Strona 4 z 5

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 14 maja 2013, 23:39
autor: Corr
Nie ma innej rady, próbuj tak jak jotto napisał do skutku, po prostu trzeba więcej siły a nie wd 40 :P ewentualnie wepchnij go "głębiej" to może się odblokuje

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 15 maja 2013, 16:22
autor: jotto
Spróbuj zaprzeć o coś lagę i wtedy ją ściskać. Próbuj energicznymi ruchami jak i silnymi i powolnymi, po jakimś czasie na pewno wyskoczy.

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 08 mar 2014, 19:49
autor: apiro
ja mam pytanie - czemu w tej czynności trzeba ODKRĘCAĆ odpowiednim momentem? Moment obrotowy przy odkręcaniu też ma wpływ na śrubę?
Obrazek

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 08 mar 2014, 19:49
autor: DeFi
Domyślam się że podane wartości momentu są do wykorzystania przy dokręcaniu. Z tego co wiem to w kluczach dynamometrycznych ustawiony moment nie działa przy odkręcaniu (bądź dokręcaniu lewej śruby).
Chyba że to mój klucz jest taki ubogi, że działa tylko w jedną stronę

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 08 mar 2014, 20:07
autor: apiro
też tak właśnie pomyślałem, ale wolę zapytać, wiadomo... :)

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 08 mar 2014, 20:35
autor: DeFi
Do demontażu i montażu (szcególnie) zawleczki kapselka zalecam obecność drugiej osoby, coby docisnęła kapselek.

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 12 mar 2014, 23:26
autor: Dzióbek
Tak jak napisał DeFi - momenty dotyczą dokręcania - tak to opisałem, żeby nie dublować zdjęć :)

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 25 mar 2014, 18:52
autor: Zatan
Witam wszystkich!
...dołączę się do tematu.
Czy ktoś z was mierzył może długość sprężyny podczas wymiany oleju i uszczelniaczy?
Mam Kawasaki z rocznika 1999 i jej długość wynosi 430 mm.
Z serwisówce natomiast nie ma podanych długości sprężyn dla mojego rocznika.
Podane są tylko następujące informacje:
od 2001r. do 2003r. długość sprężyny wynosi 338.5 mm, wymiana sprężyny gdy ma mniej niż 332 mm.
od 2004r. do 200Xr. długość sprężyny wynosi 438.5 mm, wymiana sprężyny gdy ma mniej niż 430 mm.

Czyżby moje moto miało przód od nowszego modelu?
Robię kompletny remont przedniego zawieszenia i chciałem wymienić sprężyny na progresywne bo od samego dobijania przedniego zawieszenia rzeźbię klaksonem w błotniku rowki (tak mocno zawieszenie schodzi w dół :))
Natomiast na znanym portalu aukcyjnym, znalazłem oferty gdzie sprężyny sprzedawane są dla modeli od 1997r oraz od 2001r(podobno są 40 mm krótsze od poprzednich). Dla modeli od 2004r nie znalazłem nigdzie oferty.

A więc co wybrać?

Pozdrawiam,
Zatan

Zapraszam do powitalni. //jotto

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 02 mar 2015, 13:23
autor: pigwa
Kurczę akurat mam ERkę bez przedniej opony, ale nie mam klucza dynamometrycznego...
Jak go załatwię zaraz wezmę się za zmianę oleju. Ekstra poradnik :!:

-- 02 Mar 2015, 12:23 --

Siemka :)
Zabrałem się w końcu za wymianę uszczelniaczy i oleju według tego poradnika i stanąłem na punkcie 10:
10. Zdejmujemy uszczelniacz przeciwkurzowy i druciany pierścień zabezpieczający oraz "właściwy" uszczelniacz.
Uszczelniacz przeciwkurzowy zdjąłem, druciany pierścień też i teraz jeśli dobrze rozumiem powinienem wydłubać stary uszczelniacz? Czy rozdzielić lagi i on sam zejdzie?
Pozdrawiam

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

: 02 mar 2015, 17:36
autor: jotto
Jeżeli wymieniasz sam uszczelniacz bez oleju to nie musisz rozdzielać lag. Tak mi się wydaje, chociaż nie jestem pewny czy uda Ci się go wyjąć bez rozdzielania.