Kapiący olej spod pompy wody.
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- kondziu
- Rowerzysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 maja 2012, 18:17
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Psary k/Trzebinii
- Plecak: Narzeczona - Kinga :)
- Garnek: Lazer Viper Vertigo
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Wczoraj udało mi się w końcu zrobić wszystko na glanc. Kilka wskazówek dla Ciebie,Heban71 oraz pozostałych użytkowników:
- gwinty na pompie wody jak i wałku pompy wody są LEWE! Kręcąc w prawo po prostu się urwą
- symbolem T6 jest zaznaczony wałek napędowy pompy wody. Jest on wkręcany w wałek równoważący umieszczony w silniku, więc nie ma potrzeby rozbierania połowy silnika żeby to wymienić. Ja osobiście sam po prostu przyspawałem starą śrubę z futerka wiertarki (które mocuje futerko do wirnika wiertarki, ponieważ tam jest lewy gwint), należy tylko uważać, by przyspawać to równo
- przy kapaniu oleju należy wymienić uszczelkę między silnikiem a środkowym dekielkiem. Jeśli kapie woda spomiędzy zewnętrznego dekielka trzeba wymienić uszczelkę, jeśli kapie woda pod deklem bliżej silnika należy zastosować tzw. zestaw naprawczy pompy wody (koniecznie!)
- uszczelka kupiona oryginalnie ma 0,5 mm grubości. Ja zastosowałem 1 mm i jednak jest lepsza. Zamiast 50 zł za komplet kupuje się arkusz preszpanu za 8 zł w motoryzacyjnym i samemu śmiało można wyciąć nożyczkami i nożykiem do tapet. Jeśli ktoś ma dostęp, można także kupić inną uszczelkę (podobną do korka, ale nie wiem, jak się nazywa fachowo :p). Lepiej trzyma niż preszpanowa do nierównych powierzchni.
- gwinty na pompie wody jak i wałku pompy wody są LEWE! Kręcąc w prawo po prostu się urwą
- symbolem T6 jest zaznaczony wałek napędowy pompy wody. Jest on wkręcany w wałek równoważący umieszczony w silniku, więc nie ma potrzeby rozbierania połowy silnika żeby to wymienić. Ja osobiście sam po prostu przyspawałem starą śrubę z futerka wiertarki (które mocuje futerko do wirnika wiertarki, ponieważ tam jest lewy gwint), należy tylko uważać, by przyspawać to równo
- przy kapaniu oleju należy wymienić uszczelkę między silnikiem a środkowym dekielkiem. Jeśli kapie woda spomiędzy zewnętrznego dekielka trzeba wymienić uszczelkę, jeśli kapie woda pod deklem bliżej silnika należy zastosować tzw. zestaw naprawczy pompy wody (koniecznie!)
- uszczelka kupiona oryginalnie ma 0,5 mm grubości. Ja zastosowałem 1 mm i jednak jest lepsza. Zamiast 50 zł za komplet kupuje się arkusz preszpanu za 8 zł w motoryzacyjnym i samemu śmiało można wyciąć nożyczkami i nożykiem do tapet. Jeśli ktoś ma dostęp, można także kupić inną uszczelkę (podobną do korka, ale nie wiem, jak się nazywa fachowo :p). Lepiej trzyma niż preszpanowa do nierównych powierzchni.
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
U mnie kapała właśnie woda i trochę podratowałem się silikonem. Tak właściwie ten zestaw naprawczy i uszczelniacz to czemu ma zapobiegać, żeby woda do oleju nie poszła? Po wymianie uszczelek, płynu itd. przejechałem 2500 km i olej jest na swoim miejscu i płyn też. Jeśli płyn uciekał tam przy silniku to koniecznie powinienem zastosować ten zestaw naprawczy? W tej chwili jest wszystko w porządku, ale fakt, że bez silikonu na zwykłych uszczelkach spod tamtej bliżej silnika ciekło, ale może wynika to też z nierównej powierzchni, albo słabej jakości uszczelki, bo kiedyś płyn uciekał mi również spod tej zewnętrznej.
