Regulacja zaworów

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Wrath
Motocyklista
Posty: 120
Rejestracja: 02 lip 2011, 19:05
Imię: Bartosz
Miejscowość: Prabuty/Poznań
Plecak: F7
Garnek: Nitro NPSi

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Wrath »

Jeszcze tak jak pisalem w poscie Marcina o jego ERce. Jesli nie uda Wam sie zdemontowac kranika jak poleca Dziobek, mozna weze prowadzace od baku zacisnac przez jakas szmatke kombinerkami, a potem wkrecic w nie srube o podobnej srednicy gwinta co wew. srednica wezyka. Czysto prosto i schludnie:)

Bez marnowania najpiekniej pachnacego perfumu na swiecie:) - benzyny:)

Pozdrawiam!!!

Bartosz
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Turtles
Motorowerzysta
Posty: 72
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
Imię: Paweł
Miejscowość: Warszawa
Plecak: empty
Garnek: Nolan N85
Numer GG: 5975178
Telefon: 726 857 474

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Turtles »

mam pytanko, a czym czyścicie uszczelkę od pokrywy no i inne też ? benzyną ekstrakcyjną czy nitrem czy może jeszcze czymś innym?
Judikam
Motorowerzysta
Posty: 67
Rejestracja: 27 maja 2012, 14:02
Imię: Kamil
Miejscowość: Czestochowa
Garnek: LS 2

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Judikam »

Benzynka ekstrakcyjna :D
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Corr »

w końcu to jest guma olejoodporna więc benzyna ekstrakcyjna jej nie zaszkodzi ;) Gorzej np. z łańcuchem, ale zawsze zostaje nafta :D
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
DEFINICJA
Podawacz śrubek
Posty: 12
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:17
Miejscowość: Poznań
Plecak: Sue

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DEFINICJA »

Siema , mam problem ... Robiłem regulacje i wszystko ładnie pieknie i stało się ... Pomyliłem wężyk oznaczony na pierwszym zdjęciu '' 1 '' z wężykiem '' 4 '' założyłem je na odwrót... Kapnełem się ze cos jest nie tak dopiero jak wszystko skręciłem i chcialem odpalić ... Motor zakręcił i stop jak by coś się zablokowało ... Zorientowałem sie ze zle podłączylem wężyki zrobiłem jak być powinno odkręciłem świece zakręciłem silnikiem kluczem trochę wody wyleciało świecami , skręciłem wszystko i motor odpalił ... Tylko że w kontorce oleju ( ta szybka ) zauwaszylem nie olej tylko kawe z mlekiem ... Myślę mhm teraz płukanko . Rozgrzałem troche motor , spuściłem olej i zalałem nowy i znowu zagrzałem i spuściłem ... Tylko ,że w tym nowym zrobił się identyczny kolor co w pierwszym zlanym ... Co teraz ? Płukać dalej czy spier@@#liłem coś grubszego ?

Czekam na jakąś odpowiedz...
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Corr »

Nie do końca wiem bo na foto numerki się powtarzają(różne kolory). Ale o ile dobrze zrozumiałem to podpiąłeś chłodzenie pod podciśnienie w gaźniku?
W mojej opinii jeżeli na takim rozrzedzonym oleju nie chodził za długo to nic mu nie będzie i wydaję mi się, że trzeba do porządku przepłukać silnik i tyle. Ale niech się wypowie ktoś bardziej rozeznany w temacie.

Co do ewentualnych konsekwencji(ale albo bardzo dużo musiało by przybyć oleju albo jeździć przez jakiś czas nic z tym nie robiąc):
- "przytarcie" silnika bo rozrzedzony olej ma gorsze właściwości smarujące
- rozwalenie uszczelniaczy wału korbowego / uszczelki miski / ew. całej głowicy przy zbyt wysokim poziome oleju

Ja bym nie panikował, porządnie wypłukał silnik i właściwie podpiął wszystkie rurki! Mam nadzieję, że u Ciebie skończy się tylko na strachu i wymianie oleju ;)
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
DEFINICJA
Podawacz śrubek
Posty: 12
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:17
Miejscowość: Poznań
Plecak: Sue

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DEFINICJA »

Dobrze zrozumiałeś :) Paniki nie ma ... Stwierdziłem , że najpierw zapytam tutaj niż coś bardziej popsuję ... W sumie nie ma możliwości żeby coś się zepsuło od tego ... Przepłukać i jazda :) Chyba ... Jutro skocze po 2-3 baniaki oleju i napisze czy olej juz nie zamienia się w kawe :)
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Lish »

Są specjalne środki do pycia silnika, może najpierw wpuść takie coś a potem ostatecznie olej. Też nie przesadzaj z jego ceną ;)
DEFINICJA
Podawacz śrubek
Posty: 12
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:17
Miejscowość: Poznań
Plecak: Sue

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DEFINICJA »

Jak na razie odkręciłem śruby od spustu i wlewu i niech sobie w ciepłym garażu coś tam odparuje jeszcze ... Zawsze coś :) . Mam nie przesadzać z ceną oleju mówisz :P To może lotos 10w40 połsyntetyk samochodowy zda egzamin na płukanie ? Później zaleję odpowiednim ... Mam tego lotosa w garazu 10l ... Nie musiał bym kasy wydawać . Co myślicie ?
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Miłosz »

Kurcze, ja bym chyba najtańszego użył, ale motocyklowego - ten sam olej smaruje w moto nieco więcej elementów niż w aucie i chyba różni się nieco składem. Zaznaczam, to tylko moje zdanie.
ODPOWIEDZ