Naciąg łańcucha
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- OloK
- Motocyklista
- Posty: 575
- Rejestracja: 27 cze 2010, 22:49
- Imię: Aleksander
- Miejscowość: Złotoryja
- Plecak: Brak :)
- Garnek: AGV K-3
- Numer GG: 7525884
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
Odkrecasz sruby, bierzesz najstarsze urzadzenie znane mechanika - młotek i uderzajac w srubę poluzujesz łańcuch
Komar 2350 -> Piaggio Zip -> Suzukia Katana -> Kawasaki ER-5 -> ....
Galeria
Galeria
- Dabrus
- Motocyklista
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 sty 2011, 14:05
- Miejscowość: Szczecin, Myślibórz
- Lokalizacja: Szczecin, Myślibórz
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
OK, dziś tak spróbuję. Po prostu nie chciałem nic uszkodzić, nie znalazłem nigdzie informacji o luzowaniu łańcucha (w serwisówce nawet nie ma jak to zrobić). Dzięki:)
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
Jeśli nie chcesz używać młotka, możesz spróbować dopchnąć tylne koło. Powinien się wtedy poluźnić łańcuch
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
Dorzucę swoje "3 grosze" do tematu.
Ja naciągam łańcuch tak jak to opiszę poniżej.
Chyba OK, bo nie miałem z tym nigdy problemów, ale może ktoś wyprowadzi mnie z błędu.
Potrzebne są:
- pędzelek, szmatka, nafta oświetleniowa (do mycia łańcucha),
- smar do łańcucha (ja używam białego Bel Rey'a - nie chlapie, nie brudzi)
- kawałek kartonu, żeby nie ubrudzić koła
- klucz "24" do poluzowania nakrętki osi tylnego koła
- klucze "12" i "14" do regulacji naciągu (najlepiej oczkowe - nakrętki są bardzo "miękkie" )
- szczypce, wkrętak (do wyciągnięcia zawleczki z tylnej osi)
- nowa zawleczka
Krok o kroku:
1. stawiam motocykl na centralnej podstawce.
2. Pomiędzy wahacz a koło wkładam karton, żeby nie pobrudzić koła.
3. myję łańcuch naftą, wycieram szmatką i osuszam sprężonym powietrzem z kompresora.
4. smaruję łańcuch i czekam ok. 20min. aż smar wyschnie.
Uploaded with ImageShack.us
5. mierzę wychylenie łańcucha w połowie długości pomiędzy zębatkami. Należy kręcąc kołem znaleźć miejsce, gdzie łańcuch jest najbardziej sztywny. Łańcuch zużywa się często nierównomiernie i są "luźniejsze" i "sztywniejsze" odcinki - tak było w moim, który wymieniłem.
Naciąg mierze mniej- więcej w tym miejscu:
Uploaded with ImageShack.us
Wyregulowany łańcuch:
7,5cm - 4cm = 3,5cm - czyli tak jak powinno być
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Jeśli tak nie jest:
6. poluzowuję nakrętkę pręta zabezpieczającego bęben hamulcowy, żeby nie "prężył" podczas naciągania - klucz "14".
Uploaded with ImageShack.us
7. wyciągam zawleczkę i poluzowuję nakrętkę tylnej osi, tak żeby koło było "luźne" - klucz "24".
8. na nakrętki regulacyjne zakładam klucze "12" i "14". Przytrzymuję kluczem nakrętkę regulacyjną ("14") i odkręcam nakrętkę kontrującą ("12").
9. to samo po drugiej stronie wahacza to samo.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
10. po obu stronach wahacza przekręcam nakrętki regulacyjne o tą samą wartość np. pół obrotu i sprawdzam "luz" łańcucha.
Uploaded with ImageShack.us
11. Dla pewności mierzę długość wystającego gwintu suwmiarką lub sznurkiem (miarą) odległość od osi wahacz do osi koła, żeby mieć pewność, że koło nie jest krzywo. Nie bardzo wierzę tym podziałkom na wahaczu, a u mnie przez stelaż pod kufry z prawej strony ciężko prosto spojrzeć z góry.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
12. przytrzymuję kluczem nakrętkę regulacyjną ("14") i dokręcam nakrętkę kontrującą ("12").
13. dokręcam pręt trzymający bęben hamulcowy i zakładam zawleczkę.
14. dokręcam nakrętkę osi koła (silnie) i zakładam nową zwleczkę.
Uploaded with ImageShack.us
15. jeszcze raz sprawdzam naciąg łańcucha.
16. sprawdzam działanie tylnego hamulca ( po przestawieniu koła mogło się zmienić jego działanie) - w razie potrzeby reguluję nakrętką na cięgle, przy bębnie.
