Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
Podaję momenty dokręcania śrub w Kawasaki ER-5
wybrałem te najważniejsze, które możliwe że będziecie kiedyś sami dokręcać
SILNIK
Pokrywa zaworów – 11 Nm
Pokrywa sprzęgła – 11 Nm
Sprężynki sprzęgła – 9.3 Nm
Korek spustowy Oleju – 29 Nm
Filtr Oleju – 17 Nm
Szpilka trzymająca silnik – 44 Nm
Śruba mocująca alternator – 69 Nm
Śrubka spustowa płynu chłodniczego - 11 Nm
KOŁA
Śruba przedniego kola – 88 Nm
Śruba tylnego koła – 98 Nm
NAPĘD
Przednia zębatka napędowa – 127 Nm
Tylna zębatka napędowa – 59 Nm
HAMULCE
Śruba przewodu hamulcowego – 25 Nm
Tarcza hamulcowa – 27 Nm
Zacisk hamulcowy – 34 Nm
ZAWIESZENIE
Mocowanie lag do półki (górne śruby) – 20 Nm
Mocowanie lag (dolne śruby) – 35 Nm
Śruba od spodu goleni – 20 Nm
Mocowanie tylnych amortyzatorów – 34 Nm
Śruba wahacza – 88 Nm
Górna śruba główki ramy – 44 Nm
Mocowanie kierownicy – 25 Nm
POZOSTAŁE
Mocowanie setów – 34 Nm
Mocowanie stopki centralnej – 44 Nm
Mocowanie stopki bocznej – 44 Nm
Mocowanie tylnego uchwytu – 25 Nm
źródło: Service Manual Kawasaki ER-5
wybrałem te najważniejsze, które możliwe że będziecie kiedyś sami dokręcać
SILNIK
Pokrywa zaworów – 11 Nm
Pokrywa sprzęgła – 11 Nm
Sprężynki sprzęgła – 9.3 Nm
Korek spustowy Oleju – 29 Nm
Filtr Oleju – 17 Nm
Szpilka trzymająca silnik – 44 Nm
Śruba mocująca alternator – 69 Nm
Śrubka spustowa płynu chłodniczego - 11 Nm
KOŁA
Śruba przedniego kola – 88 Nm
Śruba tylnego koła – 98 Nm
NAPĘD
Przednia zębatka napędowa – 127 Nm
Tylna zębatka napędowa – 59 Nm
HAMULCE
Śruba przewodu hamulcowego – 25 Nm
Tarcza hamulcowa – 27 Nm
Zacisk hamulcowy – 34 Nm
ZAWIESZENIE
Mocowanie lag do półki (górne śruby) – 20 Nm
Mocowanie lag (dolne śruby) – 35 Nm
Śruba od spodu goleni – 20 Nm
Mocowanie tylnych amortyzatorów – 34 Nm
Śruba wahacza – 88 Nm
Górna śruba główki ramy – 44 Nm
Mocowanie kierownicy – 25 Nm
POZOSTAŁE
Mocowanie setów – 34 Nm
Mocowanie stopki centralnej – 44 Nm
Mocowanie stopki bocznej – 44 Nm
Mocowanie tylnego uchwytu – 25 Nm
źródło: Service Manual Kawasaki ER-5
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
Wypowiedzcie się może czy jest do domowego użytku sens inwestowac w lepszy klucz dynamometryczny czy płaci sie znowu za markę itd, jakie Wy macie klucze, jakie odradzacie?
co warto wziąć, szkoda, że nie można dołożyć troche i wziąć jeden który by miał pełen zakres do powyszych momentów :/
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 04438.html
a może lepiej 2
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 62356.html i jakiś drugi z skalą min poniżej 9Nm
np. http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 81326.html
co warto wziąć, szkoda, że nie można dołożyć troche i wziąć jeden który by miał pełen zakres do powyszych momentów :/
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 04438.html
a może lepiej 2
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 62356.html i jakiś drugi z skalą min poniżej 9Nm
np. http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 81326.html
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
Ja mam dokładnie taki sam jak w pierwszej aukcji. Niemiecki z przedziałem 10-210 Nm. Powiem ci że w niskich wartościach mało wyczuwalne kliknięcie, można przekręcić śrubę.
Lepsze firmy mają zawężoną skalę, by były precyzyjniejsze. Jeżeli nie chcesz się martwić że ukręcisz śrubę przez przypadek, bo nie wyczujesz kliknięcia, to lepiej wziąć dwa które podałeś. Bo w sumie problem wyczuwalności przy ERce występuje przy śrubach silnika (pokrywa zaworów, dekiel sprzęgła/alternatora)
W domowym warsztacie sądzę że nie warto przepłacać za firmę.
