Zejście na kolanko

Bezpieczeństwo jazdy i wszystko związane z jazdą.

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto

pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Zejście na kolanko

Post autor: pigwa »

Tu znalazłem artykuł jak wygląda utrata panowania w zakręcie.
http://www.scigacz.pl/Panika,hamulec,gl ... 22069.html
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Zejście na kolanko

Post autor: Miłosz »

No ładny film. Co to za moto? Troszkę widać jak mu zawieszenie przednie nie daje rady. Dosłownie w zeszłym tygodniu czytając drugą cześć "Motocyklisty..." dowiedziałem się, że hamowanie w zakręcie ma nawet jakąś nazwę. W zakręcie da się hamować przodem. Nawet dość mocno. Miałem okazję potwierdzić na torze.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Zejście na kolanko

Post autor: Corr »

Cbr 250. Podstawowy problem tego kolesia to tragiczna pozycja, gdyby przesunął trochę tyłek z siedzenia to spokojnie by przejechał ten zakręt z tą prędkością...

Co do hamowania przodem w zakręcie, to rzeczywiście ja też dosyć przeciągałem dohamowanie "przed" zakrętem "w" zakręt będąc na torze. Ale jak jedziesz w pełnym złożeniu i widzisz, że nie wyrobisz(obym nigdy nie miał takiej sytuacji :D ) to chyba lepiej hamować tyłem? przynajmniej w motogp tak robią żeby zacieśnić skręt :lol:
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Zejście na kolanko

Post autor: DeFi »

Hamowanie przodem w pochyleniu powoduje prostowanie motocykla.
Jezeli już musisz hamować w zakręcie, to używaj tylnego. Ale z rozwagą, bo jak zblokujesz koło to gleba murowana
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