..i niech MOC będzie za Wami
Ja naciągam łańcuch tak jak to opiszę poniżej.
Chyba OK, bo nie miałem z tym nigdy problemów, ale może ktoś wyprowadzi mnie z błędu.
Potrzebne są:
- pędzelek, szmatka, nafta oświetleniowa (do mycia łańcucha),
- smar do łańcucha (ja używam białego Bel Rey'a - nie chlapie, nie brudzi)
- kawałek kartonu, żeby nie ubrudzić koła
- klucz "24" do poluzowania nakrętki osi tylnego koła
- klucze "12" i "14" do regulacji naciągu (najlepiej oczkowe - nakrętki są bardzo "miękkie" )
- szczypce, wkrętak (do wyciągnięcia zawleczki z tylnej osi)
- nowa zawleczka
Krok o kroku:
1. stawiam motocykl na centralnej podstawce.
2. Pomiędzy wahacz a koło wkładam karton, żeby nie pobrudzić koła.
3. myję łańcuch naftą, wycieram szmatką i osuszam sprężonym powietrzem z kompresora.
4. smaruję łańcuch i czekam ok. 20min. aż smar wyschnie.
Uploaded with ImageShack.us
5. mierzę wychylenie łańcucha w połowie długości pomiędzy zębatkami. Należy kręcąc kołem znaleźć miejsce, gdzie łańcuch jest najbardziej sztywny. Łańcuch zużywa się często nierównomiernie i są "luźniejsze" i "sztywniejsze" odcinki - tak było w moim, który wymieniłem.
Naciąg mierze mniej- więcej w tym miejscu:
Uploaded with ImageShack.us
Wyregulowany łańcuch:
7,5cm - 4cm = 3,5cm - czyli tak jak powinno być
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Jeśli tak nie jest:
6. poluzowuję nakrętkę pręta zabezpieczającego bęben hamulcowy, żeby nie "prężył" podczas naciągania - klucz "14".
Uploaded with ImageShack.us
7. wyciągam zawleczkę i poluzowuję nakrętkę tylnej osi, tak żeby koło było "luźne" - klucz "24".
8. na nakrętki regulacyjne zakładam klucze "12" i "14". Przytrzymuję kluczem nakrętkę regulacyjną ("14") i odkręcam nakrętkę kontrującą ("12").
9. to samo po drugiej stronie wahacza to samo.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
10. po obu stronach wahacza przekręcam nakrętki regulacyjne o tą samą wartość np. pół obrotu i sprawdzam "luz" łańcucha.
Uploaded with ImageShack.us
11. Dla pewności mierzę długość wystającego gwintu suwmiarką lub sznurkiem (miarą) odległość od osi wahacz do osi koła, żeby mieć pewność, że koło nie jest krzywo. Nie bardzo wierzę tym podziałkom na wahaczu, a u mnie przez stelaż pod kufry z prawej strony ciężko prosto spojrzeć z góry.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
12. przytrzymuję kluczem nakrętkę regulacyjną ("14") i dokręcam nakrętkę kontrującą ("12").
13. dokręcam pręt trzymający bęben hamulcowy i zakładam zawleczkę.
14. dokręcam nakrętkę osi koła (silnie) i zakładam nową zwleczkę.
Uploaded with ImageShack.us
15. jeszcze raz sprawdzam naciąg łańcucha.
16. sprawdzam działanie tylnego hamulca ( po przestawieniu koła mogło się zmienić jego działanie) - w razie potrzeby reguluję nakrętką na cięgle, przy bębnie.
..i niech MOC będzie za Wami
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.
- Nargel
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 mar 2011, 14:58
- Miejscowość: Koszalin
- Lokalizacja: Jadę swoją drogą.
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
Dziękuję. )))
-- 24 Kwi 2011, 12:22 --
Hej
Sprawdziłem naciąg i mam w granicach 3,5mm, ale nie to mnie martwi, bo myślałem, że mam zaluźny bo w stanie spoczynku łańcuch dotyka mi centralnych stopek a tak chyba nie powinno być, co? Jak myślicie?
-- 24 Kwi 2011, 12:22 --
Hej
Sprawdziłem naciąg i mam w granicach 3,5mm, ale nie to mnie martwi, bo myślałem, że mam zaluźny bo w stanie spoczynku łańcuch dotyka mi centralnych stopek a tak chyba nie powinno być, co? Jak myślicie?
