kranik na pri nie zalewa

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

kamillaznow
Podawacz śrubek
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2015, 10:50
Miejscowość: tomaszów maz.
Garnek: movement

kranik na pri nie zalewa

Post autor: kamillaznow »

Witam. Po zimie gdzie wymieniłem świece moto był dwa razy "przepalony", wszystko było ok. Wczoraj gdy go odpaliłem silnik nie chodzi tak jak powinien mianowicie wkręca się na obroty ale w granicy 2.5-3.5 tys obrotów tak jakby na pół sekundy się dusi dławi po czym znowu dalej się wkręca. Zauważyłem że kranik na pozycji pri nie zalewa, normalnie po chwili zawsze kapało paliwo. Zdjąłem bak i kranik wyczyściłem z brudów, zlałem paliwo z gaźników, filtr powietrza suchy, olej czysty ale po złożeniu nadal to samo. Jaka może być przyczyna, dodam że na wolnych obrotach pracuje normalnie, jeszcze spuszczę całe paliwo i zaleje świeżego. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: piter3105 »

Co znaczy, że "nie zalewa" ? Skąd kapało paliwo?
kamillaznow
Podawacz śrubek
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2015, 10:50
Miejscowość: tomaszów maz.
Garnek: movement

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: kamillaznow »

Nigdy dokładnie nie przyglądałem się ale od kupna na pozycji pri zawsze gdzieś po chwili leciało po kraniku, z tego co wyczytałem na forum wszyscy tak mieli. Dzisiaj doszło strzelanie z tłumika. Odkręciłem świece i są czarne okopcone, czyli zbyt bogata mieszanka co jest też powodem strzelania z tłumika tak mi się wydaje. Nie bawiłem się regulacją jeszcze ale spróbować można. Ewentualnie jakieś rady?
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: Kanc1erz »

kamillaznow pisze:Nigdy dokładnie nie przyglądałem się ale od kupna na pozycji pri zawsze gdzieś po chwili leciało po kraniku, z tego co wyczytałem na forum wszyscy tak mieli. Dzisiaj doszło strzelanie z tłumika. Odkręciłem świece i są czarne okopcone, czyli zbyt bogata mieszanka co jest też powodem strzelania z tłumika tak mi się wydaje. Nie bawiłem się regulacją jeszcze ale spróbować można. Ewentualnie jakieś rady?
Na PRI nic nie powinno być mokre, jeżeli jest, to znaczy, że masz do wymiany zaworki iglicowe i/lub membranę w kraniku.
Co do regulacji - standardowo, jak w serwisówce, dokręć na maxa śruby mieszanki i odkręć o 1 i 1/4 obrotu. Skontroluj barwę świecy i ew. skoryguj ustawienia. Na koniec synchro gaźników.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
kamillaznow
Podawacz śrubek
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2015, 10:50
Miejscowość: tomaszów maz.
Garnek: movement

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: kamillaznow »

Może le rozumiałem ale w tematach o kraniku wszyscy pisali że jak zostawili na pri kranik to mieli plamę pod motorem. Obecnie po wyczyszczeniu kranika nic nie kapie i jest sucho.
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: jotto »

To że tak wszyscy mają to nie znaczy, że jest dobrze. Jeżeli kranik stuprocentowo sprawny to na pozycji PRI nic nie powinno kapać. Czyli kranik sprawny na ten moment.

Wyreguluj gaźniki i wymień znowu świece jeżeli stare okopcone. W budżetowej formie możesz przetrzeć świece z sadzy i sprawdzić czy nadal dają odpowiednią iskrę przykładając je do jakiejś metalowej powierzchni i wcisnąć na chwilę zapłon.
Obrazek
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: piter3105 »

Pisałem już to chyba kilkukrotnie na forum: po kupnie ER przejeździłem cały sezon z kranikiem w pozycji PRI, mało tego, przestał tak całą zimę i żadnej plamy nie było. PRI to po prostu grawitacyjny spływ paliwa do gaźników i tyle.
kamillaznow
Podawacz śrubek
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2015, 10:50
Miejscowość: tomaszów maz.
Garnek: movement

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: kamillaznow »

