Kapiący olej spod pompy wody.
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 wrz 2012, 20:23
- Miejscowość: Łowicz
- Numer GG: 3426598
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Może mi ktoś podać wymiar tego simmeringu na zdjęciu oznaczonego literą G???
-
- Rowerzysta
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 sty 2012, 21:06
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: Warszawa-Mokotów
- Garnek: Reevu MSX1
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Dziś mierzyłem i wg. mnie ma 11x31x5. W sprzedaży znalazłem simmering o rozmiarze 11x31.2x5.5. Zastanawiam się czy go wymienić jak już wszystko rozebrałem. Wymieniam wszystkie uszczelki i komplet naprawczy (bo ciekło na rurę wydechową na postoju) więc może warto. Simmering jest miękki, ma ostry rant V na wałku ale od strony skierowanej na zewnątrz po wyjęciu z dekla sprężyny - tej wokół wałka widać, że guma jest pofałdowana. Tak jakby pod nią był zardzewiały rdzeń simmeringa. Dziwne... U mnie wirnik jest przewiercony, nagwintowany i przykręcony na zwykłą śrubkę 8 z łbem 10. Gwint w otworze w wałku pompy i ten nagwintowany w wirniku jest jest prawy. To jakaś naprawa. Zastanawiam się czy wymienić tę samoróbkę. Ciekawe ile kosztuje wirnik i jego wałek w serwisie Kawasaki.Mateusz Stodolski pisze:Może mi ktoś podać wymiar tego simmeringu na zdjęciu oznaczonego literą G???
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop/ ... m&id=17297 u nas części są trochę tańsze więc w 200 zł powinieneś się zmieścić za wałek i wirnik
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Rowerzysta
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 sty 2012, 21:06
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: Warszawa-Mokotów
- Garnek: Reevu MSX1
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
"U nas" to znaczy u kogo? - w Polsce? Tańsze od kogo? - od tego sklepu pod linkiem? Podane ceny na stronie z linka są w funtach. Ja znalazłem na stronie http://www.cmsnl.com/kawasaki-1999-a3-e ... ml#results (Holandia) ceny podobne ale w Euro. Jutro podjadę do serwisu Kawasaki i zapytam ile kosztuje w Polsce. Dziś wykręciłem tę ośkę wirnika. Jakiś gość na Allegro wystawił cały wał wyrównawczy z ośką, ale nie chce sprzedać samej ośki. W mojej ośce otwór pod śrubę jest nawiercony nieosiowo, więc wirnik ma bicie i się chybocze. Trzeba to wymienić, by nie myśleć o tym cały czas w trakcie jazdy - że się odkręci albo urwie. Poza tym wirnik ma ukruszone dwie łopatki więc pompa nie pompuje z pełną wydajnością. Acha ten simmering to NOK BC2687E o wymiarach 12x36x5 mm. 12 to średnica wałka, 36 to średnica zewnętrzna a 5 to wysokość. Też to wymienię - będzie spokój na parę lat.Corr pisze:http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop/ ... m&id=17297 u nas części są trochę tańsze więc w 200 zł powinieneś się zmieścić za wałek i wirnik
Ostatnio zmieniony 10 mar 2014, 18:52 przez kchelm, łącznie zmieniany 1 raz.
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
"u nas" czyli w Polsce, podałem link do sklepu z cenami w funtach bo niestety nie ma/ nie znalazłem polskiego sklepu z częściami kawasaki online.
Kupowałem już parę oryginalnych części i porównując cenę po przeliczeniu waluty zawsze wychodziły tańsze niż w podanym przeze mnie linku(raz zamawiałem w serwisie Kawasaki z Gliwic, potem w sklepie Motohybrid z Zabrza).
Dlatego używam tego sklepu żeby orientacyjnie sprawdzać ceny części, daj znać ile dokładnie to kosztuje.
Kupowałem już parę oryginalnych części i porównując cenę po przeliczeniu waluty zawsze wychodziły tańsze niż w podanym przeze mnie linku(raz zamawiałem w serwisie Kawasaki z Gliwic, potem w sklepie Motohybrid z Zabrza).
Dlatego używam tego sklepu żeby orientacyjnie sprawdzać ceny części, daj znać ile dokładnie to kosztuje.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Rowerzysta
- Posty: 41
- Rejestracja: 08 sty 2012, 21:06
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: Warszawa-Mokotów
- Garnek: Reevu MSX1
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Ceny części: Holandia-Polska
OEM number: 13107-1203 wałek: Polska: 137,71 zł, Holandia: 28,50 €(120,47 zł)*
OEM number: 59256-1060 wirnik: Polska: 87,32 zł, Holandia:18,00 € ( 76,08 zł)*
OEM number: 92049-1215 simering: Polska: 45,37 zł Holandia: 7,50 € (31,70 zł)*
---------------------------------------------------------------------------------------------------
razem Polska: 270,40 zł Holandia 54,00 €(228,25 zł)*
*przy kursie 4,2269zł za 1€
Nie wiem ile Holendrzy biora za przesyłkę do Polski ale wg. mnie w monsterbike w Warszawie trochę przesadzają.
