Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

Problem dławienia rozwiązany :)

Dziś wieczorem zdemontowałem gaźniki i ponownie je wyczysciłem. Bardziej czyste nie będą. Następne postanowiłem ominąć filtr paliwa i teraz paliwo wędruje z baku prosto do gaznikow (mimo tego, że filtr był drożny ). Dysze składu mieszanki odkręciłem na 1,5 obrotu (tak było zanim pierwszy raz rozkręciłem gaźniki ) i przeprowadziłem synchro (przejdę kilka kilometrów i skontroluje stan świec ). Teraz problem dławienia nie występuje ale wg mnie ciągle silnik nie oddaje mocy liniowo, tzn. Bardzo ładnie przyspiesza do około 5 tysięcy obrotów, a powyżej tych obrotów jeszcze lepiej. Czy w waszych erkah tez tak jest? Nie jeździłem jeszcze wcześniej sprawną erką dla tego pytam:)
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

damian963 pisze:Problem dławienia rozwiązany :)

Dziś wieczorem zdemontowałem gaźniki i ponownie je wyczysciłem. Bardziej czyste nie będą. Następne postanowiłem ominąć filtr paliwa i teraz paliwo wędruje z baku prosto do gaznikow (mimo tego, że filtr był drożny ). Dysze składu mieszanki odkręciłem na 1,5 obrotu (tak było zanim pierwszy raz rozkręciłem gaźniki ) i przeprowadziłem synchro (przejdę kilka kilometrów i skontroluje stan świec ). Teraz problem dławienia nie występuje ale wg mnie ciągle silnik nie oddaje mocy liniowo, tzn. Bardzo ładnie przyspiesza do około 5 tysięcy obrotów, a powyżej tych obrotów jeszcze lepiej. Czy w waszych erkah tez tak jest? Nie jeździłem jeszcze wcześniej sprawną erką dla tego pytam:)
To już wynika z charakterystyki pracy silnika spalinowego. Jak sobie zobaczysz wykresy lub nawet suche dane, to zauważ, że nasze silniki najwięcej mocy oddają przy 9k RPM, przy czym najwyższy moment obrotowy przypada na 7200 obrotów, więc teoretycznie najlepiej powinna przyspieszać od 7200RPM.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

Właśnie sprawdzałem te suche dane to z tąd moje zdziwienie, że mocy dostaje nieco wcześniej :)
amodos
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2013, 22:42
Imię: Adam
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Martusia :*
Garnek: Nitro

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: amodos »

Miałem ostatnio identyczny problem ze swoim sprzętem, tyle, że mój jest w ciągłej eksploatacji. Nagle podczas jazdy zrobiła się dziura w mocy od 3 do 6k obr. Ponieważ nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym, ale lubię wyzwania podjąłem się rozebrania gaziorów. Okazało się że w lewym gaźniku z iglicy spadała ta blokadka, która trzyma ją na odpowiednim poziomie. Po złożeniu działa jak trzeba. :)
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

U mnie w zeszłym tygodniu problem znów się pojawił. Zdemontowałem gaźniki, przed którymi nie było filtra (tak jak opisałem wcześniej) i okazało się, że jest w nich (dokładnie w komorze pływakowej) sporo brudu, ale dysze wyglądały na czyste. Dodatkowo w kraniku znalazł się sporej wielkości paproch, co wyjaśnia dla czego nagle motocykl przestał się wkręcać. Dałem się podpuścić koledze i przy okazji zajrzałem do zaworów (tu chciałbym zaznaczyć, że nie należy się tego bać - opisywane na forum problemy związane ze ściągnięciem pokrywy zaworów przestają istnieć gdy odkręcimy linki gazu oraz ssania od gaźnika, wtedy pokrywę można zdemontować i zainstalować jednym płynnym ruchem.) Okazało się, że jeden zawór ssący i jeden wydechowy były nieco za ciasno ustawione - ciekawe..
Myślę, że do końca tygodnia znajdę czas by poskładać moto i sprawdzić co się zmieniło.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Corr »

To jest normalne, że były za ciasne, silnik erki jest konstrukcją w której luzy zaworowe się kasują wraz z przebiegiem.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Rafał »

U mnie też było ciut za ciasno ;) ale to jak Corr wspomniał w erkach jest normalne, zresztą w wielu modelach kawasaki jest tendencja do zawężania luzów.
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

tak, czytałem już tym gdzieś na tym forum, jednak od regulacji luzu przejechałem około 1000 kilometrów i dwa zawory były tak ciasne, że listek z trudem wchodził na miejsce. To normalne, że luz kasuje się na tak małym przebiegu???

Wracając do tematu dławienia. Poskładałem moto. Na wężykach paliwowych przed kranikiem dałem filtry (dwa węże to i dwa filtry paliwa). Dławienie było niewielkie i chyba takie samo pozostało, a gdy włączone mam ssanie (nawet tak delikatnie) to dławienie wcale nie występuje. Dziś jadąc do pracy pomyślałem, że skoro tak to może otworze delikatnie ssanie na stałe (na prawdę nie wiele), a obroty zredukuję pokrętłem wolnych obrotów przy gaźnikach. Sprawdzę jaki to da efekt. Zerknę jeszcze do manuala żeby sprawdzić co producent mówi na temat ustawienia linki ssania. Dodam, że króćce i membrany oglądałem pod lupą. Nie noszą one oznak pęknięć itp.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: Kanc1erz »

damian963 pisze:tak, czytałem już tym gdzieś na tym forum, jednak od regulacji luzu przejechałem około 1000 kilometrów i dwa zawory były tak ciasne, że listek z trudem wchodził na miejsce. To normalne, że luz kasuje się na tak małym przebiegu???

Wracając do tematu dławienia. Poskładałem moto. Na wężykach paliwowych przed kranikiem dałem filtry (dwa węże to i dwa filtry paliwa). Dławienie było niewielkie i chyba takie samo pozostało, a gdy włączone mam ssanie (nawet tak delikatnie) to dławienie wcale nie występuje. Dziś jadąc do pracy pomyślałem, że skoro tak to może otworze delikatnie ssanie na stałe (na prawdę nie wiele), a obroty zredukuję pokrętłem wolnych obrotów przy gaźnikach. Sprawdzę jaki to da efekt. Zerknę jeszcze do manuala żeby sprawdzić co producent mówi na temat ustawienia linki ssania. Dodam, że króćce i membrany oglądałem pod lupą. Nie noszą one oznak pęknięć itp.
No to pewnie trzeba wyregulować gaźniki na nowo :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
damian963
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 08 kwie 2016, 16:13
Miejscowość: Warszawa

Re: Regulacja gaźnika, a może to coś innego?

Post autor: damian963 »

oook. A na ile obrotów wykręcić dyszę składu mieszanki w obydwu gaźnikach ? HMM ? :) Jeśli chodzi o wartości z serwisówki to je znam. A jak jest u Was??
ODPOWIEDZ