Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Rowerzysta
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 gru 2013, 22:42
- Imię: Adam
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Martusia :*
- Garnek: Nitro
Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Witam, przed świętami nabyłem swojego pierwszego sprzęta... powoli odkrywam coraz to nowe rzeczy... Mam do Was parę pytań jako do bardziej doświadczonych kolegów/koleżanek
Wspomnę najpierw, że podczas wizyty u sprzedającego był problem z odpaleniem silnika - (słaby aku) - był kręcony dosyć długo - w końcu podpięliśmy go kablami do innego aku i odpalił od strzału. (wspominam o tym, bo może to ważne przy możliwej diagnozie.) otóż:
- Poziom oleju na zimnym silniku to tylko połowa okienka min/max. I tak będę niedługo wymieniał olej i filtr więc to nie problem. ALE !! po odkręceniu korka wlewu oleju lekko "wania benzyną". Gdzie podziała się reszta oleju - bo zapewne był zalany do kreski max? (Motocykl nie dymi na żaden kolor) no i dlaczego pachnie benzyną ?
- Część oleju którego poszukiwałem w punkcie pierwszym znalazłem odziwo w Airbox i Filtrze powietrza (mieszanina olej/benzyna) co bardzo mnie zasmuciło - bo to pomimo przyjemnego zapachu benzyny śmierdzi mi problemami... (wyjąłem filtr - oczyściłem odstojnik w airbox do sucha, wyjąłem korek z tej rurki (odmy) która jest przy tylnym kole ( wylała się tam jedynie woda) korek zamontowałem ponownie.- czekam na nowy filtr do zamontowania.
- Podczas jazdy - na 3 biegu i powyżej w zakresie obrotó 4,5-5,5 rpm mam zjawisko jakby dławienia i braku mocy - po przejściu tego zakresu wszystko wraca do normy i znów jest power. Wspomnę że na biegu jałowym , 1 i 2 takie rzeczy się nie dzieją.
- Po doprowadzeniu moto do domu naładowałem aku moto pali ze strzała bez ssania - ale jeśli chcę włączyć ssanie to mniej więcej do połowy zakresu regulacji ssania nic się nie dzieje - po czym przesuwając go dalej w dół silnik raz reaguje normalnie i zwiększa obroty do 3-4 rpm, a czasem zaczyna dławić silnik i zdycha.
Poza tym silnik chodzi równiutko i bez żadnych dziwnych odgłosów itp.
Bardzo proszę Was o pomoc bo zacząłem się naprawdę denerwować czy nie kupiłem przypadkiem jedynie "pomnika marzeń o motocyklu" czy też kolejnego "mebla w garażu"
Wspomnę najpierw, że podczas wizyty u sprzedającego był problem z odpaleniem silnika - (słaby aku) - był kręcony dosyć długo - w końcu podpięliśmy go kablami do innego aku i odpalił od strzału. (wspominam o tym, bo może to ważne przy możliwej diagnozie.) otóż:
- Poziom oleju na zimnym silniku to tylko połowa okienka min/max. I tak będę niedługo wymieniał olej i filtr więc to nie problem. ALE !! po odkręceniu korka wlewu oleju lekko "wania benzyną". Gdzie podziała się reszta oleju - bo zapewne był zalany do kreski max? (Motocykl nie dymi na żaden kolor) no i dlaczego pachnie benzyną ?
- Część oleju którego poszukiwałem w punkcie pierwszym znalazłem odziwo w Airbox i Filtrze powietrza (mieszanina olej/benzyna) co bardzo mnie zasmuciło - bo to pomimo przyjemnego zapachu benzyny śmierdzi mi problemami... (wyjąłem filtr - oczyściłem odstojnik w airbox do sucha, wyjąłem korek z tej rurki (odmy) która jest przy tylnym kole ( wylała się tam jedynie woda) korek zamontowałem ponownie.- czekam na nowy filtr do zamontowania.
- Podczas jazdy - na 3 biegu i powyżej w zakresie obrotó 4,5-5,5 rpm mam zjawisko jakby dławienia i braku mocy - po przejściu tego zakresu wszystko wraca do normy i znów jest power. Wspomnę że na biegu jałowym , 1 i 2 takie rzeczy się nie dzieją.
