Strona 1 z 1

olej silnikowy - podwyzszony stan

: 21 paź 2015, 11:49
autor: beegeegrey2
Witam,

ostatnio zauwazylem podwyzszony poziom oleju w mojej Kawie. Wymienilem na nowy (wydawalo mi sie ze pachnie benzyna). Po wymianie, pare minut pracy i znowu sie zwiekszyl, ale tym razem nie czulem benzyny (plyn chlodniczy?). Co moze byc przyczna? Jakie sa koszta ewentualnej naprawy?

Pozdrawiam

beegeegrey2

Re: olej silnikowy - podwyzszony stan

: 21 paź 2015, 15:05
autor: marcin92
Wygląda na walniętą uszczelke pod głowicą - nie odpalaj już motocykla, bo możesz go zatrzeć jeśli dostaje się tam płyn chłodniczy.

Re: olej silnikowy - podwyzszony stan

: 22 paź 2015, 15:11
autor: Corr
Gdyby dostawał się płyn chłodniczy to olej nabrał by "mlecznej" barwy, tzw. majonez na korku oleju itp. no i czy ubywa go w takim razie?

Zatrzeć silnik można olejem rozrzedzonym zarówno benzyną jak i płynem chłodniczym.

Czy robiłeś coś z gaźnikami? kiedy miały ostatni serwis? jeżeli raz przepuściły to raczej będzie się to powtarzać, chyba, że to była rzadka okoliczność jak zawieszony pływak w gaźniku.

Są jakieś inne objawy? no i o ile podwyższył się stan oleju po tych paru minutach? Wziąłeś pod uwagę, że rozgrzany olej zwiększa objętość więc na ciepłym silniku jego stan będzie wyższy niż na zimnym?

Re: olej silnikowy - podwyzszony stan

: 23 paź 2015, 18:19
autor: beegeegrey2
Wymieniłem olej na nowy, do połowy oczka. odstawilem. Przejechałem się kawałek i dałem mu pochodzic. stan oleju jest powyżej oczka. Nie zmienił barwy. Przy gaźnika nie było robione nic od wstyd się przyznać ale 15k km.
Czy wyczyszczenie, regulacja gaźnik pomoze.? Co z 'nnowym' olejem ?

Dzięki za odpowiedź

Re: olej silnikowy - podwyzszony stan

: 23 paź 2015, 19:47
autor: Corr
Dużo przybyło... dziwne, że nie śmierdzi benzyną w takim razie. Ja bym wymienił olej i filtr po ogarnięciu gaźników, zakładając że poprawnie sprawdziłeś poziom oleju za każdym razem ;)

Jeżeli gaźniki są brudne (paproch może rozszczelnić połączenie przy zaworku iglicowym) albo mają zużyte zaworki iglicowe to doprowadzi to do przepuszczania paliwa i w efekcie zalewania silnika, stąd podwyższony stan oleju, ale były by też inne problemy jak trudność w zapalaniu przez zalane świece itp. dlatego pytałem czy są jakieś inne objawy.