Temperatura płynu chlodz.
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Temperatura płynu chlodz.
Witam
okolo 6:30 rano przejechałem 15 km po miescie praktycznie nie zatrzymujac sie na swiatlach.
gdy dojechalem do celu wlaczyl sie wentylator a przeciez nie bylo ani goraco ani nie stalem w korkach.
i gdy jezdze po miescie zazwyczaj wlancza mi sie wentylator na chlodnicy.
pytam czy wy tez tak macie?? bo mnie to troche zastanawia przeciez er 5 jest bez owiewek nie rozwija kosmicznej mocy i byl projekotwany jako moto na miasto.
zastanawiam sie nad wymiana plynu i przeczyscic filterek od plynu chlodzacego.
co radzicie.
okolo 6:30 rano przejechałem 15 km po miescie praktycznie nie zatrzymujac sie na swiatlach.
gdy dojechalem do celu wlaczyl sie wentylator a przeciez nie bylo ani goraco ani nie stalem w korkach.
i gdy jezdze po miescie zazwyczaj wlancza mi sie wentylator na chlodnicy.
pytam czy wy tez tak macie?? bo mnie to troche zastanawia przeciez er 5 jest bez owiewek nie rozwija kosmicznej mocy i byl projekotwany jako moto na miasto.
zastanawiam sie nad wymiana plynu i przeczyscic filterek od plynu chlodzacego.
co radzicie.
vfr800fi
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Temperatura płynu chlodz.
Wymiana plynu nic nie szkodzi, ale moze termostat albo czujnik jest uwalony 

Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Re: Temperatura płynu chlodz.
Witam
Megamiki mógłbyś napisać czy udało Ci się coś więcej wyszperać w sprawie Twojej usterki? Ja mam podobny problem w mojej maszynie, tyle że mi się włącza wentylator zawsze po przejechaniu już kilku km, tzn. jak się moto zagrzeje i od tego momentu praktycznie się nie wyłącza. Wentylator cały czas pracuje. Sprawdzałem to kilka razy, co kilometr, po wyłączeniu zapłonu. Za każdym razem na postoju wentylator chodzi jakieś 40s i się wyłączy, Zdarzyło mi się raz zagrzać maszynę bardziej, w upalny dzień, i po większym katowaniu i wtedy wentylator po wyłączeniu zapłonu działał dłużej, ok. 1min30s. Zaznaczam, że płyn jest nowy, prawidłowo zalany i odpowietrzony, zawiera prawidłową jego ilość.
Megamiki mógłbyś napisać czy udało Ci się coś więcej wyszperać w sprawie Twojej usterki? Ja mam podobny problem w mojej maszynie, tyle że mi się włącza wentylator zawsze po przejechaniu już kilku km, tzn. jak się moto zagrzeje i od tego momentu praktycznie się nie wyłącza. Wentylator cały czas pracuje. Sprawdzałem to kilka razy, co kilometr, po wyłączeniu zapłonu. Za każdym razem na postoju wentylator chodzi jakieś 40s i się wyłączy, Zdarzyło mi się raz zagrzać maszynę bardziej, w upalny dzień, i po większym katowaniu i wtedy wentylator po wyłączeniu zapłonu działał dłużej, ok. 1min30s. Zaznaczam, że płyn jest nowy, prawidłowo zalany i odpowietrzony, zawiera prawidłową jego ilość.
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Temperatura płynu chlodz.
Mój załącza się oczywiście w korkach, ale także zdarza się jeśli jest dość ciepło i jadę przez pewien czas powoli tj. 1ka 2ka np po jakiś słabszych drogach. W warunkach opisanych przez megamiki nie załączył by się (pod warunkiem nie katowania). Zakładam oczywiście iż masz dobry poziom płynu (zbiorniczek wyrównawczy pod siedzeniem).
Generalnie wnioski użytkowników po zlocie były takie: wentylator załącza się b rzadko, więc to co opisujesz nie jest chyba normalne, na pewno coś nie tak u Ciebie kostek. Megamiki przetestuj go jeszcze raz w podobnych warunkach bez katowania oczywiście.
Generalnie wnioski użytkowników po zlocie były takie: wentylator załącza się b rzadko, więc to co opisujesz nie jest chyba normalne, na pewno coś nie tak u Ciebie kostek. Megamiki przetestuj go jeszcze raz w podobnych warunkach bez katowania oczywiście.
-
- Rowerzysta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 cze 2011, 21:32
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: pomorskie
- Garnek: LS2
Re: Temperatura płynu chlodz.
panowie w erce z 2003 roku widziałem wskaźnik temp ale oleju w silniku wie ktoś gdzie to można kupić to bodajże jest wkręcane zamiast korka oleju
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Temperatura płynu chlodz.
Mozna to kupic np. w Louisie albo Polo-Motorrad.
http://www.louis.de/_2014c7422de968ccfc ... r=10034300
http://www.louis.de/_2014c7422de968ccfc ... r=10034300
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- prodrewno
- Motorowerzysta
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 lut 2011, 15:24
- Imię: Grzesiek
- Miejscowość: Gdynia
- Garnek: Nolan N85 classic
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Temperatura płynu chlodz.
mam dokładnie takie coś, solidnie wykonane, działa w porządku, ale czy się przydaje tak na prawdę...
Re: Temperatura płynu chlodz.
Dalej mam problem z układem chłodzenia. Doszedłem już do wniosku, że jak świeżo zalewam płynem chłodzącym cały układ do pełna, to wszystko działa prawidłowo, jednakże w momencie gdy zrobię motongiem parędziesiąt kilometrów to po rozgrzaniu się płynu, wylewa się on wężykiem spustowym ze zbiorniczka wyrównawczego i jest go coraz mniej w układzie i mniej i mniej. Wtedy zauważalne jest że coraz częściej włącza się wentylator na postojach, aż do momentu kiedy wentylator włącza się dosłownie co chwilę nawet w momencie jazdy. Gdy wtedy spuszczam płyn z układu to się okazuje że jest go połowę tego ile ma być. Zalewam znowu do pełna i historia zaczyna się od początku. Macie jakieś rady...?
-
- Motocyklista
- Posty: 106
- Rejestracja: 27 lip 2011, 10:59
- Imię: Artur
- Miejscowość: Orzesze/ Górny Śląsk
- Garnek: schuberth C3
- Numer GG: 4312693
- Kontakt:
Re: Temperatura płynu chlodz.
zlokalizować wyciek, lub.... pomierzyć kompresję.. czy moto kopci na biało??
Dla takich ubytków nie ma innej rady - albo wycieka, albo spala się woda w wyniku uszkodzenia uszczelki pod głowicą/ głowicy
Dla takich ubytków nie ma innej rady - albo wycieka, albo spala się woda w wyniku uszkodzenia uszczelki pod głowicą/ głowicy
Re: Temperatura płynu chlodz.
Siema, dzięki arthurr za porady, ale moto nie kopci i nie ma problemu z dziurą w układzie. Co do pomiaru kompresji, czy ciśnienia płynu chłodzącego w układzie, to znalazłem ostatnio taki sposób pomiaru w manualu, jednak takiego urządzenia nie posiadam. Po głębokich przemyśleniach doszedłem do wniosku, że problem tkwi prawdopodobnie w termostacie, który się jednak nie otwiera. Dzisiaj dokupię kolejną butlę płynu na dolewkę, wyciągnę całkowicie termostat i dam znać czy moje przypuszczenia okazały się trafne