Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Corr »

Nie ma innej rady, próbuj tak jak jotto napisał do skutku, po prostu trzeba więcej siły a nie wd 40 :P ewentualnie wepchnij go "głębiej" to może się odblokuje
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: jotto »

Spróbuj zaprzeć o coś lagę i wtedy ją ściskać. Próbuj energicznymi ruchami jak i silnymi i powolnymi, po jakimś czasie na pewno wyskoczy.
Obrazek
apiro
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
Imię: -
Miejscowość: Wrocław
Garnek: HJC CS-14

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: apiro »

ja mam pytanie - czemu w tej czynności trzeba ODKRĘCAĆ odpowiednim momentem? Moment obrotowy przy odkręcaniu też ma wpływ na śrubę?
Obrazek
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: DeFi »

Domyślam się że podane wartości momentu są do wykorzystania przy dokręcaniu. Z tego co wiem to w kluczach dynamometrycznych ustawiony moment nie działa przy odkręcaniu (bądź dokręcaniu lewej śruby).
Chyba że to mój klucz jest taki ubogi, że działa tylko w jedną stronę
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
apiro
Motorowerzysta
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2014, 13:09
Imię: -
Miejscowość: Wrocław
Garnek: HJC CS-14

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: apiro »

też tak właśnie pomyślałem, ale wolę zapytać, wiadomo... :)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: DeFi »

Do demontażu i montażu (szcególnie) zawleczki kapselka zalecam obecność drugiej osoby, coby docisnęła kapselek.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Dzióbek »

Tak jak napisał DeFi - momenty dotyczą dokręcania - tak to opisałem, żeby nie dublować zdjęć :)
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Zatan
Podawacz śrubek
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2014, 11:41
Miejscowość: DOL

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: Zatan »

Witam wszystkich!
...dołączę się do tematu.
Czy ktoś z was mierzył może długość sprężyny podczas wymiany oleju i uszczelniaczy?
Mam Kawasaki z rocznika 1999 i jej długość wynosi 430 mm.
Z serwisówce natomiast nie ma podanych długości sprężyn dla mojego rocznika.
Podane są tylko następujące informacje:
od 2001r. do 2003r. długość sprężyny wynosi 338.5 mm, wymiana sprężyny gdy ma mniej niż 332 mm.
od 2004r. do 200Xr. długość sprężyny wynosi 438.5 mm, wymiana sprężyny gdy ma mniej niż 430 mm.

Czyżby moje moto miało przód od nowszego modelu?
Robię kompletny remont przedniego zawieszenia i chciałem wymienić sprężyny na progresywne bo od samego dobijania przedniego zawieszenia rzeźbię klaksonem w błotniku rowki (tak mocno zawieszenie schodzi w dół :))
Natomiast na znanym portalu aukcyjnym, znalazłem oferty gdzie sprężyny sprzedawane są dla modeli od 1997r oraz od 2001r(podobno są 40 mm krótsze od poprzednich). Dla modeli od 2004r nie znalazłem nigdzie oferty.

A więc co wybrać?

Pozdrawiam,
Zatan

Zapraszam do powitalni. //jotto
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: pigwa »

Kurczę akurat mam ERkę bez przedniej opony, ale nie mam klucza dynamometrycznego...
Jak go załatwię zaraz wezmę się za zmianę oleju. Ekstra poradnik :!:

-- 02 Mar 2015, 12:23 --

Siemka :)
Zabrałem się w końcu za wymianę uszczelniaczy i oleju według tego poradnika i stanąłem na punkcie 10:
10. Zdejmujemy uszczelniacz przeciwkurzowy i druciany pierścień zabezpieczający oraz "właściwy" uszczelniacz.
Uszczelniacz przeciwkurzowy zdjąłem, druciany pierścień też i teraz jeśli dobrze rozumiem powinienem wydłubać stary uszczelniacz? Czy rozdzielić lagi i on sam zejdzie?
Pozdrawiam
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Post autor: jotto »

Jeżeli wymieniasz sam uszczelniacz bez oleju to nie musisz rozdzielać lag. Tak mi się wydaje, chociaż nie jestem pewny czy uda Ci się go wyjąć bez rozdzielania.
Obrazek
ODPOWIEDZ