Er5 do podróży z plecaczkiem
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto
Re: Er5 do podróży z plecaczkiem
jechalem z kolega ostatnio i on jechał 180 na jego liczniku a ja 16X na moim
a jego suzi jest świeżo po sewisie
i przepraszam za oftopy, może kamyk przeklei
a jego suzi jest świeżo po sewisie
i przepraszam za oftopy, może kamyk przeklei
Re: Er5 do podróży z plecaczkiem
A powiedzcie przy wzroście plecaczka 165cm podnóżki są wygodne? Nie trzyma on nóg pod brodą?
-
- Oldmotocyklista
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: krk
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Er5 do podróży z plecaczkiem
Mój plecak ma 162 i mówi że jest O.K. To na szlifierkach plecak siedzi jak na .....
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Er5 do podróży z plecaczkiem
Goha też ma +- 160 wrostu i nie narzeka (coś tam narzeka, jak to baba, ale nie na pozycję w siodle )
- Kamil_HP
- Motocyklista
- Posty: 273
- Rejestracja: 01 lip 2011, 18:28
- Imię: Kamil
- Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
- Plecak: Dorota
- Motocykl: Krossy Vento, Level
Re: Er5 do podróży z plecaczkiem
W sklepie wyczajonym przez Miłosza znalazłem PAS DO TRZYMANIA DLA PASAŻERA http://allegro.pl/pas-do-trzymania-dla- ... 74188.html Ciekawe jak to się sprawdza przy hamowaniu?
ER-5 '07 --> SV650S '07 --> w planach KTM
- Dani66
- Motorowerzysta
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 cze 2011, 18:29
- Imię: Daniel
- Miejscowość: RSA
- Garnek: Suomy Apex
Re: Er5 do podróży z plecaczkiem
Co do ER-ki, która nie "idzie" więcej jak 170km/h to może to jest wersja zdławiona do 25kW więc może to być powodem. Druga sprawa to wiadomo, że silnik kilkunastoletniego motocykla już nie będzie miał takich osiągów jak wtedy, gdy wyjeżdżał z fabryki. Ja bym się w ogóle tym nie przejmował. Osobiście byłem ciekawy ile pójdzie taki motorek jak ER-5 i 180 udało mi się osiągnąć nawet jeszcze może by więcej poszła, ale po co, normalnie to nie korzystam z więcej niż 150km/h.
Jeśli chodzi o turystykę myślę, że wystarczy podróżować z prędkością 100-120km/h, bo to prędkość przy której możemy jeszcze spokojnie podziwiać widoki itp, do wyścigów są inne maszyny. Bez choćby niewielkiej szyby oczywiście nie ma co się wybierać w dalszą podróż, ale to jest naked i takie jego uroki. Poza tym motocykl jest bezawaryjny jeśli się dba o niego.
Poszukując motocykl do turystyki we dwoje + bagażę warto też rozglądnąć się za typowo turystycznymi bądź sportowo-turystycznymi maszynami, są większe, mocniejsze, wygodniejsze, mają owiewki, lepsze hamulce, większe schowki, czasem mocowania na kufry, silnik będzie mniej wyżyłowany i na pewno mniej spali niż ER-5 załadowana "po brzegi". Oczywiście nie mówię o dużych pojemnościach, ale jakaś 600-tka, może 750-tka spokojnie wystarczy.
Do jazdy z pasażerem polecam uchwyt tzw. DUO DRIVE, który mocuje się na baku, najczęściej do śrub mocujących wlew paliwa do baku. To bardzo dobre rozwiązanie, pasażer nie ląduje na kierowcy przy hamowaniu czy gwałtownym odpuszczeniue roll-gazu, nie opiera swojego ciężaru na kierowcy i jego rękach, nadgarstkach, które muszą trzymać kierownicę itp. Dodam, że jest to tak proste "urządzenie", że niewielka wiedza, trochę narzędzi i samemu można wykonać taki uchwyt.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o turystykę myślę, że wystarczy podróżować z prędkością 100-120km/h, bo to prędkość przy której możemy jeszcze spokojnie podziwiać widoki itp, do wyścigów są inne maszyny. Bez choćby niewielkiej szyby oczywiście nie ma co się wybierać w dalszą podróż, ale to jest naked i takie jego uroki. Poza tym motocykl jest bezawaryjny jeśli się dba o niego.