- kondziu
- Rowerzysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 maja 2012, 18:17
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Psary k/Trzebinii
- Plecak: Narzeczona - Kinga :)
- Garnek: Lazer Viper Vertigo
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Nie wiem dokładnie, jak ten zestaw naprawczy działa, ale podejrzewam, że działa on na zasadzie uszczelki pomiędzy wirnikiem pompy wody a resztą. Świadczy o tym sprężyna wraz z gumowym dociskiem do wirnika. Ja wiem, że uszczelki nowe i silikon załatwia niejako sprawę, ale wychodzi na to że swoją rolę spełniają wtedy, jak te gumowo - sprężynkowe elementy są w dobrym stanie
Jak się dobrze przyjrzeć elementowi po lewej stronie, składa się z tego gumowo - sprężynowego elementu oraz metalowego "koszyka", w którym jest to na stałe zamocowane. U mnie na przykład te elementy nie trzymały się razem tylko były oddzielone i może właśnie to powodowało słaby docisk a w konsekwencji przeciekanie płynu chłodniczego? Naprawdę nie wiem, ale wiem, że po wymianie tego jest spokój
Jak się dobrze przyjrzeć elementowi po lewej stronie, składa się z tego gumowo - sprężynowego elementu oraz metalowego "koszyka", w którym jest to na stałe zamocowane. U mnie na przykład te elementy nie trzymały się razem tylko były oddzielone i może właśnie to powodowało słaby docisk a w konsekwencji przeciekanie płynu chłodniczego? Naprawdę nie wiem, ale wiem, że po wymianie tego jest spokój
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
U mnie też jest sucho, nic się nie dzieje to chyba tego nie będę ruszać, bo nawet nie chcę pamiętać ile się nadenerwowałem jak skręciłem wszystko po raz kolejny a tu kap, kap..
- kondziu
- Rowerzysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 maja 2012, 18:17
- Imię: Konrad
- Miejscowość: Psary k/Trzebinii
- Plecak: Narzeczona - Kinga :)
- Garnek: Lazer Viper Vertigo
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Otóż to. Skoro nie kapie to lepiej zostawić
- Dani66
- Motorowerzysta
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 cze 2011, 18:29
- Imię: Daniel
- Miejscowość: RSA
- Garnek: Suomy Apex
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Sprawdź oring w tej dużej śrubie na lewo od pokrywy pompy, uszczelkę na larsson.pl kupisz za 21zł.
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Ja mam sprawdzić? Jeśli chodzi Ci o tę śrubę od ciśnienia oleju (oryginalnie czarną) to tam jest suchutko, zresztą oryginalna mi się rozsypała, a mam dorobioną nową + nowa podkładka aluminiowo-gumowa. Oring tam raczej racji bytu by nie miał. A o której uszczelce mówisz za 21 zł?
- Dani66
- Motorowerzysta
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 cze 2011, 18:29
- Imię: Daniel
- Miejscowość: RSA
- Garnek: Suomy Apex
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Chodzi mi o tą śrubę tzw. holenderkę, z przelotem w środku. Oring ma rację bytu, bo oryginalnie tam jest i uszczelnia, po dokręceniu, główkę śruby z obudową.
Uszczelka pod pokrywę sprzęgła kosztuje 21zł.
Uszczelka pod pokrywę sprzęgła kosztuje 21zł.
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Uszczelkę to już zmieniałem jakiś czas temu, ale tego oringa na prawdę nie kojarzę, żeby był na tej śrubie od ciśnienia, (ale jaką ona obudowę dociska?) No w każdym razie sucho jest także ok.
- Dani66
- Motorowerzysta
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 cze 2011, 18:29
- Imię: Daniel
- Miejscowość: RSA
- Garnek: Suomy Apex
Re: Kapiący olej spod pompy wody.
Ta śruba wygląda tak jakby był łeb śruby zgrzewany z podkładką i tam jest taki rant na oring, który po dokręceniu uszczelnia.