Regulacja zaworów

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
K021
Motocyklista
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:23
Imię: Konrad
Miejscowość: Ostrów Maz/Wawa
Garnek: Shoei XR-1100
Skype: k0210l
Numer GG: 3051259
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: K021 »

Pokłony mistrzu. Jeszcze jakbys tak ladnie opisal jak sie reguluje i czysci gazniki, ze zdjeciami albo nawet filmikiem to mysle ze duza czesc forumowiczow, lacznie ze mna bylaby w niebo wzieta ;D
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Dzióbek »

Lish pisze:U mnie było ciężko wyjąć pokrywę, Dzióbek też mówił, że przerwy musiał robić ;) A Ty na luzie zdjąłeś. Może technika się liczy ;)
Masz rację, liczy się technika ;) Za drugim razem poszło dużo szybciej, tylko trzeba wykonać kilka ruchów pokrywą w odpowiedniej kolejności i jest git :)

Co do gaźników, to jeszcze przy nich nie grzebałem - nie było potrzeby (odpukać), spalanie nie wzrosło, osiągi nie spadły - dopóki się nie zepsuło nie będę naprawiał (przynajmniej do zimy) ;)
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DeFi »

jak przez jeden weekend zdejmiesz pokrywę z 6 razy to też nabierzesz wprawy :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
mare36ks
Motocyklista
Posty: 175
Rejestracja: 17 lip 2011, 17:09
Imię: Marek
Miejscowość: Sulejówek
Numer GG: 6377445

Re: Regulacja zaworów

Post autor: mare36ks »

przydatna wiedza, a co ile km wypada zajrzec do zaworow?
Nie jestem zły, po prostu nie jestem dobry.
rez
Rowerzysta
Posty: 40
Rejestracja: 21 wrz 2011, 23:42
Miejscowość: Warszawa/ Katowice
Plecak: Aneta
Garnek: AGV K4

Re: Regulacja zaworów

Post autor: rez »

o ile się nie mylę to serwisówka mówi że regulujemy zawory co 12k km
Awatar użytkownika
radziorek15
Motocyklista
Posty: 550
Rejestracja: 10 lip 2011, 14:50
Imię: Radosław
Miejscowość: Białystok
Plecak: słowianka
Garnek: xr-1100 shoei
Numer GG: 9519818
Telefon: 693457668

Re: Regulacja zaworów

Post autor: radziorek15 »

Tak jak wyżej co 12k km, aczkolwiek niektóre modele (początki produkcji) co 6k km
er-5 + SV650S
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: lucek »

Miałem rozbierać Kawę żeby ramę pomalować ale patrzę na któryś z kolei post Dzióbka i tam w środku chyba jest za dużo części i sobie nie poradzę ;)
www.hangover.art.pl
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Dzióbek »

Lucek to tylko tak strasznie wygląda. Większość klamotów pasuje tylko w jednym miejscu i nie da się ich zamontować inaczej, czy odwrotnie (chociaż dla chcącego nic trudnego - jak mówi przysłowie :D ). Oprócz tego można robić fotki podczas demontażu. A jak i to nie wystarczy to od czego jest forum? Pomożemy :D

Co do regulacji zaworów to serwisówka mówi o sprawdzeniu luzu co 12tkm - regulujemy w razie konieczności.
Z doświadczenia - w ubiegłym sezonie zrobiłem ok. 15tkm (głównie długie trasy, bez "żyłowania") i tylko 2 zawory wydechowe wymagały regulacji (trochę się poluźniły, ale nadal mieściły się w tolerancji). W tym roku zrobiłem już 20tkm i jeszcze nie zaglądałem do zaworów. W ten weekend będę chciał (zależnie od czasu) zajrzeć do zaworów - napiszę co się zmieniło :)

-- 26 Lis 2011, 21:30 --

Dzisiaj zajrzałem do zaworów.
Po 20 000km tylko jeden zawór wydechowy wymagał regulacji - dziwne, bo teoretycznie luz powinien się zwiększać, a ten był trochę za ciasny ~ 0,15.

Co mi jeszcze przyszło do głowy, a jest bardzo ważne:
Po zdjęciu pokrywy zaworów w głowicy lub pokrywie powinny zostać kołki ustalające (takie dwie małe rureczki). Jeśli ich nie ma, to nie wolno skręcać z powrotem silnika - muszą się znaleźć :!:
W ER-ce ŁOLESA były luźne i jeden spadł na łańcuszek rozrządu - wyciągnęliśmy go za pomocą magnesu na druciku :)
Co by było, gdyby się zmielił z rozrządem? - lepiej nie sprawdzać :silent:
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
Awatar użytkownika
Dani66
Motorowerzysta
Posty: 75
Rejestracja: 05 cze 2011, 18:29
Imię: Daniel
Miejscowość: RSA
Garnek: Suomy Apex

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Dani66 »

Dzióbek pisze:...dziwne, bo teoretycznie luz powinien się zwiększać, a ten był trochę za ciasny ~ 0,15...
Tu się nie zgodzę. Silniki Kawasaki (nie tylko ER-5) mają tendencję do tzw. zawężania luzu zaworowego i głównie należy pilnować czy się nie zmniejsza, bo w konsekwencji niedopilnowania mogą się w końcu zawory wypalić. Jest kilka modeli Kawasaki, które znacznie wcześniej wymagają serwisu, np. w ZR-7 już po 6000km trzeba sprawdzać zawory i przeważnie trzeba trochę podregulować. Inne Kawasaki - ZX6 również ma tendencję zawężania luzu choć nie tak szybko jak ZR-7. Z tymi motocyklami miałem styczność więc wiem, ale słyszałem, że inne modele zachowują się podobnie. Taki urok Kawasaki.
Natomiast jeśli chodzi o samą synchronizację jest to czynność bardzo prosta o ile posiadamy odpowiedni sprzęt (wakuometr - o rodzajach już pisał nie będę) i umiemy się nim posługiwać, z tym, że najwięcej uwagi wymaga przygotowanie do synchronizacji: czyszczenie gaźników, filtra powietrza (bądź wymiana), świece również należy sprawdzić (do sprawdzania iskry podczas synchronizacji najlepiej, żeby świece były przeźroczyste). Bez odpowiedniego przygotowania synchronizacja da efekty, ale nie w takim stopniu w jakim po przypilnowaniu tego co wymieniłem.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Dzióbek »

Wydało mi się to dziwne, ponieważ przy "śrubkowej" regulacji luz najczęściej się powiększał ( np. w starych autach),
chociaż w ER-5 ŁOLESA też luzy były mniejsze niż zakłada serwisówka.
W ZR-7 regulacja jest na płytki (nie wiem jak w Ninji) i też słyszałem, że luz się zmniejsza.
Chyba zawory i gniazda wyrabiają się szybciej niż zahartowana, utwardzona płytka :)
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
ODPOWIEDZ