Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

mazur.5
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:22
Miejscowość: katowice
Garnek: Caberv v2407

Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: mazur.5 »

Witam!
Pytanie dość banalne jednak nie daje mi spokoju. Przy czyszczeniu gaźników przypadkowo uciekło mi troszke płynu chłodzącego, 200 może 300 ml. Początkowo przy odkręceniu korka przy termostacie poziom płynu był po szyjkę, teraz już go tam nie ma. W zbiorniku wyrównawczym jest max i nic nie spływa, zastanawiam się dlaczego, czy może po prostu jak zakręcę korek, powinno przelać się pod wpływem ciśnienia czy jak to działa? Poziom wyrównuje się na chodzącym silniku czy pod wpływem grawitacji nawet na zimnym i wyłączonym?

Czy może mam uzupełniać przez ten korek ale w takim razie jaka by była idea zbiornika wyrównawczego?

Pozdrawiam!
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: Kamyk »

Siema,

Zawitaj do powitalni bo Moderatorzy Ciebie zjedza ;) Taki mamy regulamin.

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
mazur.5
Podawacz śrubek
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:22
Miejscowość: katowice
Garnek: Caberv v2407

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: mazur.5 »

Racja, mój błąd. Dzięki za uwagę.
A wracając do mojego problemu...
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: Miłosz »

http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... 8&start=20 w tym temacie masz trochę info, jest jeszcze kilka podobnych tematów..
Awatar użytkownika
KovaL49
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 26 sty 2014, 20:15
Imię: Dominik
Miejscowość: Nowe Miasto Lub.
Garnek: LS2

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: KovaL49 »

Żeby nie tworzyć nowego tematu odkopię ten i się podłączę :) czy płyn w zbiorniczku powinien się rozgrzewać tak jak płyn w układzie czy nie ? Bo po dłuższej trasie plyn w zbiorniku jest zimny tak jakby nie krążył w ogóle w układzie. Czy tu jest inna zasada działania niż w samochodach ? Bo nie wiem czy coś jest nie tak z układem czy poprostu ten typ tak ma :D
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: Lish »

bo nie krąży. Nadmiar jest wylewany do zbiorniczka wyrównawczego, a tam się miesza i szybko wychładza.

Mazur.5 - Dolewasz do pełna pod korek pod bakiem, potem jedziesz na przejażdżkę i sprawdzasz ile jest w zbiorniczku, uzupełniasz pod górną kreskę.
Awatar użytkownika
KovaL49
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 26 sty 2014, 20:15
Imię: Dominik
Miejscowość: Nowe Miasto Lub.
Garnek: LS2

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: KovaL49 »

No dobra a jeśli ubędzie płynu z układu to sam sobie zaciągnie ze zbiorniczka czy musze dolać pod zbiornikiem paliwa ?
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: Lish »

robisz tak jak wyżej napisałem i jak masz szczelną instalację to nic nie musisz dolewać.
Awatar użytkownika
KovaL49
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 26 sty 2014, 20:15
Imię: Dominik
Miejscowość: Nowe Miasto Lub.
Garnek: LS2

Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego

Post autor: KovaL49 »

ok dzięki za poradę muszę sprawdzić stan w szyjce pod bakiem :)
ODPOWIEDZ