-- 10 Mar 2014, 20:40 --
Znalazłem źródło cen: http://www.kawasaki-sklep.pl/palio/html ... PageID=113. Po wpisaniu numeru OEM w wyszukiwarkę części pojawiają się ceny dokładnie co do grosza podane przez serwis w Polsce. Widać, że nie da się tego przeskoczyć i ceny są ustalane jakoś centralnie przez importera-przedstawiciela Kawasaki na Polskę.
OEM number: 13107-1203 wałek: Polska: 137,71 zł, Holandia: 28,50 €(120,47 zł)*
OEM number: 59256-1060 wirnik: Polska: 87,32 zł, Holandia:18,00 € ( 76,08 zł)*
OEM number: 92049-1215 simering: Polska: 45,37 zł Holandia: 7,50 € (31,70 zł)*
---------------------------------------------------------------------------------------------------
razem Polska: 270,40 zł Holandia 54,00 €(228,25 zł)*
*przy kursie 4,2269zł za 1€
Nie wiem ile Holendrzy biora za przesyłkę do Polski ale wg. mnie w monsterbike w Warszawie trochę przesadzają.
-- 10 Mar 2014, 20:40 --
Znalazłem źródło cen: http://www.kawasaki-sklep.pl/palio/html ... PageID=113. Po wpisaniu numeru OEM w wyszukiwarkę części pojawiają się ceny dokładnie co do grosza podane przez serwis w Polsce. Widać, że nie da się tego przeskoczyć i ceny są ustalane jakoś centralnie przez importera-przedstawiciela Kawasaki na Polskę.
-
- Rowerzysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 lut 2016, 16:56
- Imię: Artur
- Miejscowość: Warszawa
- Garnek: HJC IS-17
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Hej!
Spotkał mnie podobny problem i zastanawiam się czy wymiana samych uszczelek wystarczy (mam taką nadzieję).
Cieknie sam płyn chłodzący, nie stwierdziłem w nim oleju :V Pytanie skąd, na 90% z pomiędzy tej przerwy przy pokrywach, z drugiej strony ta uszczelka tak wystaje i jest wilgotna...
Z góry dziękuję za pomoc.
Ps. Jeżeli źle dodałem zdjęcia to przepraszam, nie wiedziałem jak.
Spotkał mnie podobny problem i zastanawiam się czy wymiana samych uszczelek wystarczy (mam taką nadzieję).
Cieknie sam płyn chłodzący, nie stwierdziłem w nim oleju :V Pytanie skąd, na 90% z pomiędzy tej przerwy przy pokrywach, z drugiej strony ta uszczelka tak wystaje i jest wilgotna...
Z góry dziękuję za pomoc.
Ps. Jeżeli źle dodałem zdjęcia to przepraszam, nie wiedziałem jak.
Mój kanał na YouTube
Jeżeli chcesz wiedzieć jak zrobić silnik Stirlinga, silnik parowy czy inne ciekawe projekty to zapraszam!
Jeżeli chcesz wiedzieć jak zrobić silnik Stirlinga, silnik parowy czy inne ciekawe projekty to zapraszam!
-
- Klubowicz
- Posty: 895
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Wymiana uszczelki i/lub silikon powinny załatwić sprawę. Przy okazji możesz sprawdzić stan oringa wykręcając turbinkę pompy. Uwaga, turbinka jest dość delikatna i podatna na zerwanie gwintu. a gwint jest tam lewy.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
- Rowerzysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 lut 2016, 16:56
- Imię: Artur
- Miejscowość: Warszawa
- Garnek: HJC IS-17
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Czyli wykręcam ją kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegar, dobrze rozumiem? Z tego co wyczytałem są tam dwie uszczelki, czyli wymieniam obie, tak?
Czytałem też że jest tam jakiś kanalik oleju, wiec czy powinienem spuścić olej przed tą operacją?
Czytałem też że jest tam jakiś kanalik oleju, wiec czy powinienem spuścić olej przed tą operacją?
Mój kanał na YouTube
Jeżeli chcesz wiedzieć jak zrobić silnik Stirlinga, silnik parowy czy inne ciekawe projekty to zapraszam!
Jeżeli chcesz wiedzieć jak zrobić silnik Stirlinga, silnik parowy czy inne ciekawe projekty to zapraszam!
-
- Klubowicz
- Posty: 895
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Tak, wykręcasz zgodnie z ruchami wskazówek zegara, tudzież tak, jak zakręcasz butelkę, np. z wodą mineralnąpetrzmax pisze:Czyli wykręcam ją kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegar, dobrze rozumiem? Z tego co wyczytałem są tam dwie uszczelki, czyli wymieniam obie, tak?
Czytałem też że jest tam jakiś kanalik oleju, wiec czy powinienem spuścić olej przed tą operacją?
Wiesz, jak już zamawiasz i ściągasz pompę, to obie, teoretycznie nigdy nie zakłada się uszczelek tych, co były Pamiętaj, aby dodatkowo uszczelki przesmarować silikonem, najlepiej chyba czerwonym (dla hejterów silikonów - tak, w serwisówce też tak nakazują).
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.