Strona 1 z 2
Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 19:50
autor: seba010
Ostatnio padła mi cewka zapłonowa po wymianie na nową(używaną) motocykl zaczął dymić zaraz po uruchomieniu i strasznie śmierdziało paliwem po rozgrzaniu silnika problem minął. Od tamtej pory przejechałem jakieś 300 km a moto w dalszym ciągu dymi na zimnym silniku i czuć paliwo. Czy muszę wyregulować gaźniki czy może coś innego? Jutro wrzucę filmik.
Re: Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 20:33
autor: wwitek123
Jeżeli padła cewka to silnik miał prawo dymić, gdyż pewnie nazbierało się trochę niespalonego paliwa w jednym z cylindrów( od którego padła cewka). Ale jeżeli problem się powtarza na zimnym silniku to może sprawdź zaworki iglicowe, które są częstą przypadłością w gaźnikach ER'ek. Ewentualnie warto jeszcze sprawdzić świece, gdyż na zimnym silniku może jeden cylinder nie pracować dopóki nie zagrzeje się. Ten przypadek jest mi akurat znany i Kawa na zimnym silniku właśnie dymiła i śmierdziało paliwo

zdrówka

Re: Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 20:51
autor: seba010
Świece wymieniłem na nowe.
Re: Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 21:12
autor: wwitek123
W takim razie wygląda to na przepuszczanie zaworków jak motocykl stoi np. przez noc;/ Hmm może jeszcze kranik puszczać paliwo;)
Re: Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 21:53
autor: Corr
przy sprawnych zaworkach iglicowych nawet z cieknącym kranikiem nie powinno go zalewać

Re: Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 22:09
autor: seba010
Właśnie bo kiedy był palony dzień po dniu nie dymił teraz stał ponad tydzień i kopci.
Jak wygląda wymiana zaworka dam rade sam czy do mechanika?
Re: Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 22:14
autor: Corr
To zależy od doświadczenia
Trzeba wymontować gaźniki, odkręcić komory pływakowe, wysunąć pręcik mocujący pływak i podmienić zaworek w każdym gaźniku. No i mając je na stole warto by było jeszcze wyjąć membranę i wykręcić dysze żeby przeczyścić całe gaźniki. To tak w skrócie
No i niekoniecznie muszą być do wymiany, wystarczy jakiś brud, który uniemożliwy szczelne zamknięcie zaworka i w rezultacie zalewanie.
Re: Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 22:22
autor: seba010
Synchronizacja jest konieczna czy wystarczy czyszczenie i regulacja i wymiana zaworków?
Re: Dymi po awarii
: 28 maja 2013, 22:27
autor: Corr
Synchronizacja to przy tym najmniejszy problem ;D są na forum opisy jak samemu zrobić wakuometr.
Szczerze to nie wiem czy jest konieczna ale na pewno nie zaszkodzi

Re: Dymi po awarii
: 29 maja 2013, 20:42
autor: seba010
No i pojawiły się trudności z odpalaniem na rozgrzanym silniku nawet zgasł mi jak się zatrzymałem, cały czas czuć paliwo.