Regulacja i czyszczenie gaźników

Dział dotyczący spraw silnikowych

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

surfaniol
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:18
Miejscowość: Kożuchów
Plecak: Dziewczyna ;)

Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: surfaniol »

Witam jestem nowym użytkownikiem na tym forum. Z mechaniką miałem sporo do czynienia , lecz nie ukrywam tego ,że Kawasaki ER 5 to mój pierwszy motocykl. Mam pytanie, ostatnio wyczyściłem dokładnie gaźniki, no i czas na regulację. Przedstawię tutaj w jaki sposób to zrobiłem i jeśli się w czymś pomyliłem to proszę o poprawę.

Po skręceniu gaźników, kładziemy je na prostym podłożu i skręcamy szyny(ważne aby był te sam poziom).
Dokręcamy śruby od ilości mieszanki (znajdują się pod gaźnikami) i wykręcamy o 1 i 1/4 obrotu wg. książki serwisowej.
Następnie podłączamy linki gazu oraz linkę ssania, wkładamy gaźniki do króćców ssących.
Sprawdzamy luz na lince gazu oraz na lince ssania ( powinien wynosić 2-3 mm).
Podłączamy przewód od podciśnienia oraz przewód paliwowy do kranika, podłączamy filtr powietrza.
Ustawiamy kranik w pozycje "PRi" i czekamy 6 s, następnie w zależności od ilości benzyny w baku przekręcamy na "ON" lub "REZ".
Włączamy ssanie, uruchamiamy i rozgrzewamy silnik.
Po rozgrzaniu silnika wyłączamy ssanie i regulujemy obroty czarną śrubką z lewej strony motocykla.

Następnie przeprowadzamy synchronizację gaźników wakuometrem ale to było już opisywane na forum :)
Oczywiście przed skręceniem gaźników zmierzyłem jeszcze wysokość pływaków oraz zużycie zaworków iglicowych.

Czy całość została dobrze przeprowadzona ?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: Greku_ »

pod gaznikami to nie jest przypadkiem sruba od spuszczania paliwa? Mowisz o tej srubie pod komora plywakowa?
surfaniol
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:18
Miejscowość: Kożuchów
Plecak: Dziewczyna ;)

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: surfaniol »

Nie, nie ta śruba od spuszczania paliwa z gaźników znajduje się tak jak mówisz pod komorą pływakową i jest na klucz imbusowy, a mi chodziło śrubę od składu mieszanki (znajduje się w takim ,,tunelu" i jest na płaski śrubokręt).
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: Greku_ »

no tez wlasnie
mich
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 02 sty 2012, 10:35
Miejscowość: Poznań

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: mich »

Witam ! Nie wiem czy w dobrym miejscu ... Dopiero zaczynam przygodę z Forum i ...Kawasaki . Mam kłopot . Kupiłem er 5 1999 , wd dokumentów zablokowaną - 34 kuce. Mechanik stwierdził awarię gaźnika :gryyy: Założył gaźniki z GPZ 1998 . Teraz na wysokich obrotach i przy ok. 110 km/h < gdy przekręcę gaz na maxa - w ogóle nie przyspiesza , a gdy trochę zwolnię - poszarpuje . Co może się dziać ??? :?:
kondziu4
Motocyklista
Posty: 185
Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
Imię: Konrad
Miejscowość: Mrągowo
Numer GG: 10192881

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: kondziu4 »

Uboga mieszanka ? Brudny gaźnik ? Sprawdź membrany i czystość gaźnika. Jak nie pomoże to regulacja składu mieszanki i synchronizacja.
mich
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 02 sty 2012, 10:35
Miejscowość: Poznań

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: mich »

Dzięki ! Niestety sam nie dam rady . Mechanik już podobno gaźniki ustawiał ( w styczniu po tym jak kupiłem ER ) . Może zmienić mechanika . . . :P
freeco
Rowerzysta
Posty: 37
Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:30
Imię: Przemek
Miejscowość: Henryków Urocze
Plecak: Dorota
Garnek: RICON
Telefon: 509804004

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: freeco »

mich pisze:Witam ! Nie wiem czy w dobrym miejscu ... Dopiero zaczynam przygodę z Forum i ...Kawasaki . Mam kłopot . Kupiłem er 5 1999 , wd dokumentów zablokowaną - 34 kuce. Mechanik stwierdził awarię gaźnika :gryyy: Założył gaźniki z GPZ 1998 . Teraz na wysokich obrotach i przy ok. 110 km/h < gdy przekręcę gaz na maxa - w ogóle nie przyspiesza , a gdy trochę zwolnię - poszarpuje . Co może się dziać ??? :?:
Miałem podobny problem. Okazało się, że krućce łączące gaźnik z filtrem powietrza nie były prawidłowo założone.
Gaźniki dostawały za dużo powietrza i motor nie jechał. To częsty problem przy nie umiejętnym montażu gaźników.
Pozdrawiam
;) freeco ;)
mich
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 02 sty 2012, 10:35
Miejscowość: Poznań

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: mich »

Dałem do mechanika . Wyczyścił gażniki . . . Stwierdził teraz strzelanie z wydechu i zabiera się za regulację zaworów :!: :x Sam już nie wiem ... Idzie dobrą drogą ? Sam nie potrafię ocenić :gryyy:
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Regulacja i czyszczenie gaźników

Post autor: Miłosz »

Okazało się, że krućce łączące gaźnik z filtrem powietrza nie były prawidłowo założone.
Gaźniki dostawały za dużo powietrza i motor nie jechał.
Rozumiem, że ten problem rozwiązał? Zostało tylko strzelanie?
ODPOWIEDZ