Regulacja zaworów
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Wrath
- Motocyklista
- Posty: 120
- Rejestracja: 02 lip 2011, 19:05
- Imię: Bartosz
- Miejscowość: Prabuty/Poznań
- Plecak: F7
- Garnek: Nitro NPSi
Re: Regulacja zaworów
Jeszcze tak jak pisalem w poscie Marcina o jego ERce. Jesli nie uda Wam sie zdemontowac kranika jak poleca Dziobek, mozna weze prowadzace od baku zacisnac przez jakas szmatke kombinerkami, a potem wkrecic w nie srube o podobnej srednicy gwinta co wew. srednica wezyka. Czysto prosto i schludnie:)
Bez marnowania najpiekniej pachnacego perfumu na swiecie:) - benzyny:)
Pozdrawiam!!!
Bartosz
Bez marnowania najpiekniej pachnacego perfumu na swiecie:) - benzyny:)
Pozdrawiam!!!
Bartosz
- Turtles
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 01 paź 2010, 17:22
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Warszawa
- Plecak: empty
- Garnek: Nolan N85
- Numer GG: 5975178
- Telefon: 726 857 474
Re: Regulacja zaworów
mam pytanko, a czym czyścicie uszczelkę od pokrywy no i inne też ? benzyną ekstrakcyjną czy nitrem czy może jeszcze czymś innym?
-
- Motorowerzysta
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 maja 2012, 14:02
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Czestochowa
- Garnek: LS 2
Re: Regulacja zaworów
Benzynka ekstrakcyjna 

- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Regulacja zaworów
w końcu to jest guma olejoodporna więc benzyna ekstrakcyjna jej nie zaszkodzi
Gorzej np. z łańcuchem, ale zawsze zostaje nafta 


Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 maja 2012, 23:17
- Miejscowość: Poznań
- Plecak: Sue
Re: Regulacja zaworów
Siema , mam problem ... Robiłem regulacje i wszystko ładnie pieknie i stało się ... Pomyliłem wężyk oznaczony na pierwszym zdjęciu '' 1 '' z wężykiem '' 4 '' założyłem je na odwrót... Kapnełem się ze cos jest nie tak dopiero jak wszystko skręciłem i chcialem odpalić ... Motor zakręcił i stop jak by coś się zablokowało ... Zorientowałem sie ze zle podłączylem wężyki zrobiłem jak być powinno odkręciłem świece zakręciłem silnikiem kluczem trochę wody wyleciało świecami , skręciłem wszystko i motor odpalił ... Tylko że w kontorce oleju ( ta szybka ) zauwaszylem nie olej tylko kawe z mlekiem ... Myślę mhm teraz płukanko . Rozgrzałem troche motor , spuściłem olej i zalałem nowy i znowu zagrzałem i spuściłem ... Tylko ,że w tym nowym zrobił się identyczny kolor co w pierwszym zlanym ... Co teraz ? Płukać dalej czy spier@@#liłem coś grubszego ?
Czekam na jakąś odpowiedz...
Czekam na jakąś odpowiedz...
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Regulacja zaworów
Nie do końca wiem bo na foto numerki się powtarzają(różne kolory). Ale o ile dobrze zrozumiałem to podpiąłeś chłodzenie pod podciśnienie w gaźniku?
W mojej opinii jeżeli na takim rozrzedzonym oleju nie chodził za długo to nic mu nie będzie i wydaję mi się, że trzeba do porządku przepłukać silnik i tyle. Ale niech się wypowie ktoś bardziej rozeznany w temacie.
Co do ewentualnych konsekwencji(ale albo bardzo dużo musiało by przybyć oleju albo jeździć przez jakiś czas nic z tym nie robiąc):
- "przytarcie" silnika bo rozrzedzony olej ma gorsze właściwości smarujące
- rozwalenie uszczelniaczy wału korbowego / uszczelki miski / ew. całej głowicy przy zbyt wysokim poziome oleju
Ja bym nie panikował, porządnie wypłukał silnik i właściwie podpiął wszystkie rurki! Mam nadzieję, że u Ciebie skończy się tylko na strachu i wymianie oleju
W mojej opinii jeżeli na takim rozrzedzonym oleju nie chodził za długo to nic mu nie będzie i wydaję mi się, że trzeba do porządku przepłukać silnik i tyle. Ale niech się wypowie ktoś bardziej rozeznany w temacie.
Co do ewentualnych konsekwencji(ale albo bardzo dużo musiało by przybyć oleju albo jeździć przez jakiś czas nic z tym nie robiąc):
- "przytarcie" silnika bo rozrzedzony olej ma gorsze właściwości smarujące
- rozwalenie uszczelniaczy wału korbowego / uszczelki miski / ew. całej głowicy przy zbyt wysokim poziome oleju
Ja bym nie panikował, porządnie wypłukał silnik i właściwie podpiął wszystkie rurki! Mam nadzieję, że u Ciebie skończy się tylko na strachu i wymianie oleju

Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 maja 2012, 23:17
- Miejscowość: Poznań
- Plecak: Sue
Re: Regulacja zaworów
Dobrze zrozumiałeś
Paniki nie ma ... Stwierdziłem , że najpierw zapytam tutaj niż coś bardziej popsuję ... W sumie nie ma możliwości żeby coś się zepsuło od tego ... Przepłukać i jazda
Chyba ... Jutro skocze po 2-3 baniaki oleju i napisze czy olej juz nie zamienia się w kawe 



- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów
Są specjalne środki do pycia silnika, może najpierw wpuść takie coś a potem ostatecznie olej. Też nie przesadzaj z jego ceną 

-
- Podawacz śrubek
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 maja 2012, 23:17
- Miejscowość: Poznań
- Plecak: Sue
Re: Regulacja zaworów
Jak na razie odkręciłem śruby od spustu i wlewu i niech sobie w ciepłym garażu coś tam odparuje jeszcze ... Zawsze coś
. Mam nie przesadzać z ceną oleju mówisz
To może lotos 10w40 połsyntetyk samochodowy zda egzamin na płukanie ? Później zaleję odpowiednim ... Mam tego lotosa w garazu 10l ... Nie musiał bym kasy wydawać . Co myślicie ?


- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Regulacja zaworów
Kurcze, ja bym chyba najtańszego użył, ale motocyklowego - ten sam olej smaruje w moto nieco więcej elementów niż w aucie i chyba różni się nieco składem. Zaznaczam, to tylko moje zdanie.