Poszukując motocykl do turystyki we dwoje + bagażę warto też rozglądnąć się za typowo turystycznymi bądź sportowo-turystycznymi maszynami, są większe, mocniejsze, wygodniejsze, mają owiewki, lepsze hamulce, większe schowki, czasem mocowania na kufry, silnik będzie mniej wyżyłowany i na pewno mniej spali niż ER-5 załadowana "po brzegi". Oczywiście nie mówię o dużych pojemnościach, ale jakaś 600-tka, może 750-tka spokojnie wystarczy.
Do jazdy z pasażerem polecam uchwyt tzw. DUO DRIVE, który mocuje się na baku, najczęściej do śrub mocujących wlew paliwa do baku. To bardzo dobre rozwiązanie, pasażer nie ląduje na kierowcy przy hamowaniu czy gwałtownym odpuszczeniue roll-gazu, nie opiera swojego ciężaru na kierowcy i jego rękach, nadgarstkach, które muszą trzymać kierownicę itp. Dodam, że jest to tak proste "urządzenie", że niewielka wiedza, trochę narzędzi i samemu można wykonać taki uchwyt.
Pozdrawiam
Re: Er5 do podróży z plecaczkiem
zalezy czy chcesz zapierdalac z plecakiem (szybka turystyka) czy jezzdzic rozsadnie ?
jesli chodzi o rozsadna turystyke czyli normalna jazde moto to er ci odradzam do jazdy z plecakiem przy ostrym hamowaniu bedziesz mial jajecznice zamiast jaj:) pozatym to dosc male moto.
na jakiekolwik forum sie zapytasz to wszyscy ci poleca (i ja tez polecam) honde ntv zapakujesz i plecaczka i kufy zalezy jeszcze ile masz kasy i czy to ma byc moto tylko do trystyki to mozesz wybrac cos z nowszych modeli z wbudowanymi kuframi juz.
ntv ma silnik v-ki wiec mozesz jechac caly czas na 5 i bedzie zrywny.no i co jest oczywistoscia wal kardana i silnik nie do zarzniecia.
jesli chodzi o szybka turystke to be litry sie nie obejdzie . (ewentualnie cos typu zzr, t-cat)
pozdro.
jesli chodzi o rozsadna turystyke czyli normalna jazde moto to er ci odradzam do jazdy z plecakiem przy ostrym hamowaniu bedziesz mial jajecznice zamiast jaj:) pozatym to dosc male moto.
na jakiekolwik forum sie zapytasz to wszyscy ci poleca (i ja tez polecam) honde ntv zapakujesz i plecaczka i kufy zalezy jeszcze ile masz kasy i czy to ma byc moto tylko do trystyki to mozesz wybrac cos z nowszych modeli z wbudowanymi kuframi juz.
ntv ma silnik v-ki wiec mozesz jechac caly czas na 5 i bedzie zrywny.no i co jest oczywistoscia wal kardana i silnik nie do zarzniecia.
jesli chodzi o szybka turystke to be litry sie nie obejdzie . (ewentualnie cos typu zzr, t-cat)
pozdro.
vfr800fi
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Er5 do podróży z plecaczkiem
ten link działa lepiej (tamten dziwnie się wgrywa) http://moto.allegro.pl/pas-do-trzymania ... 33334.htmlKamil_HP pisze:W sklepie wyczajonym przez Miłosza znalazłem PAS DO TRZYMANIA DLA PASAŻERA http://allegro.pl/pas-do-trzymania-dla- ... 74188.html Ciekawe jak to się sprawdza przy hamowaniu?
Co do przydatności uchwytu...mhm sam się zastanawiam. Przyznam, że jak jeżdżę z Moniką to odpinam kieszenie w kurtce i tam się ona trzyma. Uchwyt na pewno byłby lepszy, stabilniejszy niż kieszenie zwłaszcza przy przyspieszaniu. Co do hamowania mam wątpliwości. Są jeszcze uchwyty na bak (np. na wlew http://allegro.pl/uchwyt-pasazera-na-ba ... 65934.html ), ale jakoś nie wiem czy moja pasażerka sięgnęłaby.
Wracając do pierwotnego tematu...wszystko co opisywali Marek, Krzychu i reszta to prawda.
Paradoksalnie,uważam, że do turystyki we dwoje er5 jest dla mnie odpowiednia, a na trasy samotnie, za słaba. Dlaczego można się domyślać - nie żebym był nie wiadomo jakim kozakiem, ale 70km byłoby lepsze.
Mam 184cm i 86kg, moja 168cm i 52kg miejsca starcza choć powyżej 200km zauważam, że nogi są minimalnie za bardzo przykurczone.
Pozdro