- Po doprowadzeniu moto do domu naładowałem aku moto pali ze strzała bez ssania - ale jeśli chcę włączyć ssanie to mniej więcej do połowy zakresu regulacji ssania nic się nie dzieje - po czym przesuwając go dalej w dół silnik raz reaguje normalnie i zwiększa obroty do 3-4 rpm, a czasem zaczyna dławić silnik i zdycha.
Poza tym silnik chodzi równiutko i bez żadnych dziwnych odgłosów itp.
Bardzo proszę Was o pomoc bo zacząłem się naprawdę denerwować czy nie kupiłem przypadkiem jedynie "pomnika marzeń o motocyklu" czy też kolejnego "mebla w garażu"
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Ok po kolei:
-aku: w środku zimy mógł się trochę rozładować, ale lepiej zmierz na pracującym silniku ładowanie (~14,5V)
-niski poziom oleju:
może ktoś od początku za mało dolał?
nie wiem czy to możliwe ale może w czasie wywrotki olej przelał się do airboxa? ewentualnie ta mieszanina mogła się tam dostać przez system recyrkulacji spalin? ciężko stwierdzić na odległość, dużo tego się tam nazbierało?
masz pękniętą , uszczelkę pod głowicą, głowicę albo blok i olej przedostaje się do płynu chłodniczego, to akurat łatwo sprawdzić
-problemy z gaźnikami i ssaniem: tutaj trzeba zrobić serwis, a skoro w oleju jest benzyna to pewnie do wymiany zaworki iglicowe i jeżeli kranik nie był w pozycji PRI to prawdopodobnie też przepuszcza i trzeba powymieniać uszczelki w nim
Jako, że nie znasz w ogóle tego moto na twoim miejscu zająłbym się gaźnikami, wymienił wszystkie płyny i filtry i obserwował czy coś się dzieje(ubywanie oleju i zalewanie airboxa) bo jak na razie nie masz pewności czy coś rzeczywiście jest nie tak.
Miałeś ze sobą jakiegoś mechanika przy oględzinach przed kupnem?
-aku: w środku zimy mógł się trochę rozładować, ale lepiej zmierz na pracującym silniku ładowanie (~14,5V)
-niski poziom oleju:
może ktoś od początku za mało dolał?
nie wiem czy to możliwe ale może w czasie wywrotki olej przelał się do airboxa? ewentualnie ta mieszanina mogła się tam dostać przez system recyrkulacji spalin? ciężko stwierdzić na odległość, dużo tego się tam nazbierało?
masz pękniętą , uszczelkę pod głowicą, głowicę albo blok i olej przedostaje się do płynu chłodniczego, to akurat łatwo sprawdzić
-problemy z gaźnikami i ssaniem: tutaj trzeba zrobić serwis, a skoro w oleju jest benzyna to pewnie do wymiany zaworki iglicowe i jeżeli kranik nie był w pozycji PRI to prawdopodobnie też przepuszcza i trzeba powymieniać uszczelki w nim
Jako, że nie znasz w ogóle tego moto na twoim miejscu zająłbym się gaźnikami, wymienił wszystkie płyny i filtry i obserwował czy coś się dzieje(ubywanie oleju i zalewanie airboxa) bo jak na razie nie masz pewności czy coś rzeczywiście jest nie tak.
Miałeś ze sobą jakiegoś mechanika przy oględzinach przed kupnem?
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Rowerzysta
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 gru 2013, 22:42
- Imię: Adam
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Martusia :*
- Garnek: Nitro
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Moto faktycznie ma ślady szlifa na prawą stronę ( przygięta klamka hamulca przedniego, otarcie na crashpadzie, lekką przycierkę na końcu wydechu i klejony dekiel po prawej stronie silnika. (było pęknięcie na ok 3 cm które teraz jest zaklejone i nie ma tam żadnych wycieków ani "potliwości". Nazbierało się tego tyle żeby wypełnić do połowy ten "odstojnik" który jest pod filtrem powietrza - cały filtr powietrza był wilgotny i brązowy. Jeśli chodzi o płyn chłodzący to tutaj wszystko jest w porządku- kolor płynu chłodzącego w porządku, stan w zbiorniczku wyrównawczym też bez zastrzeżeń. Silnik raczej nigdzie się nie poci i nie ma plam oleju na podłodze garażu. Kranik jest w pozycji ON - jak wracałem nim do domu był na RES - było mało paliwa. Mechanika przy oględzinach nie było.... ( teraz zaczynam żałować, że dałem się ponieść emocjom )
Chyba zrobię tak jak mówisz - wstawię nowy filtr powietrza, oleju, wymienię mu olej i zobaczę czy będzie to coś pomoże. Jak nie to spróbuję rozbebeszyć gaźniki....
