Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:22
- Miejscowość: katowice
- Garnek: Caberv v2407
Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
Witam!
Pytanie dość banalne jednak nie daje mi spokoju. Przy czyszczeniu gaźników przypadkowo uciekło mi troszke płynu chłodzącego, 200 może 300 ml. Początkowo przy odkręceniu korka przy termostacie poziom płynu był po szyjkę, teraz już go tam nie ma. W zbiorniku wyrównawczym jest max i nic nie spływa, zastanawiam się dlaczego, czy może po prostu jak zakręcę korek, powinno przelać się pod wpływem ciśnienia czy jak to działa? Poziom wyrównuje się na chodzącym silniku czy pod wpływem grawitacji nawet na zimnym i wyłączonym?
Czy może mam uzupełniać przez ten korek ale w takim razie jaka by była idea zbiornika wyrównawczego?
Pozdrawiam!
Pytanie dość banalne jednak nie daje mi spokoju. Przy czyszczeniu gaźników przypadkowo uciekło mi troszke płynu chłodzącego, 200 może 300 ml. Początkowo przy odkręceniu korka przy termostacie poziom płynu był po szyjkę, teraz już go tam nie ma. W zbiorniku wyrównawczym jest max i nic nie spływa, zastanawiam się dlaczego, czy może po prostu jak zakręcę korek, powinno przelać się pod wpływem ciśnienia czy jak to działa? Poziom wyrównuje się na chodzącym silniku czy pod wpływem grawitacji nawet na zimnym i wyłączonym?
Czy może mam uzupełniać przez ten korek ale w takim razie jaka by była idea zbiornika wyrównawczego?
Pozdrawiam!
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
Siema,
Zawitaj do powitalni bo Moderatorzy Ciebie zjedza Taki mamy regulamin.
Kamyk
Zawitaj do powitalni bo Moderatorzy Ciebie zjedza Taki mamy regulamin.
Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:22
- Miejscowość: katowice
- Garnek: Caberv v2407
Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
Racja, mój błąd. Dzięki za uwagę.
A wracając do mojego problemu...
A wracając do mojego problemu...
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic. ... 8&start=20 w tym temacie masz trochę info, jest jeszcze kilka podobnych tematów..
- KovaL49
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 sty 2014, 20:15
- Imię: Dominik
- Miejscowość: Nowe Miasto Lub.
- Garnek: LS2
Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
Żeby nie tworzyć nowego tematu odkopię ten i się podłączę czy płyn w zbiorniczku powinien się rozgrzewać tak jak płyn w układzie czy nie ? Bo po dłuższej trasie plyn w zbiorniku jest zimny tak jakby nie krążył w ogóle w układzie. Czy tu jest inna zasada działania niż w samochodach ? Bo nie wiem czy coś jest nie tak z układem czy poprostu ten typ tak ma
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
bo nie krąży. Nadmiar jest wylewany do zbiorniczka wyrównawczego, a tam się miesza i szybko wychładza.
Mazur.5 - Dolewasz do pełna pod korek pod bakiem, potem jedziesz na przejażdżkę i sprawdzasz ile jest w zbiorniczku, uzupełniasz pod górną kreskę.
Mazur.5 - Dolewasz do pełna pod korek pod bakiem, potem jedziesz na przejażdżkę i sprawdzasz ile jest w zbiorniczku, uzupełniasz pod górną kreskę.
- KovaL49
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 sty 2014, 20:15
- Imię: Dominik
- Miejscowość: Nowe Miasto Lub.
- Garnek: LS2
Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
No dobra a jeśli ubędzie płynu z układu to sam sobie zaciągnie ze zbiorniczka czy musze dolać pod zbiornikiem paliwa ?
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
robisz tak jak wyżej napisałem i jak masz szczelną instalację to nic nie musisz dolewać.
- KovaL49
- Rowerzysta
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 sty 2014, 20:15
- Imię: Dominik
- Miejscowość: Nowe Miasto Lub.
- Garnek: LS2
Re: Mechanizm uzupełniania płynu chłodzącego
ok dzięki za poradę muszę sprawdzić stan w szyjce pod bakiem