Sposób na "siwy" wydech
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- prodrewno
- Motorowerzysta
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 lut 2011, 15:24
- Imię: Grzesiek
- Miejscowość: Gdynia
- Garnek: Nolan N85 classic
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sposób na "siwy" wydech
trochę abstrahując dodam, że własnie jestem na etapie kładzenia drugiej warstwy lakieru
zastosowałem czarną farbę HQS - 800 stC
konkretnie tą:
http://allegro.pl/zaroodporny-wysokotem ... 09097.html
Najpóźniej w pierwszy weekend marca będę odpalał moto, także dam znać jak zachowuje się ta farba po kontakcie z wysoka temperaturą.
Swoją drogą, może wzbogacimy wątek o polecenie najlepszej farby?
Tak jak ze wszystkim, tak samo z farbami, są lepsi producenci i gorsi.
ps. Poproszę o zdjęcie - zbliżenie na miejsce mocowania kolektorów do silnika
Mam wrażenie, że te obejmy jakoś dziwnie dociskają u mnie, a przed odkręceniem nie spojrzałem
zastosowałem czarną farbę HQS - 800 stC
konkretnie tą:
http://allegro.pl/zaroodporny-wysokotem ... 09097.html
Najpóźniej w pierwszy weekend marca będę odpalał moto, także dam znać jak zachowuje się ta farba po kontakcie z wysoka temperaturą.
Swoją drogą, może wzbogacimy wątek o polecenie najlepszej farby?
Tak jak ze wszystkim, tak samo z farbami, są lepsi producenci i gorsi.
ps. Poproszę o zdjęcie - zbliżenie na miejsce mocowania kolektorów do silnika
Mam wrażenie, że te obejmy jakoś dziwnie dociskają u mnie, a przed odkręceniem nie spojrzałem
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Sposób na "siwy" wydech
Przepraszam, że dopiero teraz odpowiem, ale dawno nie sprawdzałem tego postu
Chodzi Ci o to, że te "obrączki - półksiężyce" niedokładnie dociskają mocowania kolektorów, ich średnica jest większa i trzymają "kawałkiem" powierzchni? - u mnie jest tak samo, jutro zrobię fotkę.
Tak chyba powinno być, bo innej możliwości przykręcenia tych "obrączek" nie ma - nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów pracy silnika, czy zmiany dźwieku wydechu, ani nic nie odpadło
Chodzi Ci o to, że te "obrączki - półksiężyce" niedokładnie dociskają mocowania kolektorów, ich średnica jest większa i trzymają "kawałkiem" powierzchni? - u mnie jest tak samo, jutro zrobię fotkę.
Tak chyba powinno być, bo innej możliwości przykręcenia tych "obrączek" nie ma - nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów pracy silnika, czy zmiany dźwieku wydechu, ani nic nie odpadło
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- prodrewno
- Motorowerzysta
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 lut 2011, 15:24
- Imię: Grzesiek
- Miejscowość: Gdynia
- Garnek: Nolan N85 classic
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sposób na "siwy" wydech
Trochę czasu minęło, pojeździłem i nie dymi, nie hałasuje, nie lata... wychodzi na to że faktycznie tak raczej musi być - tak czy inaczej dzięki za info
- bartoszto
- Klubowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 21 cze 2010, 15:15
- Imię: Bartosz
- Miejscowość: Wrocław
- Numer GG: 1535035
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sposób na "siwy" wydech
Done!
Się namęczyłem - mniej więcej w połowie siadł pstryczek wiertarki i pozostała ręczna robótka - ale efekt do poprawki, rano zauważyłem zaciek i to na końcówce tłumika (chyba za dużo piwek )
Od razu mówię bierzcie farby 800 stopni i wyższe(jeżeli są) bo jeden dzień jazdy i u mnie siwawo (psiknąłem 600tka), druga osoba faktycznie się przydaje (przy zakładaniu szczególnie). Niepokojące, że nie znalazłem u siebie miedzianych uszczelek, może były gdzieś pod warstwą korozji ale wolałem nie dłubać. zabezpieczyłem i przykręciłem.
Się namęczyłem - mniej więcej w połowie siadł pstryczek wiertarki i pozostała ręczna robótka - ale efekt do poprawki, rano zauważyłem zaciek i to na końcówce tłumika (chyba za dużo piwek )
Od razu mówię bierzcie farby 800 stopni i wyższe(jeżeli są) bo jeden dzień jazdy i u mnie siwawo (psiknąłem 600tka), druga osoba faktycznie się przydaje (przy zakładaniu szczególnie). Niepokojące, że nie znalazłem u siebie miedzianych uszczelek, może były gdzieś pod warstwą korozji ale wolałem nie dłubać. zabezpieczyłem i przykręciłem.
