Moja er ma bogatą historię wiec nie sugeruję się u niej przebiegiem ja zrobiłem na niej 2k
Tak pytam, bo może wydam pieniądze, a okażę się że dobrze było
Olo pisze:
Moja er ma bogatą historię wiec nie sugeruję się u niej przebiegiem
Co zatem z zaworami? masz pewność, kiedy były sprawdzane? zrób gaźniki przy sprawdzaniu zaworów. U mnie w Poznaniu, magik z forum bandita za zawory i gaźniki (4 cylindry) kasuje 200pln, więc nie jest to zabójcza kwota.
Zawory zarówno w ER-5 czy w Bandicie, to łatwizna. Regulacja na śrubkach. Mierzysz, regulujesz śrubką, kontrujesz nakrętką i po sprawie
Gdy nie masz pewności, kiedy były regulowane zawory, lepiej sprawdzić i mieć z głowy niż czekać aż moto samo ci powie że są za małe luzy
Dokładny opis co i jak masz tutaj: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=24&t=384
Synchronizacja gaźników też prosta, pod warunkiem posiadania wakuometru (można kupić, albo zrobić samemu).
Jeżeli nie czujesz się na siłach i masz kiepskie zdolności manualne, zleć zawory i synchro mechanikowi na wiosnę.
W zimę wymieniałem oringi w układzie chłodzenia, bo przy dłuższej jeździe zaczęły przepuszczać. Przy okazji zreperowałem kranik i wymieniłem aku, paliwo spuściłem z baku i wlałem po naprawie z kanistra. Po złożeniu nie chciał odpalić, kręciłem, kręciłem i nic. Iskra jest, jedna świeca sucha, druga mokra. Może syf jakiś naleciał z kanistra(filtrów na wężykach nie miałem jeszcze), więc czyścimy gaźniki, wymieniam świece + filtr powietrza. Odpala po 3 kręceniach planuje jeszcze wyregulować zawory i na koniec zsynchronizować gaźniki - będzie komplet. Pytanie: jak odłączę podciśnienie od kranika, żeby podłączyć się tam wakuometrem, to kranik w pozycję PRI nastawić?
raagaa pisze:W zimę wymieniałem oringi w układzie chłodzenia, bo przy dłuższej jeździe zaczęły przepuszczać. Przy okazji zreperowałem kranik i wymieniłem aku, paliwo spuściłem z baku i wlałem po naprawie z kanistra. Po złożeniu nie chciał odpalić, kręciłem, kręciłem i nic. Iskra jest, jedna świeca sucha, druga mokra. Może syf jakiś naleciał z kanistra(filtrów na wężykach nie miałem jeszcze), więc czyścimy gaźniki, wymieniam świece + filtr powietrza. Odpala po 3 kręceniach planuje jeszcze wyregulować zawory i na koniec zsynchronizować gaźniki - będzie komplet. Pytanie: jak odłączę podciśnienie od kranika, żeby podłączyć się tam wakuometrem, to kranik w pozycję PRI nastawić?
Tak, kranik w PRI, inaczej Ci paliwo nie popłynie (chyba, że masz membranę do wymiany).
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.