Regulacja i czyszczenie gaźników
: 13 lut 2012, 15:43
Witam jestem nowym użytkownikiem na tym forum. Z mechaniką miałem sporo do czynienia , lecz nie ukrywam tego ,że Kawasaki ER 5 to mój pierwszy motocykl. Mam pytanie, ostatnio wyczyściłem dokładnie gaźniki, no i czas na regulację. Przedstawię tutaj w jaki sposób to zrobiłem i jeśli się w czymś pomyliłem to proszę o poprawę.
Po skręceniu gaźników, kładziemy je na prostym podłożu i skręcamy szyny(ważne aby był te sam poziom).
Dokręcamy śruby od ilości mieszanki (znajdują się pod gaźnikami) i wykręcamy o 1 i 1/4 obrotu wg. książki serwisowej.
Następnie podłączamy linki gazu oraz linkę ssania, wkładamy gaźniki do króćców ssących.
Sprawdzamy luz na lince gazu oraz na lince ssania ( powinien wynosić 2-3 mm).
Podłączamy przewód od podciśnienia oraz przewód paliwowy do kranika, podłączamy filtr powietrza.
Ustawiamy kranik w pozycje "PRi" i czekamy 6 s, następnie w zależności od ilości benzyny w baku przekręcamy na "ON" lub "REZ".
Włączamy ssanie, uruchamiamy i rozgrzewamy silnik.
Po rozgrzaniu silnika wyłączamy ssanie i regulujemy obroty czarną śrubką z lewej strony motocykla.
Następnie przeprowadzamy synchronizację gaźników wakuometrem ale to było już opisywane na forum
Oczywiście przed skręceniem gaźników zmierzyłem jeszcze wysokość pływaków oraz zużycie zaworków iglicowych.
Czy całość została dobrze przeprowadzona ?
Po skręceniu gaźników, kładziemy je na prostym podłożu i skręcamy szyny(ważne aby był te sam poziom).
Dokręcamy śruby od ilości mieszanki (znajdują się pod gaźnikami) i wykręcamy o 1 i 1/4 obrotu wg. książki serwisowej.
Następnie podłączamy linki gazu oraz linkę ssania, wkładamy gaźniki do króćców ssących.
Sprawdzamy luz na lince gazu oraz na lince ssania ( powinien wynosić 2-3 mm).
Podłączamy przewód od podciśnienia oraz przewód paliwowy do kranika, podłączamy filtr powietrza.
Ustawiamy kranik w pozycje "PRi" i czekamy 6 s, następnie w zależności od ilości benzyny w baku przekręcamy na "ON" lub "REZ".
Włączamy ssanie, uruchamiamy i rozgrzewamy silnik.
Po rozgrzaniu silnika wyłączamy ssanie i regulujemy obroty czarną śrubką z lewej strony motocykla.
Następnie przeprowadzamy synchronizację gaźników wakuometrem ale to było już opisywane na forum

Oczywiście przed skręceniem gaźników zmierzyłem jeszcze wysokość pływaków oraz zużycie zaworków iglicowych.
Czy całość została dobrze przeprowadzona ?