Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
Cześć. Mam parę pytań - pierwsze: jeśli moto mi strzela w tłumik przy odjęciu gazu na wysokich, to jest to oznaka zbyt bogatej mieszanki? Powinienem wkręcić śrubę od jej składu, czy wykręcić?
Ponadto: ta śruba, którą się to reguluje, odpowiada chyba tylko za skład mieszanki na niskich obrotach - czy się mylę? Jeśli nie, to jak ustalany jest skład mieszanki podczas normalnej pracy silnika?
Ponadto: ta śruba, którą się to reguluje, odpowiada chyba tylko za skład mieszanki na niskich obrotach - czy się mylę? Jeśli nie, to jak ustalany jest skład mieszanki podczas normalnej pracy silnika?
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
Każdy gaźnik ma osobną śrubę od ustalania mieszanki(o ile dobrze pamiętam, na dole obudowy w takiej "tulejce").
Jeżeli strzela w tłumik to zbyt bogata mieszanka, wtedy wkręcasz śruby, jeżeli strzela w gaźnik mieszanka jest zbyt uboga.
Warto obejrzeć świece, po ich kolorze poznasz co jest nie tak z mieszanką(kawowe- ok, ciemne- bogato, jasne- ubogo ) obejrzyj sobie w necie zdjęcia jaki kolor powinny mieć
Śruba "B" na zdjęciu służy do synchronizacji gaźników, podejrzewam, że to o niej myślałeś pisząc o regulacji mieszanki
Mieszankę ustala się tylko w jeden sposób, nie ma różnych ustawień na pracę jałową i normalną.
Poczytaj poradniki odnośnie regulacji gaźników, bo każdy działa na tej samej zasadzie, żebyś wiedział co i jak i do czego
Edit; strzelanie nie jest jednoznacznym objawem złej mieszanki, na przelotowym tłumiku zawsze będzie trochę strzelać Jeżeli spalanie wynosi około 4,5l/100km to jest ok, chyba, że spala Ci sporo więcej.
Jeżeli strzela w tłumik to zbyt bogata mieszanka, wtedy wkręcasz śruby, jeżeli strzela w gaźnik mieszanka jest zbyt uboga.
Warto obejrzeć świece, po ich kolorze poznasz co jest nie tak z mieszanką(kawowe- ok, ciemne- bogato, jasne- ubogo ) obejrzyj sobie w necie zdjęcia jaki kolor powinny mieć
Śruba "B" na zdjęciu służy do synchronizacji gaźników, podejrzewam, że to o niej myślałeś pisząc o regulacji mieszanki
Mieszankę ustala się tylko w jeden sposób, nie ma różnych ustawień na pracę jałową i normalną.
Poczytaj poradniki odnośnie regulacji gaźników, bo każdy działa na tej samej zasadzie, żebyś wiedział co i jak i do czego
Edit; strzelanie nie jest jednoznacznym objawem złej mieszanki, na przelotowym tłumiku zawsze będzie trochę strzelać Jeżeli spalanie wynosi około 4,5l/100km to jest ok, chyba, że spala Ci sporo więcej.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
Dokładnie tak, niekoniecznie musi być zła mieszanka. U mnie spalanie jest w porządku, a strzela, ponieważ tłumik jest trochę wybebeszony. Strzelanie zaczęło się zaraz po wybebeszeniu, także na pewno to nie jest wina składu mieszanki - przynajmniej u mnie:P
- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
Jak dla mnie to jeśli w tym wypadku spalanie nie zwiększy sie znacznie to poprawił bym to przy czyszczenie, reg i synchronizacji gaznikow przed sezonem
Re: Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
Dzięki za rady. Tłumik nie był modyfikowany, chyba że przez poprzedniego właściciela, ale wątpię - jest cichy i ćwierka Jutro wgłębię się jeszcze w serwisówkę i zajmę się tą regulacją. Spalanie mam dokładnie 4,5l - zmierzyłem ostatnio - ale nie uważam tego za najlepszy wynik, bo jeździłem tą furą b. ekonomicznie, do tego z połowę dystansu zrobiłem w trasie. Może coś ta regulacja pomoże. Wymieniłem już zaworki iglicowe, wyczyściłem gaźniki, wyregulowałem zawory, także ustawiając to i synchronizując gaźniki mógłbym już zamknąć sprawy "silnikowe".
btw, Corr, pozdrawiam kolegę linuksiarza. Też mam Ubu na lapku
btw, Corr, pozdrawiam kolegę linuksiarza. Też mam Ubu na lapku
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
ja mam taką zasadę - jak działa, nie pali dużo to nie ma co tykać
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
Kurde, mi po wyjęciu dB-killera z Montiego strasznie strzela, wcześniej też strzelał, ale cieszej. Podoba mi się to, ale ja wiem, że mam zbyt bogatą mieszankę, bo mi dużo pali, na całym baku ostatnio zrobiłem 200km (bez rezerwy), czyli spalanie 6l/100km
Re: Regulacja składu mieszanki - strzelanie w tłumik
Poczytałem trochę i dodam jeszcze, że warto sprawdzić/wyregulować poziom paliwa w gaźnikach - jest o tym w serwisówce. Zabiorę się za te regulacje ale już chyba na wiosnę, nie mam sensu teraz tego rozkładać, zaraz może się skończyć pogoda :f