Strona 3 z 7

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 31 mar 2013, 15:43
autor: Greku_
czy ta cała zabawa z gaźnikami powinna mieć znaczący wpływ na spalanie?
ani troche, nie ma zadnego wplywu na spalanie to jak wyregulujesz mieszanke paliwa %-). Na zdrowy rozsadek, jak zrobisz bogatsza mieszanke to chyba spali wiecej paliwa nie? In a odwrot.

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 31 mar 2013, 15:57
autor: Kuzuki
Pewnie bym ci przyznał rację, gdybym wiedział o czym Ty do mnie piszesz :mrgreen: Ja nie mam pojęcia o całej tej mieszance i gaźnikach etc. Biorąc to na chłopski rozum, to rozregulowane gaźniki mogą mieć wpływ na mieszankę, np. może być zbyt bogata i to może przekładać się bezpośrednio na spalanie? Dobrze coś kumam z tego czy ni chu... ?:D

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 31 mar 2013, 16:06
autor: wwitek123
Dobrze dobrze kumasz :mrgreen:

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 31 mar 2013, 16:50
autor: Greku_
oddaj lepiej moto w rece DOBREGO mechanika

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 31 mar 2013, 20:24
autor: Corr
6 l/100 km to nie jest jakis tragiczny wynik w miescie, mój tyle spala bez problemu przy pałowaniu, spokojna jazda 5.5 wiec roznica nie duza(tylko miasto), z tym że mam trochę większe dysze więc pali pewnie trochę więcej niż seria.
Na początek zmień filtr powietrza i zobacz jaki kolor mają świece.
Same gaźniki mają niewielki wpływ na spalanie(jeżeli są sprawne, nie leją na zaworkach iglicowych itp.), jedyna regulacja dotyczy mieszanki na obrotach jałowych, jak masz mocniej otwarty gaz to decydują jedynie dysze, z którymi nic się nie robi. Więc jeżeli silnik pracuje równo i nie przerywa to zostawiłbym gaźniki w spokoju ;)

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 31 mar 2013, 20:37
autor: Kuzuki
Filtr powietrza świeży, może z 500-600 km temu wymieniony, a świece ze 200 km temu. No w sumie masz rację, nie jest to jakiś tragiczny wynik, po za tym moje umiejętności pewnie jeszcze pozostawiają wiele do życzenia. W tym miesiącu tylko bak wyjeździłem i to krótkie dystanse z i do pracy, długo męcząc go na ssaniu(to chyba tez zwiększa zużycie paliwa^^), bo przy minus kilka stopni z rana nie chciało mu się jeździć :D . Na razie poczekam z tymi gaźnikami, bo w sumie to silnik równo raczej chodzi, co do tego nie mam zastrzeżeń.

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 31 mar 2013, 21:36
autor: Greku_
gazniki nie maja nic do gadania? nie wiem stary co ty bierzesz ale bierz po pol %-). na przykladzie mojej kawy, swiezo po zakupie- 6l/100km przy spokojnej jezdzie, po wyczyszczeniu, wyregulowaniu i zsynchronizowaniu gaznikow 5,5l/100km przy palowaniu do 8-9tys obrotow.

Pomijam juz oczywiscie stan filtra powietrza.

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 31 mar 2013, 22:22
autor: Corr
Greku_ pisze:Pomijam juz oczywiscie stan filtra powietrza.
czyli? też zmieniałeś?
zaworów nie ruszałeś przy okazji?

i oczywiście miałeś stałą trasę i dokładnie taką samą ilość paliwa za każdym razem w identycznych warunkach :P

no i skoro z mojego posta wyczytałeś, że gaźniki nie mają żadnego wpływu na spalanie to raczej ty powinieneś brać mniej 'leków' bo czytanie ze zrozumieniem kuleje ;)

Pewnie, że serwis im nie zaszkodzi ale jeźdźąc w taką pogodę raczej ciężko zejść do 'standardowych' spalań er, z resztą Kuzuki sam to już zuważył.

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 01 kwie 2013, 10:51
autor: Greku_
nie chce mi sie tlumaczyc.
ale %-)
Same gaźniki mają niewielki wpływ na spalanie
<- ja to napisalem? %-)

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

: 01 kwie 2013, 11:23
autor: Corr
ok, widzę, że trzeba bardzo łopatologicznie ;) :
- niewielki wpływ = +/- 0,5 litra na 100km różnicy, zaznaczam, że przy "sprawnych" gaźnikach
- nie mają nic do gadania = różnica 0 litra na 100km, też tak rozumiesz to pojęcie?

Bardzo się cieszę, że u Ciebie serwis dał tak dużą poprawę ale nie "znamy" motocykla Kuzuki więc czemu od razu w ciemno kazać mu robić serwis gaźników za 300zł, skoro równie dobrze może mu ocierać, któryś hamulec albo mieć uszkodzone łożysko w kole?
Gdybyś znał zasadę funkcjonowania i budowy gaźników to wiedziałbyś za co odpowiada ta regulacja mieszanki i jaki ma wpływ, podczas serwisu gaźników mechanik mógł Ci równie dobrze dopompować koła i już mamy "przekłamany" wynik...