Regulacja składu mieszanki
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- adiplo
- Motorowerzysta
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 sie 2013, 11:10
- Imię: Adam
- Miejscowość: Gdańsk
- Garnek: HJC
Regulacja składu mieszanki
Cześć.
Przeprowadziłem serwis moto i mam problem z synchronizacją. Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi.
Wyregulowałem zawory, wyczyściłem gaźnik, wszystko jest cacy.
Podczas synchronizacji jednak nie mogę ustawić jednakowego poziomu podciśnienia. Tzn jeżeli ustawię regulując śrubą synchro w dolnym zakresie obrotów 1300rpm wtedy rozjeżdża mi się w górnych - 3000rpm. Jeżeli zsynchronizuję poprawnie przy 3000 rpm to rozjeżdża mi się synchro na wolnych obrotach.
Czy nie powinni być tak że synchronizację wolnych obrotów reguluję śrubami składu mieszanki a dopiero wyższe obroty reguluje przepustnicami?
Jak reguluje się skład mieszanki? Duże obroty śrubki czy minimalne? Na słuch węch czy wzrokowo?
Przeprowadziłem serwis moto i mam problem z synchronizacją. Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi.
Wyregulowałem zawory, wyczyściłem gaźnik, wszystko jest cacy.
Podczas synchronizacji jednak nie mogę ustawić jednakowego poziomu podciśnienia. Tzn jeżeli ustawię regulując śrubą synchro w dolnym zakresie obrotów 1300rpm wtedy rozjeżdża mi się w górnych - 3000rpm. Jeżeli zsynchronizuję poprawnie przy 3000 rpm to rozjeżdża mi się synchro na wolnych obrotach.
Czy nie powinni być tak że synchronizację wolnych obrotów reguluję śrubami składu mieszanki a dopiero wyższe obroty reguluje przepustnicami?
Jak reguluje się skład mieszanki? Duże obroty śrubki czy minimalne? Na słuch węch czy wzrokowo?
nie chodzi o to by złapać króliczka, lecz aby gonić go...
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Regulacja składu mieszanki
Co do składu mieszanki to proponuję na serwisówkę (gdzieś tam chyba jest ile wykręcić śrubkę) i jeśli wszystko będzie ok, to zostawić, a jeśli nie to dla mnie wyznacznikiem jest kolor świec.
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Regulacja składu mieszanki
Ogólnie do regulacji gaźników powinno się używać tzw. "colortune'a". Jest to bezbarwna (szklana) świeca i podczas regulacji kontroluje się kolor spalanej mieszanki. Idealny kolor to pomiędzy niebieskim, a jasnoniebieskim.
Zarzucam jeszcze filmem
https://www.youtube.com/watch?v=DbObVbaK-kw
Zarzucam jeszcze filmem

https://www.youtube.com/watch?v=DbObVbaK-kw
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
- adiplo
- Motorowerzysta
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 sie 2013, 11:10
- Imię: Adam
- Miejscowość: Gdańsk
- Garnek: HJC
Re: Regulacja składu mieszanki
Co do colortune to kosztuje ona ponad 200zł więc nie mało.
Myślałem że da się ustawić domowym sposobem. Nie każdy ma colortune.
A co z synchronizacją? Dlaczego nie mogę ustawić synchro w pełnym zakresie obrotów?
Myślałem że da się ustawić domowym sposobem. Nie każdy ma colortune.
A co z synchronizacją? Dlaczego nie mogę ustawić synchro w pełnym zakresie obrotów?
nie chodzi o to by złapać króliczka, lecz aby gonić go...
-
- Klubowicz
- Posty: 897
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Regulacja składu mieszanki
adiplo pisze:Co do colortune to kosztuje ona ponad 200zł więc nie mało.
Myślałem że da się ustawić domowym sposobem. Nie każdy ma colortune.
A co z synchronizacją? Dlaczego nie mogę ustawić synchro w pełnym zakresie obrotów?
No cóż, to prawda, koszt 200zł, ale można by się z kimś zrzucić jak masz jakichś znajomych.. Choć teraz wiadomo - wtryski i te sprawy

ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lip 2014, 02:49
- Imię: Maciej
- Miejscowość: Normanton
Re: Regulacja składu mieszanki
Witam wszystkich sory za odkopywanie, ale może komuś się przyda.
Co do gaźników czyszczenie, regulacja poziomu paliwa, ustawienie składu mieszanki, a na koniec dopiero synchronizacja.
Co do czyszczenia każdy wie jak to zrobić, więc nie będę się rozpisywał.
Regulacje poziomu paliwa wykonuje się podginając lub odginając blaszki na pływakach, wysokość pływaka od krawędzi powinna wynosić 17 +/- 2 mm, a poziom paliwa w komorze pływakowej powinien wynosić 1,5 mm powyżej ~ 0,5 mm poniżej łączenia komory z gaźnikiem.
Ustawienie składu mieszanki przeprowadza się poprzez wkręcenie śrub regulacyjnych do końca (są to śruby od spodu gaźnika i mogą być zaślepione aluminiową wkładką), a następnie wykręcenie o 1,1/4 obrotu, to jest pozycja wyjściowa według serwisówki, jeśli jest oryginalny tłumik i filtr powietrza powinno być ok w celu sprawdzenia po kilkuminutowej przejażdżce sprawdzić kolory świec, jeśli kolor jest kawa z mlekiem to jest wszystko w porządku, jeśli kolor jest ciemniejszy to oznacza zbyt dużo paliwa, więc trzeba śrubkę o 1/4 dokręcić, jeśli za jasna to 1/4 odkręcić i tą metodą można wyregulować skład mieszanki na tyle, aby silnik pracował okej
Dopiero po tych czynnościach można wykonywać synchronizację
Pozdrawiam
Co do gaźników czyszczenie, regulacja poziomu paliwa, ustawienie składu mieszanki, a na koniec dopiero synchronizacja.
Co do czyszczenia każdy wie jak to zrobić, więc nie będę się rozpisywał.
Regulacje poziomu paliwa wykonuje się podginając lub odginając blaszki na pływakach, wysokość pływaka od krawędzi powinna wynosić 17 +/- 2 mm, a poziom paliwa w komorze pływakowej powinien wynosić 1,5 mm powyżej ~ 0,5 mm poniżej łączenia komory z gaźnikiem.
Ustawienie składu mieszanki przeprowadza się poprzez wkręcenie śrub regulacyjnych do końca (są to śruby od spodu gaźnika i mogą być zaślepione aluminiową wkładką), a następnie wykręcenie o 1,1/4 obrotu, to jest pozycja wyjściowa według serwisówki, jeśli jest oryginalny tłumik i filtr powietrza powinno być ok w celu sprawdzenia po kilkuminutowej przejażdżce sprawdzić kolory świec, jeśli kolor jest kawa z mlekiem to jest wszystko w porządku, jeśli kolor jest ciemniejszy to oznacza zbyt dużo paliwa, więc trzeba śrubkę o 1/4 dokręcić, jeśli za jasna to 1/4 odkręcić i tą metodą można wyregulować skład mieszanki na tyle, aby silnik pracował okej
Dopiero po tych czynnościach można wykonywać synchronizację
Pozdrawiam

- gedziog
- Motorowerzysta
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 cze 2015, 17:44
- Imię: Arkadiusz
- Miejscowość: Gniezno
- Garnek: shark skwall
Re: Regulacja składu mieszanki
przeglądałem serwisówkę i nigdzie się nie dopatrzyłem o wykręceni na 1,1/4 obrotu śruby od regulacji mieszanki ?? możesz z łaski swojej pokazać mi gdzie to jest 

-
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lip 2014, 02:49
- Imię: Maciej
- Miejscowość: Normanton
Re: Regulacja składu mieszanki
kolego musisz sprawdzić w tych tabelach na początku działu "Fuel" jest bo sprawdzałem podczas pisania poprzedniego postu u mnie jest to na 44 stronie