Strona 1 z 1

Er'ka

: 23 cze 2013, 20:37
autor: pablos24
Witam
Wczoraj zakupiłem er'ke. Mam pytanie co nalezy w pierwszej kolejności zrobić, wydaję mi się, że :
-Regulacja i czyszczenie gaźników to będzie podstawa (jaka przewidywana cena za taką usługe)
-wymiana świec ( jeśli już tu jesteśmy prosze o dokładne info jakie kupić świece)
-olej był wymieniany i to niedawno (tak mówił sprzedający)
-filtry oleju i powietrza? ( jeśli olej był wymieniany to również i filtr oleju, więc nie wiem czy jest sens robić to 2raz)
-napewno kupno lusterek ale to napisze później bo już jedne mam upatrzone
Co jeszcze z takich podstawowych rzeczy ??
Będę bardzo wdzięczny za udzielone wskazówki :)

Re: Er'ka

: 23 cze 2013, 23:26
autor: Corr
- cena mocno się różni w zależności od regionu, po prostu popytaj w okolicznych warsztatach i wybierz ten z najlepszym stosunkiem cena/jakość :P
-http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-pr ... R9EA/6582/ np. takie
- czy wierzysz sprzedającemu?
- patrz wyżej :lol: powietrza owszem
-warto też skontrolować stan hamulca z przodu, wymienić płyn hamulcowy i sprawdzić stan klocków. Warto zainwestować w stalowy oplot.
- możesz też zmienić olej w lagach ale moim zdaniem jeżeli nie ciekną i moto nie jest bardzo miękkie to nie warto
- jeżeli nie przyśpiesza liniowo tylko dostaje kopa od 5-6tyś obrotów to do poprawki luzy zaworowe, jeżeli nie masz porównania to lepiej tam zajrzeć i skontrolować, przy okazji wymiana płynu chłodzącego

Zły dział ;)

Re: Er'ka

: 24 cze 2013, 17:52
autor: pablos24
Mojm zdaniem przednie hamulce sa jeszcze w miare , dla mnie lepiej hamuja niz tylnie ale to moze tylko takie odczucie. Nie lagi nie ciekną. A świece, moja er;ka jest z 2003r, więc te chyba nie będą pasować. Co do oleju gościu mówił, że olej był wymieniany nawet miał mi dać bańke z resztą oleju ale zapomniał tak samo jak ja. Luzy zaworowe, czyszczenie gaźnika i świece, ciekaw jestem ile zarzyczy sobie "fachowiec" :)

Re: Er'ka

: 24 cze 2013, 18:03
autor: lucek
Hamulce przednie zawsze będą hamować lepiej niż tylne, chociażby ze względu na konstrukcję.
Luzy zaworowe i świece możesz spokojnie zrobić samemu (tutaj masz przewodnik), gaźnik lepiej oddać do synchronizacji do dobrego fachowca.

Re: Er'ka

: 24 cze 2013, 18:59
autor: Corr
Czemu wszyscy się tak panicznie boją synchronizacji gaźników? w moim odczuciu dużo łatwiejsze niż luzy zaworowe. Trochę gorzej jest z czyszczeniem gaźników ale też tragedii nie ma :P

pablos24 a co za problem w wyszukiwarkę wpisać właściwy rocznik? :P tak na marginesie, przez całą produkcję nie było żadnych zmian w silniku więc chyba logiczne, że świece te same niezależnie od rocznika...

Re: Er'ka

: 24 cze 2013, 20:53
autor: pablos24
Cyszczenie gaźników i luzy zaworowe zostawie mechanikowi.
A co do świec czym rożnią się te:
http://allegro.pl/kpl-swiece-swieca-iry ... 59957.html
od tych :
http://allegro.pl/swiece-swieca-zaplono ... 60103.html
które wybrać?

Re: Er'ka

: 25 cze 2013, 09:39
autor: UncleKlaus