Sportowy tłumik

Wszelkie modyfikacje naszej Kawy ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Spiner
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
Imię: Marcin
Miejscowość: Warszawa
Garnek: Caberg

Re: Sportowy tłumik

Post autor: Spiner »

Podepnę się pod temat, choć "problem związany jest już ściśle z montażem tłumika.

Mianowicie zapytałem się w warsztacie gdzie wymieniałem napęd, ile sobie zaśpiewają za wymianę tłumika. No i się zaczęło. Majster od razu stwierdził, że trzeba będzie kupić nowe dysze do regulacji mieszanki (obecnych na oczy nie widział) i je wymienić. Dodał, że po wymianie zniknie problem wypalających się zaworów (? - pierwsze słyszę). Oczywiście trzeba będzie wyczścić, wyregulować i zsynchronizować gaźniki. Podliczył mi to wszystko na 700 zeta (bez kosztów tłumika rzecz jasna), gdzie za dysze wymyślił 300 ("panie, jak nie więcej").

Myślę, że próbuje mnie naciąć. Mógłby się wypowiedzieć na ten temt ktoś, kto ma większy zasób wiedzy w tym temacie ode mnie? Czy poza regulacją gaźników trzeba wykonać pozostałe czynności przy wymianie tłumika?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Sportowy tłumik

Post autor: DeFi »

Czyli jak rozumiem 400 zł za regulację i synchronizację gaźników ? Sporo.
A po cholerę ci nowe dysze.
Jeżeli chodzi i cenę to dużo się nie pomylił:
http://sklep.scigacz.pl/zestaw-dysz-dyn ... 12499.html

Zmieniając wydech robi się jedynie regulację gaźników. No chyba że masz supersporta i zależy ci na jak największym przyroście mocy, wtedy dolicz jeszcze cenę filtra K&N :D
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Sportowy tłumik

Post autor: Greku_ »

zmien mechanika, bo ten ewidentnie Cie naciaga
Awatar użytkownika
Spiner
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
Imię: Marcin
Miejscowość: Warszawa
Garnek: Caberg

Re: Sportowy tłumik

Post autor: Spiner »

No tak czułem właśnie, że popłynął trochę z kosztorysem...

Jeśli chodzi o kwoty za poszczególne składowe, to taki kosztorys mi wysłał:
1. Wymiana tłumika 100pln

2. Dysze 300pln
lub więcej potwierdzę jak to wygląda w poniedziałek, bo może się okazać, że będą dostępne tylko w USA.

3. Wymiana dysz (demontaż i czyszczenie oraz regulacja gaźników 2szt.) 260pln

4. Synchronizacja gaźników 120pln
N chłopski rozum, to trzeba samemu uciąć kolektor i założyć tłumik i ruszyć do warsztatu na zwykła regulację gaźników...

A wydawał się spoko :D
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Sportowy tłumik

Post autor: Greku_ »

no dokladnie, tymbardziej, jezeli kupisz tlumik dedykowany do er5, wtedy tylko ucinasz stary i przykrecasz nowy.
Awatar użytkownika
Spiner
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
Imię: Marcin
Miejscowość: Warszawa
Garnek: Caberg

Re: Sportowy tłumik

Post autor: Spiner »

Planowałem coś bardziej uniwersalnego jak Montii :P
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Sportowy tłumik

Post autor: jotto »

Spiner, właśnie tak jak napisał Greku_ montuje się Montii. :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Spiner
Motorowerzysta
Posty: 66
Rejestracja: 19 kwie 2013, 00:42
Imię: Marcin
Miejscowość: Warszawa
Garnek: Caberg

Re: Sportowy tłumik

Post autor: Spiner »

Montując Montii nie trzeba regulować gaźników? Aktualnie mam fabryczny tłumik, a Montii jest przelotowy z tego co się oreintuję. Czytałem gdzieś, że zawsze przy zmianie tłumika na sportowy, regulacje trzeba zrobić.
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Sportowy tłumik

Post autor: jotto »

Mówimy o samym montażu tłumika. Gaźniki regulować trzeba.
Obrazek
outtodie
Podawacz śrubek
Posty: 2
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:27
Miejscowość: Łódź

Re: Sportowy tłumik

Post autor: outtodie »

Witam,

Mam pytanko związane z wywierceniem dziurek w tłumiku (pisałem nawet pm do jednego z użytkowników bo nie zauważyłem że temat ma 19 stron :P).
Czy wywiercenie 5/6 dziurek o średnicy około 6 milimetrów (prezentowane w pierwszych postach tego tematu), całkowicie eliminuje świergotanie tłumika??

Pozdrawiam,
ODPOWIEDZ