DeFi pisze:Nie jestem mechanikiem i nigdy nie miałem problemu z paliwem w oleju. Ale domyślam się ocb.
Paliwo dostaje się do oleju przez pierścienie na tłoku. W normalnym trybie pracy są szczelne. Ale jeżeli zawiesi się zaworek iglicowy to paliwo nalatuje cały czas do gaźnika aż w końcu zacznie przelewać się i leci do cylindrów (obstawiam że dzieje się to głównie na postoju gdy silnik nie chodzi) i pływa sobie nad tłokiem i powoli znajduje drogę w dół do oleju. Pierścienie nie są jakąś super uszczelką i przepuści płyny na postoju.
Tak to wygląda z mojego punktu widzenia. Niech znawcy mnie poprawią, jeżeli się mylę.
DeFi masz rację - tak sie właśnie dzieje.
Dwa razy przerobiłem taka sytuację
Witam,
mam pytanie czy po wymieszaniu się oleju z paliwem po uszkodzeniu zaworka iglicowego w gaźniku należy wymienić płyn chłodniczy czy jest możliwe że tam też dostało się paliwo????
gazdul pisze:Witam,
mam pytanie czy po wymieszaniu się oleju z paliwem po uszkodzeniu zaworka iglicowego w gaźniku należy wymienić płyn chłodniczy czy jest możliwe że tam też dostało się paliwo????
Pozdrawiam
Płynu zazwyczaj nie trzeba wymieniać, bo mieszanie się go z paliwem jest prawie niemożliwe. Teoretycznie może się mieszać z olejem, gdy masz kiepskie uszczelnienie w pompie wody, a skoro miałeś paliwo z olejem w misce, to tą drogą mogło się tam dostać.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.