-"trochę" jest względne koniecznie na powietrzu i daleko od zabudowań!Dzióbek pisze: - będzie trochę śmierdzieć i dymić się, to normalne
- prodrewno
- Motorowerzysta
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 lut 2011, 15:24
- Imię: Grzesiek
- Miejscowość: Gdynia
- Garnek: Nolan N85 classic
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sposób na "siwy" wydech
bardzo możliwe że uszczelki zostały przypieczone do cylindrów i pokryte odrobiną czarnej smoły, także jeśli spaliny nie spierdzielają gdzieś bokami to jest spoko
- Nargel
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 mar 2011, 14:58
- Miejscowość: Koszalin
- Lokalizacja: Jadę swoją drogą.
Re: Sposób na "siwy" wydech
A mi pod koniec ostatniego sezonu po przejechaniu 40-50km zaczynało mocno grzać po łydach prawie parząc a wcześniej tego nie było i zastanawiam się czy to czasem nie stamtąd, bo mocno podrdzewiałe są te końcówki. Jak myślicie, może być to tego właśnie efekt czy coś innego jeszcze?
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Sposób na "siwy" wydech
Oj tam, oj tam nie takie grilowania robiłembartoszto pisze:-"trochę" jest względne koniecznie na powietrzu i daleko od zabudowań!Dzióbek pisze: - będzie trochę śmierdzieć i dymić się, to normalne
W temperaturach powyżej 600 'C stalowe kolektory zaczęłyby "świecić" na czerwono (zjawisko można zauważyć w wyścigowych samochodach,tak jak "świecące" tarcze hamulcowe). ER-ka nie jest "wyżyłowana" i nie ma owiewek - pęd powietrza także je schładza (nie tak jak w aucie), więc myślę, że mają niższą temperaturę.bartoszto pisze:Od razu mówię bierzcie farby 800 stopni i wyższe(jeżeli są) bo jeden dzień jazdy i u mnie siwawo (psiknąłem 600tka)
Jak pisałem efekt nie jest "wieczny" - swoje maluje co sezon. Używam farby 650'C i po kilku tyś. km kolektory nie są już czarne, ale ciemno brązowe, ale farba nie łuszczy się, nie odpada i nie wychodzi rdza. Po 14 tyś. od malowania wyglądały tak:
Uploaded with ImageShack.us
Najbardziej szkodzi im woda i błoto chlapiące spod przedniego koła - woda odparowuje na gorących kolektorach i tworzy się nalot "w stylu" kamienia kotłowego w czajniku To jest właśnie to żółte na powyższym zdjęciu. Przy szlifowaniu pod spodem wciąż była farba
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Sposób na "siwy" wydech
To ci powiem, że kolektory w erce maja ponad 600 stopni przy obciazeniu.
Mam wyczyszczone i wypolerowane, a po odkręceniu manetki do ok 4000 obr. na kilka sekund świecą się na czerwono.
Mam wyczyszczone i wypolerowane, a po odkręceniu manetki do ok 4000 obr. na kilka sekund świecą się na czerwono.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: Sposób na "siwy" wydech
Nie spodziewałem się, no cóż człowiek uczy się całe życie - z tego co pamiętam z fizyki stal chyba świeci powyżej 600' C
Efekty po tej farbie 650'C, której użyłem wg. mnie są zadowalające - żadne "malowane" pokrycie nie jest wieczne .
Druga sprawa to uczciwość producenta co do deklarowanych własności produktu, są farby lepsze i gorsze
DeFI, jeździsz z wypolerowanymi kolektorami? Nie rdzewieją?, nie przebarwiają się, czy coś w tym stylu ?
Efekty po tej farbie 650'C, której użyłem wg. mnie są zadowalające - żadne "malowane" pokrycie nie jest wieczne .
Druga sprawa to uczciwość producenta co do deklarowanych własności produktu, są farby lepsze i gorsze
DeFI, jeździsz z wypolerowanymi kolektorami? Nie rdzewieją?, nie przebarwiają się, czy coś w tym stylu ?
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Sposób na "siwy" wydech
Przebarwiają się, są teraz w barwie miedziano-złotej W sklepie motocyklowym stwierdzili że nawet w najnowszych sprzętach wydechy przebarwiają się po kilkudziesięciu km
Ale rdzewieć nie powinny. Wszyscy w koło mi mówią że w tak młodym motocyklu to już nierdzewka na pewno jest. Zrobiłem mały test. Polałem wodą i zostawiłem tak na kilka dni. nic nie wyszło więc sądzę że kolektory są z nierdzewki.
Ale rdzewieć nie powinny. Wszyscy w koło mi mówią że w tak młodym motocyklu to już nierdzewka na pewno jest. Zrobiłem mały test. Polałem wodą i zostawiłem tak na kilka dni. nic nie wyszło więc sądzę że kolektory są z nierdzewki.
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/