Cześć jestem tu nowy i mam taki problem bo do air boxa dotaje mi się paliwo wymieszane jakby z olejem z takiego krótkiego grubego wężyka połączonego z metalową pokrywą ( wydaje mi się się że to odpowietrzenie skrzyni) i przy większych obrotach leje się niczym fontanna do air boxa. Co może być tego przyczyną ? dodam że objawy takie jak tutaj zacytuję "nie chcial mi odpalic , patrze do zbiornika paliwa (no tak pusto, ale czemu bo wlałem paliwa za 30zł i zrobiłem może 30km) wiec dolałem paliwa i odpalam, a tu dupa , raz drugi trzeci no zapalił ale na niskich obrotach gasł, stoję nad nim i myślę i nagle pojawia sie wyciek, patrze a to z filtra powietrza" (http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=38&t=1725)
Nigdzie nie mogłem znaleźć co to dokładnie jest ten pojemnik w kształcie walca
Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Bo Ci zciekło paliwo do silnika. Dlaczego? Masz uszkodzony kranik lub zostawiłeś go przekręcony na PRI, zamiast ON oraz masz uszkodzone zaworki iglicowe w gaźnikach, które puszczają.
Paliwo dostało się do cylindrów a stamtąd do miski olejowe i teraz masz kilka litrów mieszaniny olejowo-benzynowej w silniku. Nie muszę dodawać, że na czymś takim NIE WOLNO jeździć, bo po pierwsze smarowanie silnika jest dużo gorsze oraz właśnie istnieje ryzyko rozerwania odmy - ten wężyk jest właśnie od odmy i pomaga regulować ciśnienie w silniku tak, by było takie jak atmosferyczne, dzięki czemu nie istnieje ryzyko zniszczenia pierścieni na tłoku.
TODO:
a)spuszczenie oleju (przygotuj sobie DUŻY zbiornik)
b) upewnienie się, że kranik działa dobrze, tj. jeżeli miałeś na pri, to zmień na ON i sprawdź, czy cieknie (powinien puszczać paliwo w przypadku pojawienia się podciśnienia na jednym z węży). Jeżeli leci paliwo niezależnie od ustawienia kranika (ON-RES-PRI) to musisz kupić zestaw naprawczy do kranika i wymienić jego bebechy (opisane w osobnym temacie).
c) opcjonalnie wymiana zaworków iglicowych w gaźniku
d) zalanie nowego oleju do silnika (10W40 lub 10W50 - polecają motula 5100, choć drogi. Dobry będzie też elf lub castrol). Co ważne? Żebyś nie nalał tam zwykłego samochodowego silnika, bo stąd krótka (wierz mi, że BARDZO krótka) droga do zniszczenia sprzęgła. Olej musi być motocyklowy.
Po tych wszystkich zabiegach jesteś ucieszony (pomimo straty 300-400zł), bo wsiadasz i jeździsz bezpiecznie dla Twojego silnika.
Pozdrawiam, i mam nadzieję, że pomogłem.
Paliwo dostało się do cylindrów a stamtąd do miski olejowe i teraz masz kilka litrów mieszaniny olejowo-benzynowej w silniku. Nie muszę dodawać, że na czymś takim NIE WOLNO jeździć, bo po pierwsze smarowanie silnika jest dużo gorsze oraz właśnie istnieje ryzyko rozerwania odmy - ten wężyk jest właśnie od odmy i pomaga regulować ciśnienie w silniku tak, by było takie jak atmosferyczne, dzięki czemu nie istnieje ryzyko zniszczenia pierścieni na tłoku.
TODO:
a)spuszczenie oleju (przygotuj sobie DUŻY zbiornik)
b) upewnienie się, że kranik działa dobrze, tj. jeżeli miałeś na pri, to zmień na ON i sprawdź, czy cieknie (powinien puszczać paliwo w przypadku pojawienia się podciśnienia na jednym z węży). Jeżeli leci paliwo niezależnie od ustawienia kranika (ON-RES-PRI) to musisz kupić zestaw naprawczy do kranika i wymienić jego bebechy (opisane w osobnym temacie).
c) opcjonalnie wymiana zaworków iglicowych w gaźniku
d) zalanie nowego oleju do silnika (10W40 lub 10W50 - polecają motula 5100, choć drogi. Dobry będzie też elf lub castrol). Co ważne? Żebyś nie nalał tam zwykłego samochodowego silnika, bo stąd krótka (wierz mi, że BARDZO krótka) droga do zniszczenia sprzęgła. Olej musi być motocyklowy.
Po tych wszystkich zabiegach jesteś ucieszony (pomimo straty 300-400zł), bo wsiadasz i jeździsz bezpiecznie dla Twojego silnika.
Pozdrawiam, i mam nadzieję, że pomogłem.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
na pri nie jeździłem bo wiem do czego służy
jedynie to ten kranik mnie martwi bo na początku marca moto było u mechanika który wymieniał kranik + olej i zmniejszenie mocy ( pod A2 bo było 36 kw ) od tego czas umotocykl stał bo nie miałęm nawet czasu sobie pojeździć dopiero teraz pierwsza jazda i już takie problemy ;/ dobra a po spuszczeniu oleju czeka mnie dodatkowa wymiana filtra oleju czy już nie ?

-
- Motocyklista
- Posty: 119
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
- Imię: Daniel
- Miejscowość: Wołomin
- Garnek: Uvex Boss 525
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Oczywiście ze z wymianą filtra,jaki sens miała by wymiana oleju bez wymiany filtra?
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
daniel90 pisze:Oczywiście ze z wymianą filtra,jaki sens miała by wymiana oleju bez wymiany filtra?
Formalnie w manualu piszą, by wymieniać co drugą wymianę oleju. Ale i tak polecam co wymianę, szczególnie, że koszt filtra to 1/5 kosztu oleju (co najmniej).
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Mieszanina paliwa i oleju w airbox-ie
Filtr oleju wymień, zwłaszcza że pływa w nim mieszanka palowowo-olejna

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/