paliwo przelatuje do filtra powietrza

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
czaro85
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
Imię: Cezary
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Plecak: Agnieszka
Garnek: HJC FG-15
Numer GG: 5485371

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: czaro85 »

Ja też miałem troche tkiego jakby oleju z paliwem , ale wcześniej tam nie zaglądałem więc nie mam pojęcia czy to przez zimę czy już wcześniej.
Jakieś sugestie ?
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Ero-5
Rowerzysta
Posty: 45
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28
Imię: Eryk
Miejscowość: Koszalin
Plecak: Wolę bez
Garnek: Czarny matowy nolan
Telefon: 514094334

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: Ero-5 »

U mnie co sezon zdarza się to dwukrotnie. Airbox, cylindry i jeszcze wydech cały zalany... Nie dość, że waha, to olej też przecież drogi! :gryyy:
Zaraz idę założyć filtr paliwa, namówiliście mnie. Zobaczymy co to da. :)

Aha, co jak wywalę tę gumową jakby odmę między airboxem a silnikiem? Mógłbym zaślepić ten otwór odmy przy silniku? Jakieś zagrożenia? Wtedy ewentualnie paliwo poszłoby jedynie przez pierścienie.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: Corr »

Ale problemem nie jest brak filtra paliwa tylko niesprawne iglice w gaźnikach i kranik(chyba, że trzymasz go na PRI). Zajmij się tym to będziesz miał spokój z zalewaniem ;)
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2013, 21:47 przez Corr, łącznie zmieniany 1 raz.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: DeFi »

Nie tyle iglice co zaworki iglicowe.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Ero-5
Rowerzysta
Posty: 45
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28
Imię: Eryk
Miejscowość: Koszalin
Plecak: Wolę bez
Garnek: Czarny matowy nolan
Telefon: 514094334

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: Ero-5 »

Czy 100zł to zwykła cena za synchro gaźników? W tym ma być wymiana zaworków iglicowych (dzięki że czuwacie i nie zostawiliście mnie z samym filtrem paliwa heh).
BTW, jeszcze jeden post i w końcu będę mógł obejrzeć wszelkie eventowe newsy, kubki czy koszulki... :D
Awatar użytkownika
pawel9937
Podawacz śrubek
Posty: 13
Rejestracja: 08 mar 2013, 01:21
Imię: Paweł
Miejscowość: Białystok
Garnek: Astone GTB

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: pawel9937 »

Z lektury postów powyżej wywnioskowałem ze nawet w wypadku uszkodzonego kranika i przelewania paliwa grawitacyjnie nie ma możliwości zalania cylindrów przy sprawnych zaworkach iglicowych, mam racje?
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: lucek »

Masz rację, jeśli zostawisz kranik na PRI to nie powinno zalać silnika przy sprawnych zaworkach.
www.hangover.art.pl
Awatar użytkownika
Ero-5
Rowerzysta
Posty: 45
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28
Imię: Eryk
Miejscowość: Koszalin
Plecak: Wolę bez
Garnek: Czarny matowy nolan
Telefon: 514094334

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: Ero-5 »

Zrobiłem dziś 140 km i chuu...steczka, teraz zamiast oleju mam mieszankę. W połowie trasy po 5 minutach przystanku już miałem problem z odpaleniem, a wracając ostatnie 20 km Kawa zachowywała się jakby kończyło się jej paliwo, zgasła dwa razy. Heh, no i mam za swoje, szkoda mi było stówy na regulację, a 4 litry Repsola za 120 zł nadają się teraz do pieca...
Udanego latania podczas majówy! Niebawem Was dogonię :)

-- 29 Maj 2014, 10:22 --

Witam po rocznej nieobecności. Rok temu już miałem siekierę w ręku, by pociąć tę erkę w kawałki. Mało nie spłonąłem na niej żywcem.
Teraz wiem, że winna była membranka kranika. Gdy po wymianie iglic i włożeniu filtra paliwa, paliwo znów niechciane wlało się do silnika, próbowałem przepchnąć je pchając moto na biegu, a później kręcąc rozrusznikiem. Tu instalacja nie wytrzymała i zapaliła się pod zbiornikiem... Makabra.
Piszę, by ostrzec przed konsekwencjami takiego jak mój głupiego "sposobu".
Udanego sezonu :)
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: Kanc1erz »

Ja mam pytanie: Jaką drogą paliwo przedostaje się do oleju? Bo moim zdaniem część dolotowa i komora silnika powinny być od siebie odizolowane i to dość konkretnie.
Próbuję myśleć, ale no nie wiem, nie umiem do tego dojść jaką drogą to paliwo tam leci.
Prosiłbym o przedstawienie tejże procedury.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: paliwo przelatuje do filtra powietrza

Post autor: DeFi »

Nie jestem mechanikiem i nigdy nie miałem problemu z paliwem w oleju. Ale domyślam się ocb.
Paliwo dostaje się do oleju przez pierścienie na tłoku. W normalnym trybie pracy są szczelne. Ale jeżeli zawiesi się zaworek iglicowy to paliwo nalatuje cały czas do gaźnika aż w końcu zacznie przelewać się i leci do cylindrów (obstawiam że dzieje się to głównie na postoju gdy silnik nie chodzi) i pływa sobie nad tłokiem i powoli znajduje drogę w dół do oleju. Pierścienie nie są jakąś super uszczelką i przepuści płyny na postoju.

Tak to wygląda z mojego punktu widzenia. Niech znawcy mnie poprawią, jeżeli się mylę.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