Strona 1 z 1

wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 19 maja 2015, 23:41
autor: sHaky
Witam. Mój problem polega na tym ze moto wypluwalo mi spore ilości płynu po krótkich odcinkach. Myślałem że się jakimś cudem tak nagrzewal a wentylator może nie działał,ale to nie to bo się jednak załączal po czasie. Okazało się ,że to wina uszczelek kroccow termostatu. Wszystkie zostały wymienione i nic nie cieklo.. ale mimo tego że płyn się nigdzie nie wylewal na zewnątrz to ubywal :/ była to ta uszczelka pod głowica trochę długo mi doszło dojście do tego bo bylem przekonany że to wina tamtych uszczelek no ale cóż. . Lepiej późno niż wcale:) dobre wiec jest tak : pompa wody działa bo też ja sprawdziliśmy przy okazji, uszczelka pod głowica zmieniona a ta pod zaworami wyczyszczona bo była w dobrym stanie , przy okazji została też wymieniona uszczelka pokrywy sprzęgła bo była wręcz przypieczona do silnika. W zbiorniku wyrównawczym jest trochę ponad kreskę full ale nie wydaje mi się ze to jest problemem. Sprawdziliśmy tez kompresję i wynosi ona 13 i 14 barów. Płyn teraz ucieka tylko przez wężyk od zbiornika wyrównawczego nawet w trakcie jazdy i nie wiemy co z tym zrobić :(( Macie jakieś pomysły co to może byc? Kumpel proponuje skleic głowice na silikon ale jakoś nie jestem za bardzo do tego przekonany. Czekam na wasze sugestie :)

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 20 maja 2015, 09:37
autor: Kanc1erz
Miejsce uszczelki pod głowicą to jedyne miejsce, którego nie można skleić na silikon... przynajmniej teoretycznie. Pewnie już nie jeden #Janusz tak robił :)
Nie wydaje mi się, żeby to była wina tejże uszczelki właśnie, szczególnie, że masz aż tak dobrą kompresję..

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 20 maja 2015, 10:14
autor: apogee
Z tego co napisałeś rozumiem, że silnik przegrzewa się.
Więc:
1. sprawdź termostat czy otwiera się we właściwej temperaturze ( garnek z ciepłą wodą i termometr )
2. sprawdź czy włącznik wentylatora włącza się przy właściwej temperaturze ( garnek z ciepłą wodą i termometr + multimetr )
3. sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego. Powinien tam być zaworek wyrównujący ciśnienie w układzie chłodzenia. ( pompka + miernik ciśnienia )
4. sprawdź czy chłodnica nie jest zamulona jakimś syfem.

maniek

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 20 maja 2015, 10:26
autor: daniel90
Skoro masz zalany płyn ponad kreskę ful to układ wyrzuca nadmiarvplynu przez rurkę przy kole,u mnie też jest nalane pod ful i po jeździe zdąża się ze wyleci kilka kropel przez rurkę.

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 20 maja 2015, 11:42
autor: sHaky
Ten silikon to taka ostateczność i nie jestem za tym wcale jak juz to będzie to ostateczność ;) zapomniałem dodać że termostat mam wymontowany ale działa bo był sprawdzony.dodam tez ze po rozgrzaniu silnika i zrobieniu krótkiej rundki na około miasta czyli jakieś 5-10min to z przewodu od zbiornika wyrównawczego potrafi nawet wylecieć tyle płynu ze jest plama w kształcie koła o rozmiarze buta i w trakcie jazdy tez leci bo widać to na asfalcie i oponie. Hmm korek w zbiorniczku wyrównawczym to w sumie taka gumowa zaślepka u mnie . Chłodnice będziemy właśnie sprawdzać. :)
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to śmiało pisać , moze być to jakaś pierdola o której nie pomyśleliśmy ;)

-- 20 Maj 2015, 10:45 --

Daniel u mnie zamiast kilku kropel co jjest w sumie normalne to w ciągu wczorajszej 30km testowej przejażdżki zniknął litr. Ale i tak będę chciał spuścic płyn do odpowiedniego poziomu :)

-- 20 Maj 2015, 11:42 --

Daniel u mnie zamiast kilku kropel co jjest w sumie normalne to w ciągu wczorajszej 30km testowej przejażdżki zniknął litr. Ale i tak będę chciał spuścic płyn do odpowiedniego poziomu :)

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 20 maja 2015, 13:01
autor: daniel90
Takie ilosci nie są normalne,sprawdź czy wszystkie wężyki są dobrze podłączone.

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 20 maja 2015, 13:17
autor: apogee
Układ chłodzenia w ER to raczej nie jest skomplikowany układ. Tak to powinno wyglądać.
A co do korka to jest on w inny miejscu a nie na zbiorniczku wyrównawczym. Pomyliłem się. ( sorki nie wiedziałem, jeżdżę innym moto ) Ale zasada działania ta sama.

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 20 maja 2015, 15:36
autor: jotto
Powiem tylko, że mi kiedyś ten termostat nie działał, chciałem kupić nowy, ale nagle zaczął działać (sprawdzane w warunkach domowych). Nie skreślaj go tak od razu z listy winowajców, bo on może jednak nie działać. :P

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 10 lip 2015, 13:20
autor: ernani4
No i problem rozwiązany? bo jestem bardzo ciekaw :D

-- 08 Lip 2015, 23:29 --

Prosiłbym o info dotyczące problemu ponieważ mam podobnie, tj. wymiana uszczelki nie pomogła, ciśnienie w układzie wzrasta i węże stają się twarde, obstawiam że to może być wina korka układu chłodzenia, i mam jeszcze pytanko, jak u was zachowuje się ciecz chłodząca gdy korek jest odkręcony i dodajecie gazu, bo u mnie wyrzuca w górę i nie wiem czy to wibracje czy ciśnienie, no i po odpuszczenie kiedy temp już wzrasta poziom płynu się podnosi

-- 10 Lip 2015, 13:20 --

widzę ogromne zainteresowanie forum...

Re: wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła

: 11 lip 2015, 00:14
autor: apogee
Za tydzień Jelonek. Wbijaj. Będzie tyle mądrych głów, że coś wymyślimy. :drunk:
Maniek

Kawa to nie prom kosmiczny. Ogarniemy.