Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
NAJWYŻEJ BĘDZIE CIEKŁO jestes pewien ze palcami udało CI sie odpowiednio głęboko wepchnąć uszczelniacz??tak ze zawleczka jest na swoim wyrytym miejscu?
-
- Rowerzysta
- Posty: 15
- Rejestracja: 29 paź 2011, 16:22
- Miejscowość: Lipnik - Świętokrzyskie
- Garnek: HJC r1
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Tak, ale wcześniej użyłem mocy młotka aby wbić lekko te elementy znajdujące się pod uszczelniaczem (tuleje prowadzące, podkładkę) i może stąd ta łatwość z założeniem uszczelniacza. A cieknąć i tak chyba jedna będzie, bo wcześniejszy właściciel chyba coś spawał niedaleko moto i prawdopodobnie iskry padły na lagę i porobiły się wżery. wypolerowałem to w miarę możliwości, ale pewne niedoskonałości pozostały Po 100 km jest ok, niestety użarł mnie jakiś robak, zapuchłem i tym samym wyeliminował mnie na razie z jazdy pomału idę tu w offtopa Niech moc będzie w Wami
-
- Motocyklista
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:56
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Kielce
- Garnek: NAXA FOB
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
A ja tam od zarania dziejów zmieniam uszczelniacze bez odkręcania górnej części lagi.
Demontuje tylko srubkę imbus na dole, zlewam olej, ściągam seger z nad uszczelniacza i ręcznie szarpiąc dwa trzy razy rozczepiam rury.
Olej nalewam strzykawką z wężykiem od góry.
Nie trzeba klucza, imadeł i cudów. Do zrobienia samemu pod chmurką w 30 minut.
Demontuje tylko srubkę imbus na dole, zlewam olej, ściągam seger z nad uszczelniacza i ręcznie szarpiąc dwa trzy razy rozczepiam rury.
Olej nalewam strzykawką z wężykiem od góry.
Nie trzeba klucza, imadeł i cudów. Do zrobienia samemu pod chmurką w 30 minut.
jest: er-5, zr-7, dt-125 (2T), chinol 50
było: gs-500, diversion 600, en-500
było: gs-500, diversion 600, en-500
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Czy firma oleju ma duże znaczenie? Mam Motula 10w40, ale chciałbym wlać 15W tylko wtedy jakiś tani. Czy nie warto oszczędzać i wlać 10W Motula?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
O jaki olej chodzi? bo temat o zawieszeniach a olej(10w40) silnikowy gdyby jednak chodziło o lagi to różne marki mają zupełnie inne właściwości i oznaczenia 10, 15w itp nie wiele dają: http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html
Co do tego czy warto płacić za markowy olej raczej nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi, pozostaje kwestia jak bardzo chcesz testować na swoim moto czy krótkotrwała oszczędność się potem nie zemści z nawiązką
Co do tego czy warto płacić za markowy olej raczej nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi, pozostaje kwestia jak bardzo chcesz testować na swoim moto czy krótkotrwała oszczędność się potem nie zemści z nawiązką
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Haha,
Faux Pas, myślałem, że to ten sam olej! Dzięki za info i linka!
Pozdrawiam
PS. Wymieniłem wszystko. Zamiast klucza do rozkręcania lag użyłem długiego metalowego bolca tylko żeby docisnąć do ścianki tą rurkę wewnątrz i śruba na imbus poszła bez problemu. A jak wlałem 350 ml to mi nie wyszło 127 mm tylko 123 mm, ale pewnie źle odmierzyłem objętość. Odlałem trochę i jest ok. 125/126 mm.
Faux Pas, myślałem, że to ten sam olej! Dzięki za info i linka!
Pozdrawiam
PS. Wymieniłem wszystko. Zamiast klucza do rozkręcania lag użyłem długiego metalowego bolca tylko żeby docisnąć do ścianki tą rurkę wewnątrz i śruba na imbus poszła bez problemu. A jak wlałem 350 ml to mi nie wyszło 127 mm tylko 123 mm, ale pewnie źle odmierzyłem objętość. Odlałem trochę i jest ok. 125/126 mm.
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
jest roznica ktora strona wkladamy uszczelniacz?
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Witam,
podjąłem się wymiany oleju i uszczelniaczy w lagach wg zamieszczonej instrukcji, i na samym początku pojawił się taki problem że górny korek od lagi nie chce wyjść. wyjąłem druciane zabezpieczenie bez problemu bo gdy uderzyłem w korek młotkiem to troszkę się conął i nie było problemu z wyjęciem. ale teraz nie chce wyskoczyć chyba tak jest spieczony. Udało mi się częścioworozebrać lagę od drugiej strony, ale korka w żaden sposób nie mogę wyjąć. Co poradzicie???
podjąłem się wymiany oleju i uszczelniaczy w lagach wg zamieszczonej instrukcji, i na samym początku pojawił się taki problem że górny korek od lagi nie chce wyjść. wyjąłem druciane zabezpieczenie bez problemu bo gdy uderzyłem w korek młotkiem to troszkę się conął i nie było problemu z wyjęciem. ale teraz nie chce wyskoczyć chyba tak jest spieczony. Udało mi się częścioworozebrać lagę od drugiej strony, ale korka w żaden sposób nie mogę wyjąć. Co poradzicie???
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
Sprobuj scisnac lage jak juz wyjales drucik
Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
próbowałem do oporu i nic z tego, wd 40 też nie pomogło:(