, przyspiesza bez problemu (dodam tylko że występuje to w szerokim zakresie obrotów a nie przy konkretnej wartości).
Moim zdaniem możesz mieć usyfioną dyszę iglicy. Albo niedokładnie czyściłeś, albo po prostu nie zauważyłeś tego.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
kuba77
Rowerzysta
Posty: 15
Rejestracja: 14 lut 2016, 15:34
Miejscowość: Stargard
Motocykl: er-5 2002r.

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: kuba77 »

Dzisiaj śmigałem i nie występowały żadne objawy.Więc albo się przedmuchało, albo później będę musiał powtórzyć czyszczenie i synchronizację. Dzięki za pomoc!!!
ODPOWIEDZ