Strona 1 z 1
składanie od cylindrów po głowice
: 12 lip 2012, 10:17
autor: erV
witam wszystkich, pewnego dnia w mojej er5 zaczął lecieć białby dym z wydechu i poluć płynem chłodniczym róniez z wydechu, wszystko wskazywało na to ze to uszczelka pod głowicą, zabrałem sie za rozkręcanie zdjąłem pokrywe od głowicy zdemontowałem zebatki na wałkach, iwziąłem sie za odczepianie głowicy, stukam pukam a tu odczepiłem przy okazji cyloindry z głowicą, wyleciały mi tłoki i tak sobie narobiłem roboty tylko :/, przyszły mi uszczelki pod cylindry i głowice i teraz zamierzam wszystko poskładać, prosze was o jakieś rady gdyż wszystko robie samodzielnie a nigdy tego nie robiłem, więc wszystkie wskazówki mile widziane

, jak włożyć z powrotem tłoki do cylindrów zebynie uszkodzić ścianek bądz samych tłoków, czy uszczelki warto podkleić silikonem, z jaka siła nalezy dociskać śruby od głowicy, śruby od panewek przy wałkach, czy po tym musze wyregulować zawory jeśli tak to na co powinienem zwrócić uwage, poźniej musze rozrząd ustawić to wskazówki mam w serwisówce to może dam sobie rade, z góry dziękoweczka za pomoc

Re: składanie od cylindrów po głowice
: 12 lip 2012, 20:48
autor: DeFi
Momenty dokręcania śrub znajdziesz w serwisówce, ale zapewne nie będą większe niż 11 Nm przez fakt że silnik jest z aluminium.
Ale muszę przyznać żeś odważny (albo głupi, za przeproszeniem). Ja bym nie rozkręcał sam silnika nie mając żadnej wiedzy na ten temat.
W serwisówce po krótko jest wszystko opisane. Jak znasz w miarę dobrze niemiecki, to mogę ci podesłać książkę napraw od ER-5.
Re: składanie od cylindrów po głowice
: 12 lip 2012, 20:55
autor: keteiz1
Zapinając cylindry na tłoki należy schować pierścienie. Wpierw je należy odpowiednio ustawić by się nie pokrywały przerwy. Pierścienie można można opasać mocną dratwą która przy zapinaniu się zsunie i nic nie uszkodzi. Do wszelkich śrub należy używać klucza dynamometrycznego, ale to tylko teoria bo ja to dokręcam ręka z czuciem. Ważne by śruby dociągać na krzyż. Zawory wiadomo po wszystkim ustawić a najlepiej po próbnej jeżdzie dociągnąć głowice bo wtedy się ułoży uszczelka i jeszcze raz wyregulować zawory. Silikonu nigdzie nie pakuj , chyba że lekko na uszczelkę pokrywy zaworów i łączenia na głowicy układu chłodzenia. Sumienności i cierpliwości - Pozdrawiam

Re: składanie od cylindrów po głowice
: 17 lip 2012, 18:47
autor: erV
ok, dzięki za rady, klucz dynamometryczny właśnie sobie pożyczyłem więc bede pewny jaka siła dokręcać tj zamki od wałków 9,8nm a sruby głowicy 51nm, dzisiaj chce wszystko zrobić, ale odpalać nie bede bo musze nowy olej zakupić, bo tamten zaciapany i benzyna i płynem chłodniczym albo którymś z tych, także dzięki za rady i trzymajcie kciuki, dam znać czy odpali i jak bedzie sie sprawował, pozdro
-- 17 Lip 2012, 18:47 --
witam ponownie, złozyłem wszystko od cylindrów po pokrywe głowicy, ale stała sie rzecz straszna,
http://wyslijto.pl/plik/t0655mrni5 przekręciłem w przeciwną strone ten wirnik czy jak to sie nazywa i sie urwał z częścią gwintu tego gwintu gdzie na zdj jest oznaczone C, co mam ja biedny robić, pomóżcie prosze, mam cała pompe wody kupować czy ... niewiem

:(
Re: składanie od cylindrów po głowice
: 17 lip 2012, 18:56
autor: piter3105