Regulacja zaworów

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
czaro85
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 438
Rejestracja: 28 mar 2012, 13:20
Imię: Cezary
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Plecak: Agnieszka
Garnek: HJC FG-15
Numer GG: 5485371

Re: Regulacja zaworów

Post autor: czaro85 »

Też myślę że jakiś olej motocyklowy mineralny będzie lepszy.
Półsyntetyk może wypłukać zbytnio ślinik i pojawią się nieszczelności. A jeżeli chodzi już o środki do płukania ślinika to w ogóle zapomnij, one to dopiero robią nieszczelności.
Virago 535 '88 -> Kawasaki ER-5 '03 -> ???
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
vitiak
Podawacz śrubek
Posty: 10
Rejestracja: 18 sty 2013, 19:02
Miejscowość: mielec

Re: Regulacja zaworów

Post autor: vitiak »

Chyle glowe, swietnie opisne..... przerazalo mnie zawsze to ustawianie zaworkow ale chyba sie za to wezme... bo juz 5 sezon i nic nie bylo tam ruszane a na liczniku juz prawie 40000... zdam relacje jak mi poszlo, pozdrawiam..
proevo10
Podawacz śrubek
Posty: 8
Rejestracja: 12 lut 2013, 22:41
Miejscowość: kutno
Numer GG: 2265710

Re: Regulacja zaworów

Post autor: proevo10 »

Pany, u mnie na oznaczeniu T krzywki są w poziomie, a na oznaczeniu F są u góry, coś jest nie tak czy tak ma być?
Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: Regulacja zaworów

Post autor: LucasCNC »

Zrób jeszcze jeden pełen obrót. Rozrząd kręci się 2x wolniej niż wał silnika. Dlatego krzywki źle Ci wychodzą.
Awatar użytkownika
Daniel220
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2012, 23:12
Imię: Daniel
Miejscowość: Jasło
Plecak: Asia
Garnek: HJC CS R1

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Daniel220 »

czy jest tu jakiś forumowicz z podkarpacia który by mi wyregulował zaworki ;)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niz niektórzy ludzie przez całe swoje życie"
Burt Munro
Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: Regulacja zaworów

Post autor: LucasCNC »

Jest kilku :P Jednak zachęcałbym do samodzielnej regulacji. Nie dawno regulowałem u siebie zawory (robiłem to pierwszy raz w życiu). Robotę rozłożyłem na 2 dni, głównie ze względu na problem ze zdjęciem pokrywy zaworów. Instrukcja krok po kroku zawarta na forum jest bardzo przystępna dla nowicjuszy, dlatego też sama regulacja nie jest trudna.
Awatar użytkownika
Daniel220
Rowerzysta
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2012, 23:12
Imię: Daniel
Miejscowość: Jasło
Plecak: Asia
Garnek: HJC CS R1

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Daniel220 »

no własnike dlatego bym wolał zeby ktos mi to zrobił na poczatek a chetnie bym sie przyjżał
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niz niektórzy ludzie przez całe swoje życie"
Burt Munro
Awatar użytkownika
pioter300
Motocyklista
Posty: 151
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Imię: Piotr
Miejscowość: Wa-wa/Piaseczno
Garnek: SHARK S900

Re: Regulacja zaworów

Post autor: pioter300 »

Regulacja zrobiona własnoręcznie. Dzięki Dzióbek za powyższy skrypt.

U mnie różni się trochę widok po zdjęciu baku. Mianowicie nie ma elementu oznaczonego fioletowym 6 na zdjęciu z pierwszej strony. Zamiast czarnego czegoś jest blaszka (jak na zdjęciu poniżej)
Czy to normalne?? Er-ka jest z 1999r.

P.S. Ta pokrywa naprawdę da się wyjąć bez opuszczania silnika. Kilkanaście minut zabawy przód, w tył, do góry, na dół i wyszła. Dla ułatwienia i bezpieczeństwa najpierw wyjąłem uszczelkę.
Załączniki
P1080419.JPG
Jestem bardzo początkujący więc proszę nie dziwić się niektórymi moimi pytaniami.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
Awatar użytkownika
Dzióbek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
Imię: Michał
Miejscowość: Kalisz
Plecak: Hania
Garnek: Nitro
Telefon: 511483837
Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Dzióbek »

Cześć,
To normalne - ten układ odpowiada za recyrkulację i dopalanie spalin - cześć z nich trafia z powrotem do filtra powietrza.
Zależy na jaki rynek pierwotnie trafiało moto - Niemcy, Francja, Anglia...ten układ był montowany lub nie :)
U mnie '99 akurat jest :)
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
kondziu4
Motocyklista
Posty: 185
Rejestracja: 02 gru 2011, 09:13
Imię: Konrad
Miejscowość: Mrągowo
Numer GG: 10192881

Re: Regulacja zaworów

Post autor: kondziu4 »

Mój anglik nie ma dopalania spalin, a do wyjęcia pokrywy ja proponuję wyjąć szpilkę, mnie krew zalewała i szybciej się opuści silnik niż wyjmie pokrywę.
ODPOWIEDZ