Świece nowe, spróbuję czyszczenia gaźników i regulacji składu mieszanki. Czy po czyszczeniu trzeba robić synchronizację czy raczej rozkręcenie i przemycie nic nie powoduje? Byłbym wdzięczny gdyby ktoś się wypowiedział na temat zdejmowania gaźników i ewentualnego czyszczenia czy dużo z tym pracy i na co uważać i jak to najlepiej zrobić. Wiadomo jak ktoś to robił to wytłumaczy najlepiej. Z mechaniką miałem do czynienia ale z 8 lat temu przy simsonie.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: Kanc1erz »

kamillaznow pisze:Świece nowe, spróbuję czyszczenia gaźników i regulacji składu mieszanki. Czy po czyszczeniu trzeba robić synchronizację czy raczej rozkręcenie i przemycie nic nie powoduje? Byłbym wdzięczny gdyby ktoś się wypowiedział na temat zdejmowania gaźników i ewentualnego czyszczenia czy dużo z tym pracy i na co uważać i jak to najlepiej zrobić. Wiadomo jak ktoś to robił to wytłumaczy najlepiej. Z mechaniką miałem do czynienia ale z 8 lat temu przy simsonie.
Ściągałem gaźniki dwa tyg temu.
Ogólnie sprawa jest dość prosta, wszystko po kolei trzeba ściągnąć:
Spuszczasz paliwo: Odłączasz wężyk od kranika, który biegnie do gaźników, ale podłóż tam sobie jakąś szmatkę, bo Ci trochę wachy wypłynie. Potem przyczep tam sobie inny wężyk (6mm) i wsadź go do bańki odpowiedniej przekręć kranik na PRI (WAŻNE, by wcześniej kranik nie był na pri). Możesz też ściągnąć wężyk od podciśnienia i założyć jakiś inny i zrobić podciśnienie ustami i zobaczyć, czy membrana działa, jak należy. Jak bak jest pusty (lub prawie pusty) to ściągasz:
Dekiel od akumulatora, wyciągasz akumulator, ściągasz bak, metalowe mocowanie, do którego przykręcany jest bak (4 śruby), filtr powietrza, airbox. Teraz czas na odłączenie wszystkich linek (cykaj sobie zdjęcie DOBREJ jakości). Musisz też spuścić płyn chłodniczy (zanim zalejesz go ponownie kilkakrotnie wypłukaj układ WODĄ DESTYLOWANA/DEMINERALIZOWANĄ i zalej NOWYM płynem, np. DYNAGEL2000, może też być np. Prestone. Po spuszczeniu płynu należy OSTROŻnie odłączyć od gaźników układ podgrzewający paliwo, nad kranikiem jest taka bańka plastikowa, zdemontuj to sobie, tylko ostrożnie, żeby nic nie urwać. Jak będą kłopoty ze zdjęciem wężyków, to podgrzej je zapalniczką, tylko upewnij się, że wszystko jest suche i wolne od paliwa, bo możesz wywołać większy płomień, niż chcesz :D. Teraz wypadało by jeszcze spuścić paliwo z komór pływakowych (ja tego nie zrobiłem :D) - na spodzie gaźników jest miejsce do przyczepienia wężyków, chyba 5mm. Jak przyczepisz, to jest tam taka śrubeczka, odkręć na chwilę, poczekaj jak wacha z gaźnika spłynie i zakręć ją z powrotem. Z drugim gaźnikiem tak samo. Na koniec luzujesz króćce dolotowe i wyciągasz gaźniki.
Przy czyszczeniu - teoretycznie powinieneś zalać sobie miseczkę płynem do czyszczenia gaźników, ja tego nie zrobiłem. Odkręciłem komorę pływakową, wyczyściłem dysze (po dwie na gaźnik), następnie wszystko przeleciałem dokładnie patyczkami do uszu, wszystkie kanaliki, powierzchnie, z grubsza możesz też wyczyścić papierem kuchennym. Przy okazji możesz sprawdzić, czy zaworki iglicowe pracują poprawnie (dmuchnij w króciec gdzie idzie wężyk z kranika gdy gaźniki są położone tak, jak normalnie w motocyklu. Powinno Cię nadymać (:D), ale żadne powietrze nie powinno pójść. Jak powietrze ulatuje, wymień je, na allegro około 20zł/szt. Nie ruszaj natomiast ich ustawienia. Po skręceniu komory pływakowej, czas na górę. Odkręć, delikatnie ściągnij membranę i znów wszystko ładnie i dokładnie oczyść. Przy zakładaniu uważaj, by iglica weszła gładko (co by jej nie skrzywić). Zwróć uwagę też na poprawne ułożenie membrany, z tym się chyba najdłużej wkurzałem, ale po około 5min wszystko było git.
To chyba tyle.
Możesz przy okazji przesmarować linki z gazu i wyczyścić airbox, sprawdzić stan filtra powietrza, itepe :P
Miłego DNIA, bo około 1 dzień to wszystko trwa.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
kamillaznow
Podawacz śrubek
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2015, 10:50
Miejscowość: tomaszów maz.
Garnek: movement

Re: kranik na pri nie zalewa

Post autor: kamillaznow »

Dzięki za opis. Jeszcze jedno czy po takim czyszczeniu synchronizacja, regulacja są konieczne? Czy może się nic nie przestawi?
ODPOWIEDZ