Kapiący olej spod pompy wody.

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
kondziu
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 maja 2012, 18:17
Imię: Konrad
Miejscowość: Psary k/Trzebinii
Plecak: Narzeczona - Kinga :)
Garnek: Lazer Viper Vertigo

Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: kondziu »

Mam pewien kłopot. A właściwie wyciek.
Gdy silnik zaczyna się grzać i olej staje się rzadszy, kapie mi spod miejsca, w którym jest pompa wody. I tutaj moje pytanie - co się pod nią znajduje? Czy jak kupię sobie bądź też dorobię taką uszczelkę nie będę mieć większych problemów z wymianą? Czy znajdują się tam jakieś podzespoły i części, które po zdjęciu pompy wody wyskoczą i nie będę mógł ich już opanować?
Pozdrawiam serdecznie
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: piter3105 »

Uszczelki-najlepiej kupić lub dorobić od razu dwie-zewnętrzną i wewnętrzną. Jeśli będziesz zamawiać polecam sprzedającego italyracing a allegro. Uszczelki pasują od GPZ. Z wymianą nie powinieneś mieć żadnych problemów tylko pamiętaj, że ten wirnik od pompy wody ma LEWY GWINT! Może być padnięty uszczelniacz, ale raczej nie. U mnie było to samo, wystarczyła wymiana uszczelek. Pamiętaj również o dokładnym oczyszczeniu miejsca pod uszczelki, można posmarować silikonem.
Najpierw spuszczasz płyn chłodniczy. Następnie cztery śrubki mocujące obudowę. Potem delikatnie musisz wyjąć tę rurkę blaszaną, która idzie do silnika. Przy okazji można wymienić oring. Następnie odkręcasz wirnik, potem pewnie musisz cienkim śrubokrętem delikatnie podwadzić tę część przylegającą do silnika, bo może być sklejona. Dokładnie czyścisz, zakładasz uszczelki i składasz w odwrotnej kolejności, uzupełniasz płyn chłodniczy (przy okazji polecam przeczyszczenie filtra płynu chłodzącego). No i jazda ;)
Początkowo w mojej sytuacji myślałem, że cieknie spod śruby do sprawdzania ciśnienia oleju i dlatego jest wszystko brudne dookoła, wymieniłem śrubę, uszczelniłem, ale ciekło jednak spod pompy. Sprawdź najpierw dobrze, żebyś się niepotrzebnie nie napracował.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
kondziu
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 maja 2012, 18:17
Imię: Konrad
Miejscowość: Psary k/Trzebinii
Plecak: Narzeczona - Kinga :)
Garnek: Lazer Viper Vertigo

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: kondziu »

Dzięki wielkie! Przy samochodzie sobie dużo sam robię, więc i przy motorku powinienem sobie poradzić :] A to nie trzeba spuszczać oleju silnikowego? Bo skoro to on kapie, to jakoś gdzieś musi on się tam dostawać :p Też myślałem, że to śruba, ale to ewidentnie widać, jak kapie spod pompy, ponieważ uszczelka od spodu jest wydmuchana na odcinku około 1 cm. Dzięki za porady, jak tylko będę mieć uszczelki i biorę się do wymiany. A i pytanie - żeby wlać z powrotem płyn chłodniczy trzeba ściągać bak? I czy jest jakiś specjalny sposób/zawór do odpowietrzania układu chłodzenia?

EDIT:
Czy to są te uszczelki?
http://allegro.pl/ir-uszczelka-pompy-wo ... 92833.html
http://allegro.pl/ir-uszczelka-pompy-wo ... 92912.html
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: DeFi »

Nie wiem skąd wy bierzecie olej w pompie wody. Co ma piernik do wiatraka ?
Jak nie cieknie spod śruby to jest jeszcze opcja uszczelki sprzęgła. Szukaj przecieku tam gdzie pracuje olej.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: piter3105 »

U mnie też w tym miejscu była nieszczelna- zaraz przy pokrywie sprzęgła. Wyglądało to jak olej zmieszany z płynem chłodniczym. Nie mógł być to sam płyn bo był za tłusty i zostawiał czarne ślady, a płyn zawsze wyschnie i ewentualnie zostawi biały nalot. Jeżdżąc miałem buta w oleju, poza tym po zapachu można było poznać, czyli jednak coś się piernik do wiatraka musi mieć. Po wymianie jest wszędzie sucho, sezon wcześniej wymieniałem uszczelkę pokrywy sprzęgła i pod miską, śruba do ciśnienia jest nowa, to tylko tam było możliwe. Poza tym jeśli zdejmiemy pompę to jest taki kanalik w którym jest olej.
Wracając:żeby wlać płyn musisz ściągnąć niestety zbiornik, podobnie jak po to, żeby go spuścić (musisz odkręcić korek, bo inaczej płyn cieknie jak krew z nosa). Przy wlewaniu nie mam problemów z zapowietrzaniem układu, zawsze wchodzi tyle ile powinno, za żadnego zaworu i tak nie ma. Uszczelki to dokładnie te, które pokazałeś;)
Awatar użytkownika
kondziu
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 maja 2012, 18:17
Imię: Konrad
Miejscowość: Psary k/Trzebinii
Plecak: Narzeczona - Kinga :)
Garnek: Lazer Viper Vertigo