PS: Czy możliwe, żeby przez niedbalstwo poprzedniego właściciela - (brak wymiany filtra powietrza przez długi czas) były takie objawy(zaciągnięcie oleju + dławienie)? Chciałem przejechać się bez filtra pow. i sprawdzić, ale wolę nie jeździć na tym oleju co jest teraz.
Chyba zrobię tak jak mówisz - wstawię nowy filtr powietrza, oleju, wymienię mu olej i zobaczę czy będzie to coś pomoże. Jak nie to spróbuję rozbebeszyć gaźniki....
PS: Czy możliwe, żeby przez niedbalstwo poprzedniego właściciela - (brak wymiany filtra powietrza przez długi czas) były takie objawy(zaciągnięcie oleju + dławienie)? Chciałem przejechać się bez filtra pow. i sprawdzić, ale wolę nie jeździć na tym oleju co jest teraz.
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Dławienie się jest związane zapewne z gaźnikami więc ich serwis raczej Cię nie minie, tym bardziej, że ssanie też średnio działa(jeżeli to nie zacinająca się linka). Gdyby filtr był zatkany to moto chodziło by na bardzo bogatej mieszance więc kopciłby na czarno i spaliny śmierdziałyby benzyną, nie wiem czy da się go zatkać tak skutecznie, że zaczynał by przygasać...
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Mogę się mylić, ale ten korek to lepiej wyciągnąć i nie zatykać przewodu.amodos pisze:wyjąłem korek z tej rurki (odmy) która jest przy tylnym kole ( wylała się tam jedynie woda) korek zamontowałem ponownie.
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
- Taero
- Motorowerzysta
- Posty: 75
- Rejestracja: 17 gru 2012, 16:51
- Imię: Artur
- Miejscowość: Wrocław
- Garnek: LS2 FF384 Blade II
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Alaila pisze:Mogę się mylić, ale ten korek to lepiej wyciągnąć i nie zatykać przewodu.amodos pisze:wyjąłem korek z tej rurki (odmy) która jest przy tylnym kole ( wylała się tam jedynie woda) korek zamontowałem ponownie.
Alaila, Keteiz tak jeździ (z odetkanym przewodem) i nie narzeka. Jednakże jest to wtedy miejsce, z którego powietrze może docierać bezpośrednio do gaźników, więc radziłbym ostrożność.
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Taero, ja też tak jeżdżę, bo gdzieś wyczytałam (chyba nawet tu na forum), że lepiej jak jest odetkane. Dlatego też napisałam wyraźnie "chyba" bo pewności nie mam ^^
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Ja u siebie jeździłem z "otwartym" przewodem (właściwie w ogóle bez przewodu..), potem zrobiłem sobie przewód z koreczkiem i żadnej różnicy nie odczułem. Alaila, ja przeczytałem tu na forum, że powinien być zatkany..
-
- Rowerzysta
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 gru 2013, 22:42
- Imię: Adam
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Martusia :*
- Garnek: Nitro
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Powracając do tematu dziś kupiłem olej (Motul 5100 10W40) i filtry. Wymienię i zobaczymy co się będzie działo. Zdam relację co i jak... i może przy okazji czekając na spłynięcie oleju cyknę jakieś foty do "naszych ER-ek"
Wymieniony zalane 3 litry oleju zgodnie z instrukcją i nowe filtry. Póki co nie ma żadnego plucia do airboxa ani innych dziwnych zachowań. Przejechać się nie chce bo +2 st. C na zewnątrz.
Wymieniony zalane 3 litry oleju zgodnie z instrukcją i nowe filtry. Póki co nie ma żadnego plucia do airboxa ani innych dziwnych zachowań. Przejechać się nie chce bo +2 st. C na zewnątrz.
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
A widzisz, to może wyczytałam to gdzieś indziej, albo się pomyliłam. Bądź co bądź ja mam niezatkane i nic się z moto niepokojącego nie dzieje ^^piter3105 pisze:Alaila, ja przeczytałem tu na forum, że powinien być zatkany..
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D