Strona 1 z 1
kranik
: 25 lut 2016, 20:30
autor: filip9286
Witam wszystkich. Parę dni temu próbowałem odpalić Kasię po zimowym staniu i pracowała tylko wtedy kiedy trzymałem palec na przycisku rozruchu.
Postanowiłem rozebrać to i owo, przeczyściłem gaźniki (nie zmieniając położenia śrubek od dołu na imbus) gdyż gaźniki były regulowane w październiku. Świece mam nowe równiez od października. Problem przy składaniu mam taki, że nie wiem jakie podłączyć przewody do kranika. Od rezerwy i FUEL idą od zbiornika, a który przewód idzie od PRI i ON ? w załączniku przesyłam też zdjęcie gdzie są przypisane 3 przewody i mam pytania. ! gdzie idzie przewód oznaczony 1 czy on jest luźny ? przewód numer 2 idzie do ja to nazywam odmą, a w takim razie gdzie powinien iść przewód z sąsiedniego gaźnika oznaczony numer 3 ? do PRI ?
Pozdrawiam Filip
Re: kranik
: 25 lut 2016, 23:26
autor: Kanc1erz
1) Wydaje mi się, że jest luźny.
3) Idzie do kraniku, to jest podciśnienie, tylko jeden przewód tej średnicy wchodzi do kranika, reszta to 6-tki
2) u mnie go nie ma, za stary motocykl mam, więc Ci nie pomogę - ale to jest zawirowywacz spalin, dopalanie niespalonej benzyny czy cuś (pewnie związane z normą Euro4).
W każdym razie wężyk paliwowy ten zwykły (NIE RES) wchodzi przy PRI do kranika.
Re: kranik
: 25 lut 2016, 23:41
autor: filip9286
czyli ten przewód 3 idzie do kranika do najcieńszego gniazda, elegancko. a do kranika ze zbiornika podłączam RES i ON czy FUEL ? bo jest taki krótki wężyk który idzie od gażników odchodzi od takiej metalowej rurki na dole i nie wiem czy on ma być podpiety do ON czy FUEL ?
Re: kranik
: 25 lut 2016, 23:53
autor: Kanc1erz
filip9286 pisze:czyli ten przewód 3 idzie do kranika do najcieńszego gniazda, elegancko. a do kranika ze zbiornika podłączam RES i ON czy FUEL ? bo jest taki krótki wężyk który idzie od gażników odchodzi od takiej metalowej rurki na dole i nie wiem czy on ma być podpiety do ON czy FUEL ?
Och, nie mam pojęcia

Jak masz kranik ustawiony tak, że na dole jest ON (znaczy lekko przekrzywione na prawo, tak jak oryginalnie jest zamontowany), to do góry wchodzą wężyki z baku, bardziej z lewej normalny, bardziej z prawej z rezerwy (czyli z tego króćca niżej położonego w baku).
Jak masz już 3 wężyki podłączone, to w ostatnie wolne pozostaje podłączyć wężyk do gaźnika

Re: kranik
: 26 lut 2016, 00:25
autor: JanuszMOTO
na karaniku ci pisze jak sie przyjrzysz tam gdzie sie podłacza przewody te grubsze i podlaczysz je prawidłowo.. ten przewod co jest nizej zamontowany w baku to jest rezerwa a ten co wyzej to reszta lisosc paliwa
przewod 1 to odpowietrzenie gaznikow nie podlacza sie go do niczego ma byc luzny on tam ma taka wneke w obudowie filtra powietrza ta sobie go włoz i git

2 to podcisnienie do zaworu z systemu dopalania spalin
3 to podscienie to sterowania kranikiem ktore dziala tylko w pozycjach res i on a w pri jest kranik otwarty zawsze sluzy do zalewania gaznika po dlugim postoju i po ewentualnym czyszczniu a w res i on jest sterowany podcisnieniowo jest to po to zrobione ze by nie trzeba bylo zamykac kranika on sie sam zamyka jak wylaczys slinik...
-- 25 Lut 2016, 23:25 --
a odma kolego jest pod puszka filtra powietrza czy inaczej piszac airbox-em taki krociotki kawałek wezyka grubosci palca jak bedziesz mial niesprawne iglice zaworowe w gaznikach i kranik bedzie puszczal to zaleje ci silnik bezyna i olej bedzie do wymiany

niedawno robilem od kolegi xf650 i wlasnie zaciela sie iglica zaworowa w jednym gazniku i spuscilismy oleju z bezyna z silnika okolo 8l a ma byc niecale 2,5 litara oleju

pozdrawiam
Re: kranik
: 26 lut 2016, 00:37
autor: Corr
3 i 2 w porządku, 1 jest luźny i poprowadzony tak(wężyka ma iść do tego otworu):
Co do kranika:
RES i ON to połączenia biegnące z baku do kranika, odpowiednio rezerwa i normalny zakres zbiornika, FUEL to połączenie kranika z gaźnikami i rzeczywiście rurka jest dosyć krótka, bo to niedaleko. Ale na wszelki wypadek wrzuć foto, żeby pokazać jak masz to połączone.
Re: kranik
: 26 lut 2016, 10:30
autor: filip9286
Podłączyłem w ten sposób:
1-przewód od podciśnienia sterowania kranikiem
2- gaźniki są połączone taką stalową rurką i od niego odchodzi króciec do którego przyczepiłem wężyki i idzie on do FUEL
3- REZERWA
4- ON
Re: kranik
: 26 lut 2016, 20:59
autor: JanuszMOTO
z tego co wydze to masz to zle podłaczone dolny krucicec kranika ma byc podlaczony do gaznikow a dwa gorne na nich pisze z tylu kranika res i on to tam podlaczasz przewody paliwowe z baku.
-- 26 Lut 2016, 19:54 --
na rys zanaczyles 3 to rez a 4 to ON...
zobacz na kraniku pisze z tylu res to polacz tam przewod co oznaczyłęs 3 drugi przweod z baku pod ON (4) a gazniki do tego zakrzywionego o 90stopni kruccia tego z dolu kranikia
Re: kranik
: 27 lut 2016, 11:29
autor: filip9286
No właśnie trąba ze mnie bo nie zwróciłem uwagi, że otwory w kraniku są opisane. Wczoraj za 3 razem Kasia odpaliła

chodzi jak w zegarku. Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie

oby ta wiosna szybko przyszła ! Zamykam temat