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
No nie powinno być. Podczas jazdy jeszcze bardziej będzie Ci piłował, bo górna część łańcucha się napina, a dolna luzuje. Pod spodem powinny być jakieś odboje od stopki. Może ich nie masz, ewentualnie coś się podgięło. U mnie jest dużo miejsca na łańcuch.
- Nargel
- Motorowerzysta
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 mar 2011, 14:58
- Miejscowość: Koszalin
- Lokalizacja: Jadę swoją drogą.
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
No właśnie jest ten podbój czy jak to się tam nazywa. Jakiej wielkości powinien być taki prawidłowy?? Albo jaki wy macie?
-
- Motocyklista
- Posty: 121
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:53
- Imię: Bartek
- Miejscowość: Zambrów
- Plecak: żona -Ania
- Numer GG: 3575206
- Lokalizacja: Zambrów
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
Dzióbek pisze:Dorzucę swoje "3 grosze" do tematu.
Ja naciągam łańcuch tak jak to opiszę poniżej.
Chyba OK, bo nie miałem z tym nigdy problemów, ale może ktoś wyprowadzi mnie z błędu.
Potrzebne są:
- pędzelek, szmatka, nafta oświetleniowa (do mycia łańcucha),
- smar do łańcucha (ja używam białego Bel Rey'a - nie chlapie, nie brudzi)
- kawałek kartonu, żeby nie ubrudzić koła
- klucz "24" do poluzowania nakrętki osi tylnego koła
- klucze "12" i "14" do regulacji naciągu (najlepiej oczkowe - nakrętki są bardzo "miękkie" )
- szczypce, wkrętak (do wyciągnięcia zawleczki z tylnej osi)
- nowa zawleczka
Krok o kroku:
1. stawiam motocykl na centralnej podstawce.
2. Pomiędzy wahacz a koło wkładam karton, żeby nie pobrudzić koła.
3. myję łańcuch naftą, wycieram szmatką i osuszam sprężonym powietrzem z kompresora.
4. smaruję łańcuch i czekam ok. 20min. aż smar wyschnie.
Uploaded with ImageShack.us
5. mierzę wychylenie łańcucha w połowie długości pomiędzy zębatkami. Należy kręcąc kołem znaleźć miejsce, gdzie łańcuch jest najbardziej sztywny. Łańcuch zużywa się często nierównomiernie i są "luźniejsze" i "sztywniejsze" odcinki - tak było w moim, który wymieniłem.
Naciąg mierze mniej- więcej w tym miejscu:
Uploaded with ImageShack.us
Wyregulowany łańcuch:
7,5cm - 4cm = 3,5cm - czyli tak jak powinno być
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Jeśli tak nie jest:
6. poluzowuję nakrętkę pręta zabezpieczającego bęben hamulcowy, żeby nie "prężył" podczas naciągania - klucz "14".
Uploaded with ImageShack.us
7. wyciągam zawleczkę i poluzowuję nakrętkę tylnej osi, tak żeby koło było "luźne" - klucz "24".
8. na nakrętki regulacyjne zakładam klucze "12" i "14". Przytrzymuję kluczem nakrętkę regulacyjną ("14") i odkręcam nakrętkę kontrującą ("12").
9. to samo po drugiej stronie wahacza to samo.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
10. po obu stronach wahacza przekręcam nakrętki regulacyjne o tą samą wartość np. pół obrotu i sprawdzam "luz" łańcucha.
Uploaded with ImageShack.us
11. Dla pewności mierzę długość wystającego gwintu suwmiarką lub sznurkiem (miarą) odległość od osi wahacz do osi koła, żeby mieć pewność, że koło nie jest krzywo. Nie bardzo wierzę tym podziałkom na wahaczu, a u mnie przez stelaż pod kufry z prawej strony ciężko prosto spojrzeć z góry.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
12. przytrzymuję kluczem nakrętkę regulacyjną ("14") i dokręcam nakrętkę kontrującą ("12").
13. dokręcam pręt trzymający bęben hamulcowy i zakładam zawleczkę.
14. dokręcam nakrętkę osi koła (silnie) i zakładam nową zwleczkę.
Uploaded with ImageShack.us
15. jeszcze raz sprawdzam naciąg łańcucha.
16. sprawdzam działanie tylnego hamulca ( po przestawieniu koła mogło się zmienić jego działanie) - w razie potrzeby reguluję nakrętką na cięgle, przy bębnie.
..i niech MOC będzie za Wami
i oo właśnie o to Polska walczyła. Przedstawione mądrze i politycznie Dzióbek kolejny plus dla ciebie!!
Żyj i daj żyć!