Dodatkowym plusem posiadania klucza Dynamometrycznego, to fakt że dobrze spełnia też rolę drugiego klucza nasadowego. Problem jest gdy mamy jedną nasadkę a trzeba jej użyć z obu stron śruby
Dwuja, masz już w domu jakiś klucz nasadowy ? Jak tak to proponuję kupić taki Dyno aby pasowały nasadki.
Ja miałem klucz 1/2 to szukałem Dyno 1/2 by nie płacić dodatkowo za kolejne nasadki
Lepsze firmy mają zawężoną skalę, by były precyzyjniejsze. Jeżeli nie chcesz się martwić że ukręcisz śrubę przez przypadek, bo nie wyczujesz kliknięcia, to lepiej wziąć dwa które podałeś. Bo w sumie problem wyczuwalności przy ERce występuje przy śrubach silnika (pokrywa zaworów, dekiel sprzęgła/alternatora)
W domowym warsztacie sądzę że nie warto przepłacać za firmę.
Dodatkowym plusem posiadania klucza Dynamometrycznego, to fakt że dobrze spełnia też rolę drugiego klucza nasadowego. Problem jest gdy mamy jedną nasadkę a trzeba jej użyć z obu stron śruby
Dwuja, masz już w domu jakiś klucz nasadowy ? Jak tak to proponuję kupić taki Dyno aby pasowały nasadki.
Ja miałem klucz 1/2 to szukałem Dyno 1/2 by nie płacić dodatkowo za kolejne nasadki
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
Kupiłem 2:
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 62356.html i
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 15556.html mają rózne końcówki ale z tym nie będe miał w domu problemu...znajdą się..
brakować mi będzie między 25-28Nm, ale da sie jakoś redę...
śruby z mniejszymi momentami zazwyczaj są mniejsze więc 1/4 powinno być ok... ale będzie mi to bardzo przydatne bo w tym tyg planuję założyć nowy wydech, wymiana płynów(chłodniczy, silnikowy, hamulcowy) stalowy oplot, napęd, tarcze sprz.... i trochę tego jest więcej więc akurat będzie gdzie wypróbować a co mogło by sprawić wielki problem gdyby poleciała któraś główka... :/
dzięki defi za info bo zastanawiałem się nad Twoim kluczem ale w końcu wziołem 2 pozdr
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 62356.html i
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 15556.html mają rózne końcówki ale z tym nie będe miał w domu problemu...znajdą się..
brakować mi będzie między 25-28Nm, ale da sie jakoś redę...
śruby z mniejszymi momentami zazwyczaj są mniejsze więc 1/4 powinno być ok... ale będzie mi to bardzo przydatne bo w tym tyg planuję założyć nowy wydech, wymiana płynów(chłodniczy, silnikowy, hamulcowy) stalowy oplot, napęd, tarcze sprz.... i trochę tego jest więcej więc akurat będzie gdzie wypróbować a co mogło by sprawić wielki problem gdyby poleciała któraś główka... :/
dzięki defi za info bo zastanawiałem się nad Twoim kluczem ale w końcu wziołem 2 pozdr
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
Proponuję wydrukować sobie powyższy zestaw momentów, zalaminować i powiesić w garażu. Taka ściąga zawsze się przyda
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
będę musiał jeszcze kilka potrzebnych dopisać bo mi brakuje ale pełna tabela z momentami by sie przydała w wersji polskojęzycznej
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
Spisałem te najczęściej używane. Których ci brakuje ?
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Fryta
- Motocyklista
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 sty 2012, 14:07
- Imię: Michał
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: Dorota
- Garnek: jeden z 2 :) różnie
- Numer GG: 1378431
- Telefon: 504909145
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
Teraz narazie nie przychodzi mi do głowy co potrzebuje, napewno przyda się moment śrub do mocowania kolektorów, reszte jak będe potrzbował to znajdę sobie manualu
dzięki
dzięki
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
akurat do kolektorów nie ma momentu dokręcania nakrętek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: Momenty dokręcania poszczególnych śrub w Kawasaki ER-5
witam mam problem otórz dzisja chcialem wymienic olej i odkreciłem te czarna śruba pod wlewem oleju do śilnik i przy dokrecaniu ja złamałem bo chyab za mocno probowalem dokrecic:( czy ktos wie czy ja mozna gdzies dokupic i jak ona sie nazywa??
dzieki wielkie za pomoc
dzieki wielkie za pomoc