Strona 1 z 1

Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 24 maja 2015, 11:20
autor: marcin145-1995
Witam, nigdzie nie mogę znaleźć opisu do czego służy pokrętło na prawo przy kraniku :/
Ostatnio z mojej kawy ciekło mi paliwo na gaźnik i zalewało kable. Okazało się po rozebraniu, że pękł mi sparciały wężyk od paliwa zaraz przy baku...
Węże wszystkie powymieniałem sobie ale przez chęć sprawdzenia do czego jest to dziwne pokrętło na prawo od kranika pokręciłem nim sobie...
od tej chwili moto nie odpala a jak jakoś pokręcę to odpali na ssaniu ale po wyłączeniu ssania gaśnie od razu a jak mam odpalone moto na ssaniu to po dodaniu gazu moto gaśnie :(
Nie umiem za nic tego teraz wyregulować... :/
Mógłby ktoś mi podpowiedzieć jak mogę wyregulować erkę ? :)
Obiecuję, że już nigdy nic w niej nie przekręcę bez odpowiedniej wiedzy xd
i do czego wogule służy to pokrętło i jak je wyregulować? Jak mocno je ( o ile obrotów) wykręcić? :)
Na forum nigdzie nie mogę tego znaleźć :(

Obrazek
Obrazek

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 24 maja 2015, 11:26
autor: technik77
Tym czymś regulujesz wolne obroty - do porządanych.

No i przeregulowałeś :(
Jeżeli nic wiecej nie przekręcałeś to powinieneś dać radę wrócić do poprzednich ustawień.

Tylko pamietaj że kręcąć w jedną strone te obroty raz rosna a raz maleją - a nie tylko rosną krącąc w jedną strone a maleją kręcąc w drugą stronę.

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 24 maja 2015, 11:36
autor: marcin145-1995
aha:)
Kurcze no właśnie tylko to pokrętło sobie przekręciłem a nie pamiętam jak było i na różne sposoby już kombinuje i lipa:/
Ale dzięki ze mi piszesz ze nie rośnie i maleje w jedna czy druga stronę tylko ze jest różnie :)
Ja już drugi raz aku ładuje bo lipa jest i nie chce odpalić :(
a wiesz może czy np tak jak w gaźniku jest jakaś metoda ze wykręcasz ja o 1 i 1/4 obrotu czy tu każda erka pracuje inaczej?

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 24 maja 2015, 11:55
autor: Kanc1erz
Każda erka będzie pracowała nieco inaczej. Zależy to od kilku czynników, stanu zużycia tłoków, szczelności cylindrów, stanu cylindrów, stanu uszczelniaczy, kompresji i wiele, wiele innych. Profesjonalne serwisy regulują skład za pomocą color tune'a. I w zasadzie gwarantuje on prawidłowe wyregulowanie w większości przypadków.

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 24 maja 2015, 12:35
autor: marcin145-1995
No rozumiem :)
Dzięki :)
to idę dalej kręcić ta śrubką ...:/
może w końcu się uda wyregulować :)

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 24 maja 2015, 13:41
autor: Spinu
ja bym odpalił na ssaniu i tym ustawił obroty na około 3-4 tyś (z ssaniem) jak wyłączysz powinno zejść na ok 1-2 tyś. potem już łatwo zejdziesz do 1-1,2 tyś i tak zostaw

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 24 maja 2015, 15:05
autor: jotto
Ja robiłem tak jak Spinu napisał jak kiedyś coś tym pokręciłem. :P

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 24 maja 2015, 15:56
autor: daniel90
Ustaw tak jak serwisowka mówi,będziesz miał wtedy bazę z której możesz rozpocząć regulacje do właściwych obrotów. W mojej jest ok 1500 obr

Re: Dziwne pokrętło przy kraniku :/

: 28 maja 2015, 11:43
autor: marcin145-1995
Witam, pisze dopiero teraz bo wcześniej miałem dużo pracy i mało czasu...
wyregulowałem w końcu te obroty :D
wkręciłem ja na maxa i próbowałem odpalić
za którymś razem odpalił i miał od razu 7k obrotów :p
powoli zacząłem odkręcać tą śrubkę i zszedłem na 1100 :)
Teraz lepiej moto działa niż przed rozwaleniem :D
Dzięki wielkie za porady :)