-
- Motocyklista
- Posty: 121
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:53
- Imię: Bartek
- Miejscowość: Zambrów
- Plecak: żona -Ania
- Numer GG: 3575206
- Lokalizacja: Zambrów
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
Dzióbek pisze:Dorzucę swoje "3 grosze" do tematu.
Ja naciągam łańcuch tak jak to opiszę poniżej.
Chyba OK, bo nie miałem z tym nigdy problemów, ale może ktoś wyprowadzi mnie z błędu.
Potrzebne są:
- pędzelek, szmatka, nafta oświetleniowa (do mycia łańcucha),
- smar do łańcucha (ja używam białego Bel Rey'a - nie chlapie, nie brudzi)
- kawałek kartonu, żeby nie ubrudzić koła
- klucz "24" do poluzowania nakrętki osi tylnego koła
- klucze "12" i "14" do regulacji naciągu (najlepiej oczkowe - nakrętki są bardzo "miękkie" )
- szczypce, wkrętak (do wyciągnięcia zawleczki z tylnej osi)
- nowa zawleczka
Krok o kroku:
1. stawiam motocykl na centralnej podstawce.
2. Pomiędzy wahacz a koło wkładam karton, żeby nie pobrudzić koła.
3. myję łańcuch naftą, wycieram szmatką i osuszam sprężonym powietrzem z kompresora.
4. smaruję łańcuch i czekam ok. 20min. aż smar wyschnie.
Uploaded with ImageShack.us
5. mierzę wychylenie łańcucha w połowie długości pomiędzy zębatkami. Należy kręcąc kołem znaleźć miejsce, gdzie łańcuch jest najbardziej sztywny. Łańcuch zużywa się często nierównomiernie i są "luźniejsze" i "sztywniejsze" odcinki - tak było w moim, który wymieniłem.
Naciąg mierze mniej- więcej w tym miejscu:
Uploaded with ImageShack.us
Wyregulowany łańcuch:
7,5cm - 4cm = 3,5cm - czyli tak jak powinno być
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Jeśli tak nie jest:
6. poluzowuję nakrętkę pręta zabezpieczającego bęben hamulcowy, żeby nie "prężył" podczas naciągania - klucz "14".
Uploaded with ImageShack.us
7. wyciągam zawleczkę i poluzowuję nakrętkę tylnej osi, tak żeby koło było "luźne" - klucz "24".
8. na nakrętki regulacyjne zakładam klucze "12" i "14". Przytrzymuję kluczem nakrętkę regulacyjną ("14") i odkręcam nakrętkę kontrującą ("12").
9. to samo po drugiej stronie wahacza to samo.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
10. po obu stronach wahacza przekręcam nakrętki regulacyjne o tą samą wartość np. pół obrotu i sprawdzam "luz" łańcucha.
Uploaded with ImageShack.us
11. Dla pewności mierzę długość wystającego gwintu suwmiarką lub sznurkiem (miarą) odległość od osi wahacz do osi koła, żeby mieć pewność, że koło nie jest krzywo. Nie bardzo wierzę tym podziałkom na wahaczu, a u mnie przez stelaż pod kufry z prawej strony ciężko prosto spojrzeć z góry.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
12. przytrzymuję kluczem nakrętkę regulacyjną ("14") i dokręcam nakrętkę kontrującą ("12").
13. dokręcam pręt trzymający bęben hamulcowy i zakładam zawleczkę.
14. dokręcam nakrętkę osi koła (silnie) i zakładam nową zwleczkę.
Uploaded with ImageShack.us
15. jeszcze raz sprawdzam naciąg łańcucha.
16. sprawdzam działanie tylnego hamulca ( po przestawieniu koła mogło się zmienić jego działanie) - w razie potrzeby reguluję nakrętką na cięgle, przy bębnie.
..i niech MOC będzie za Wami
i oo właśnie o to Polska walczyła. Przedstawione mądrze i politycznie Dzióbek kolejny plus dla ciebie!!
Żyj i daj żyć!
- Dzióbek
- Klubowicz
- Posty: 416
- Rejestracja: 12 sty 2011, 23:36
- Imię: Michał
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: Hania
- Garnek: Nitro
- Telefon: 511483837
- Lokalizacja: Pawłówek k. Kalisza (WLKP)
Re: NACIĄG ŁANCUCHA
Nargel pisze:No właśnie jest ten podbój czy jak to się tam nazywa. Jakiej wielkości powinien być taki prawidłowy?? Albo jaki wy macie?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Wymiary 30mm średnicy, 16mm wysokości, na górze jest "grzybek" przetknięty przez otwór i tak się to trzyma
Jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie - co lubię w życiu robić?...a potem zacznij to robić.