Regulacja zaworów

Gotowe rozwiązania naszych użytkowników.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Turtles
Motorowerzysta
Posty: 72
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
Imię: Paweł
Miejscowość: Warszawa
Plecak: empty
Garnek: Nolan N85
Numer GG: 5975178
Telefon: 726 857 474

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Turtles »

Mam pytania.

1. Czy do regulacji potrzeba jest zlać olej z silnika?
2. W moim przypadku jak chciałem ustawić na pozycję "T" tłok przeważał i ta pozycja przesuwa się o około 1cm dalej i znika z okienka. Krzywki nieznacznie sie tylko obracają i nie zanotowałem jakiejś różnicy na szczelinomierzu pomiędzy tym a tym. Ale moje pytanie brzmi, czy tak powinno być xd? W pozycji "C" jest już normalnie.

co do zdejmowania pokrywy, ja ją podważyłem raz z lewej później z prawej śrubokrętem. I odkleiła się bez problemu. Żeby ją wyjąć musiałem jednak odłączyć linki od manetki i ssania.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
lucek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:53
Imię: Lucek
Miejscowość: Puławy
Plecak: Kamila
Garnek: Schuberth C3
Telefon: 505228947
Motocykl: BMW F800GS
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: lucek »

Nie trzeba zlewać oleju. Ja przy regulacji posłużyłem się drugą osobą i ja trzymałem śrubę dokładnie na T a brat regulował, nie wiem czy jest różnica.
www.hangover.art.pl
Awatar użytkownika
Turtles
Motorowerzysta
Posty: 72
Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
Imię: Paweł
Miejscowość: Warszawa
Plecak: empty
Garnek: Nolan N85
Numer GG: 5975178
Telefon: 726 857 474

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Turtles »

ooo to fajnie :D myślałem że tylko u mnie się tak ta pozycja "T" przestawia :D

wezme i expandorem albo jakąś inna linka przywiąże klucz do czegoś zeby sie trzymało w czasie regulacji ;)
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Regulacja zaworów

Post autor: jotto »

A co to za guma na tych króćcach? Zdjąłem to, bo było w tragicznym stanie. Pod tym są o-ringi, ale trochę luźne, aczkolwiek ładnie wyglądają.

Może ta guma była w ramach uzupełnienia tego luzu?
2013-06-29 19.31.15.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Corr »

Zapewne tak, też miałem problem z tymi o-ringami, jak postanowiłem je wymienić bo były trochę popękane, a muszą być szczelne bo w przeciwnym razie będzie przepalać płyn chłodzący :dol:
U mnie skończyło się na dwóch rozmiarach różnych o-ringów bo jedno "gniazdo" jest jakby większe i jak miało minimalny luz to kopciła na biało, niestety szukałem właściwego rozmiaru metodą prób i błędów próbując to wepchać na miejsce z jak najgrubszymi uszczelkami ;)
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Regulacja zaworów

Post autor: jotto »

Dobrze, ze jest niedziela i wszystkie sklepy otwarte. A tak serio to szkoda, ze dzisiaj tego nie skoncze :(
Obrazek
Awatar użytkownika
cici0201
Motocyklista
Posty: 233
Rejestracja: 08 kwie 2013, 21:53
Imię: Krystian
Miejscowość: Kutno
Garnek: LS2 FF370

Re: Regulacja zaworów

Post autor: cici0201 »

Ja jak u siebie to rozebrałem to miałem tam sylikon. Jak składałem to dałem odrobię uszczelniacza na o-ringi i raczej wszystko jest ok
Awatar użytkownika
wwitek123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 322
Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
Imię: Wojtek
Miejscowość: Kraśnik
Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
Garnek: Nolan N86 N-COM
Numer GG: 8024325
Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: wwitek123 »

Corr pisze:Zapewne tak, też miałem problem z tymi o-ringami, jak postanowiłem je wymienić bo były trochę popękane, a muszą być szczelne bo w przeciwnym razie będzie przepalać płyn chłodzący :dol:
U mnie skończyło się na dwóch rozmiarach różnych o-ringów bo jedno "gniazdo" jest jakby większe i jak miało minimalny luz to kopciła na biało, niestety szukałem właściwego rozmiaru metodą prób i błędów próbując to wepchać na miejsce z jak najgrubszymi uszczelkami ;)

Mylisz się,gdyż nie ma możliwości żeby płyn szedł w silnik jeżeli o-ringi nie są szczelne :) Jeżeli o-ringi są nieszczelne to płyn ucieka i ew może się pojawić w tych małych otworkach po obu stornach głowicy, ale nie ma możliwości żeby uciekał do wnętrza silnika bo przecież komora spalania jest szczelna.Są 2 drogi którymi może się dostać do środka: - uszkodzona uszczelka pod głowicą lub przez gaźniki bo przecież w nich też płyn krąży :) pzdr :drunk:
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Corr »

Nie wiem, z jakiegoś powodu gdy miałem tam nieszczelność moto puszczało śliczne białe kłęby dymu, szczerze to nie zastanawiałem się którędy ten płyn właściwie się przedostawał. Oczywiście po uszczelnieniu tego objawy od razu ustały.
Wcześniej czyściłem gaźniki i poprawiałem uszczelkę pokrywy zaworów ale raczej dziwne, że złożyłem po ww. czynnościach i było ok, zmieniłem na nowe o-ringi- zaczął kopcić, ponownie zmieniłem o-ringi, na takie które pasowały i kopcenie się skończyło 8-)
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Regulacja zaworów

Post autor: jotto »

Zdjęcie kołków, o których mówił Dzióbek, że lubią uciekać. Jak widać mi też uciekł jeden, dzisiaj akcja ratunkowa. Odsunąłem uszczelkę, żeby było lepiej widoczne.
2013-06-30 14.14.55.jpg
Cholera, cholera, cholera, cholera. Poskładałem to do kupy. Teraz jak chcę odpalić moto to bez ssania, ani rusz. Na ssaniu wchodzi na 1k obrotów trzyma chwile i gaśnie.

Poleciał też jakiś dymek z okolic chłodnicy, ale to chyba paliwo, które wylało mi się na kolektory bo nie docisnąłem wężyka w baku.

Czy po tej regulacji muszę znów ustawić pokrętłem obroty? Druga sprawa słyszę jakiś stukot z okolic silnika raczej synchroniczny z pracą silnika. WTF?

edit:
Panikarz ze mnie. Zrobiłem jeszcze raz tą regulację ze szczelinomierzem wszystko na porządnie. Działa! Na początku się dławił, ale to dlatego, że mi się paliwo kończyło w baku.
Odwróciłem go do górny nogami, bo nie chciało mi się spuszczać paliwa i uszczelka pod korkiem wlewu delikatnie przeciekała.

Teraz jest gitez majonez!

Dodatkowo znalazłem coś takiego na ziemi:
DSCN0284.JPG
To coś z instalacji elektrycznej? Z jakiejś kostki?

Złotówkę znalazłem w portfelu, haha :D
Obrazek
ODPOWIEDZ