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: kondziu »

Czyli nie będę się musiał obawiać, że mi zejdzie olej z silnika, tak? Bo to by mnie trochę przeraziło :p Dzięki za pomoc. Jak będę mieć jeszcze jakieś pytania, to tutaj napiszę od razu.
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: piter3105 »

Nie nie, spokojnie. Ja u siebie rozbierałem i było wszystko ok.
Awatar użytkownika
kondziu
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 maja 2012, 18:17
Imię: Konrad
Miejscowość: Psary k/Trzebinii
Plecak: Narzeczona - Kinga :)
Garnek: Lazer Viper Vertigo

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: kondziu »

Siemanko!
Zakupiłem uszczelki pod pompę wody i rozpocząłem batalię z ich wymianą. Niestety, batalia zakończyła się totalną porażką, ponieważ przy dokręcaniu wirnika ukręcił się wałek pompy wody :wall: Na całe szczęście Japończycy nie na darmo stoją tak wysoko w technologii, ponieważ to tak skonstruowali, że nie trzeba rozbierać, żeby go wymienić :) Więc jak tylko znajdę, ew. dorobię ten wałek, zrobię manual o wymianie uszczelek 8-)
A dla potomnych: zamieszczam link do odrysowanych uszczelek, bo po co kupować komplet za 50 zł skoro można samemu wyciąć za kilka :mrgreen:
http://imageshack.us/photo/my-images/338/uszczelki.jpg
Coś takiego należy wydrukować na stronie A-4 bez marginesów, wtedy będzie oryginalny rozmiar. Grubość uszczelki 0,5 mm.
Pozdrawiam! :love:

EDIT:
Nie mam siły ani zdrowia już do tej maszyny. Próbowałem wymienić uszczelki, robiłem to już 3 razy i nadal cieknie! Tym razem kapie płyn, mniej więcej z lewej strony pompy jak się patrzy na nią tak, jak jest zamontowana. Powierzchnie gładkie, wszystko teoretycznie dociągnięte ile się da, prócz uszczelek także zastosowany gasket 300 st. I już zero pomysłów :( Chyba pójdzie machina do mechanika, bo ja już nie mam zdolności.
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: piter3105 »

No to widzę, że przeżywasz to samo co miałem ja, najpierw ukręcony wirnik a potem dalej cieknący płyn. Ja już straciłem nerwy kiedy po raz n-ty spuszczałem płyn, w końcu skręciłem wszystko jeszcze raz i z zewnątrz posmarowałem silikonem, w tę szparę z lewej strony też psiuknąłem, Odczekałem, żeby stwardniało to wszystko, potem wlałem płyn i dopiero było dobrze. Po jakichś dwóch miesiącach postanowiłem, że oderwę ten silikon, uczyniłem jak pomyślałem i jest suchutko;)
Heban71
Podawacz śrubek
Posty: 1
Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:44
Miejscowość: Nałęczów
Plecak: każdą wolną
Garnek: nolan
Telefon: 691851144

Re: Kapiący olej spod pompy wody.

Post autor: Heban71 »

kondziu pisze:Siemanko!
Zakupiłem uszczelki pod pompę wody i rozpocząłem batalię z ich wymianą. Niestety, batalia zakończyła się totalną porażką, ponieważ przy dokręcaniu wirnika ukręcił się wałek pompy wody :wall: Na całe szczęście Japończycy nie na darmo stoją tak wysoko w technologii, ponieważ to tak skonstruowali, że nie trzeba rozbierać, żeby go wymienić :) Więc jak tylko znajdę, ew. dorobię ten wałek, zrobię manual o wymianie uszczelek 8-)
A dla potomnych: zamieszczam link do odrysowanych uszczelek, bo po co kupować komplet za 50 zł skoro można samemu wyciąć za kilka :mrgreen:
http://imageshack.us/photo/my-images/338/uszczelki.jpg
Coś takiego należy wydrukować na stronie A-4 bez marginesów, wtedy będzie oryginalny rozmiar. Grubość uszczelki 0,5 mm.
Pozdrawiam! :love:

EDIT:
Nie mam siły ani zdrowia już do tej maszyny. Próbowałem wymienić uszczelki, robiłem to już 3 razy i nadal cieknie! Tym razem kapie płyn, mniej więcej z lewej strony pompy jak się patrzy na nią tak, jak jest zamontowana. Powierzchnie gładkie, wszystko teoretycznie dociągnięte ile się da, prócz uszczelek także zastosowany gasket 300 st. I już zero pomysłów :( Chyba pójdzie machina do mechanika, bo ja już nie mam zdolności.
wITAM KOLEGE. Mm pytanko co rozumiesz przez to ze nie trzeba rozbierac silnika aby wymienic ten walek na ktorym urwales gwint od wiatraczka pompy wody????? Prosze o info jak to zrobiles czy ten walek normalnie sie wyciaga, a jak sie go wyciagnieto nic sie w srodku nie przestawi, mam ten sam problem, moj mail heban71@wp.pl Z gory dziekuje z info!!!
ODPOWIEDZ