Strona 1 z 1

kilka spraw technicznych

: 15 kwie 2013, 14:14
autor: andrzejt
Cześć (to mój pierwszy post),
i mój pierwszy motocykl.

Mam kilka pytań - nabyłem ER5 z 2003r.
Jest kilka rzeczy które wydają mi się dziwne stąd prośba o wsparcie - czy to typowe problemy i jak im zaradzić (przy okazji - jakiś dobry i za rozsądne pieniądze warsztat w Poznaniu może podpowiecie?).

Do rzeczy:
1) przy temperaturze obecnej ok +12stopni, odpala od razu (po otwarciu ssania na max). Więc ujadę tak kawałek - powiedzmy z 15 km, no to ssanie robię na mniej, albo zamykam całkiem. Póki jadę jest ok, ale jak podjeżdżam pod światłą i hamuję i nie daję gazu, to gaśnie. Czy ssanie musi być zawsze uchylone chociaż na 1/3 lub pół, żeby nie gasł ?

2) jak już zgaśnie tak jak wyżej opisane, to zatrzymuję się, i daję ssanie znów na max. Ale wtedy nie odpala. Kręci rozrusznik ale nie odpala. Wtedy muszę dodać gazu w czasie kręcenia i dopiero odpali.

3) wydaje mi się, że bardzo dużo pali. (może to przez to odkręcone mocno ssanie żeby nie gasł?). Ale jak zalałem i było ok 3/4 baku na wskaźniku, to po przejechaniu ok 40 km, mam ok 1/4, czyli prawie pół baku by zżarł?

4) trudno mi to porównać, bo nie jeździłem wcześniej, ale powiedziałbym, że przyspieszenie szału nie robi. Czy tak ma mój czy ER5ka jest obiektywnie słaba? Generalnie wydaje mi się, że moim autem szybciej przyspieszam (ok 130KM), no a ER5ką, ruszam ze świateł, i mam cały czas na plecach auto, w ogóle nie odskakuję do przodu...???

5) stoję na światłach, mam neutralny. Zrzucam w dół na jedynkę - charakterystyczny "strzał", ale patrzę - nie zrzucił. Zrzucam jeszcze raz, znów strzał i dopiero wskoczył. To tak parę razy się zdarzyło.

Poza tym jest piękny i jestem zakochany :) Napiszcie proszę czy to powyżej to typowe rzeczy do regulacji czy jakieś poważniejsze sprawy
Dzięki z góry !!

Re: kilka spraw technicznych

: 15 kwie 2013, 14:45
autor: czaro85
1. Musisz wyregulować obroty biegu jałowego powinny być około 1300 obrotów/min
2. jeżeli przejechałeś już 15 km to silnik jest rozgrzany i w ogóle ssania nie powinieneś używać.
3. nie patrz na wskaźnik bo w środkowym przedziale strasznie przekłamuje, lepiej zalej do pełna przejedź te minimum 100 km i zalej spowrotem do pełna to będziesz orientacyjnie wiedział ile pali.
4. Może masz dławioną wersję bo u mnie zbiera się dobrze, a też mam ER5 z 2003.
5. Mi coś takiego nigdy się nie zdarzyło, zgrzyt przy wrzucaniu 1 jest naturalny.

PS. Zapraszam do powitalni, tam powinien być pierwszy post.

Re: kilka spraw technicznych

: 15 kwie 2013, 15:17
autor: lucek
Ja takie objawy jak opisujesz miałem jak silnik chodził tylko na jeden cylinder. Silnik chodził tylko na ssaniu i nie miał mocy. Nie jeździłem w takim stanie tyle żeby stwierdzić czy więcej pali, ale Rakson pisał tutaj że spalanie spore wyszło.

Zobacz sobie ten temat, porównaj objawy i sprawdź czy to nie powód, bo jeśli tak to nie bardzo nadaje się do jeżdżenia.

P.S. No i oczywiście przywitaj się w powitalni, bo inaczej grono moderatorów będzie bardzo niezadowolone :)

P. P. S. Nie wspominając o szanownym Administratorze ;)

Re: kilka spraw technicznych

: 15 kwie 2013, 16:07
autor: andrzejt
Tak, powitalnia zaliczona :)

Co do objawów, rzeczywiście są podobne do pierwszej wiadomości w przytoczonym wątku.
Myślę, że czeka mnie wizyta u mechanika, żeby to przejrzał i podregulował.
Znacie jakiś sensowny warsztat w Poznaniu?

Re: kilka spraw technicznych

: 15 kwie 2013, 16:11
autor: DeFi
Ja bym powiedział że może zalewać silnik.
Wiesz kiedy były czyszczone i synchronizowane gaźniki ?
Jak masz ustawiony kranik paliwa ?
Sprawdź poziom oleju w okienku z prawej strony.

Re: kilka spraw technicznych

: 15 kwie 2013, 23:11
autor: andrzejt
więc,
-w kwestii gaźników - nie mam takiej wiedzy, ale podejrzewam, że nie były przez ostatni sezon
- kranik paliwa mam na ON
- poziom oleju jest ok - tak na 3/4 okienka


...???