Zubożenie mieszanki
: 05 kwie 2015, 15:56
Przeprowadziłem ostatnio czyszczenie gaźników, wymieniłem zaworki iglicowe, a także świece zapłonowe, bo motocykl ledwo odpalał na ssaniu i gasł. Pomogło - teraz odpala, można jeździć, wchodzi na wysokie obroty i ma moc. Pozostał jednak inny problem, który istniał od momentu zakupu motocykla w 2013 r.
Motocykl lubi strzelić w tłumik (seryjny, bez mod) przy schodzeniu z wysokich obrotów, a na niskich obrotach tak jakby go zalewało - przymula go odrobinę przy dodaniu gazu, ale na wysokich czuje się dobrze. Uważam, że świece powinny mieć jaśniejszy kolor. Jak dla mnie sprawa jasna - zbyt bogata mieszanka. Tak było od początku i nigdy nikt tego nie regulował. Nadmieniam, że po zakupie oddałem motocykl na czyszczenie i synchronizację gaźników, które również nic nie zmieniły (składu mechanik nie ruszał). W tym roku demontowałem gaźniki, ponieważ poprzednio mechanik nie wymienił zaworków iglicowych (tu upatrywałem problemu nieodpalania - poza świecami).
Stąd pytanie - czy muszę znowu demontować gaźniki, żeby wyregulować (zubożyć) skład mieszanki zgodnie z zasadą 1 i 1/4 obrotu? Nie jestem pewny, która to śruba i czy dostanę się do niej nie demontując. Czy ktoś ma zdjęcie poglądowe?
Rozumiem, że synchronizacja będzie konieczna. Spróbuję sam z rurką z igłami, najwyżej oddam mechanikowi, jeśli nie będzie idealnie. Chciałbym spróbować sam, bo jednak ten mechanik ma długie terminy i sporo kasuje.
EDIT
Znalazłem informacje na stronie o GPZ: http://www.gpz500.cba.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Idę do garażu sprawdzić, czy dostanę się do śruby regulacji bez demontażu gaźników.
EDT: Śruby składu mieszanki były wykręcone na ponad 2 obroty. Dokręciłem i wykręciłem o 1 i 1/4 obrotu. Jest gorzej. Motocykl nie trzyma wolnych obrotów, na obroty się wkręca...
Motocykl lubi strzelić w tłumik (seryjny, bez mod) przy schodzeniu z wysokich obrotów, a na niskich obrotach tak jakby go zalewało - przymula go odrobinę przy dodaniu gazu, ale na wysokich czuje się dobrze. Uważam, że świece powinny mieć jaśniejszy kolor. Jak dla mnie sprawa jasna - zbyt bogata mieszanka. Tak było od początku i nigdy nikt tego nie regulował. Nadmieniam, że po zakupie oddałem motocykl na czyszczenie i synchronizację gaźników, które również nic nie zmieniły (składu mechanik nie ruszał). W tym roku demontowałem gaźniki, ponieważ poprzednio mechanik nie wymienił zaworków iglicowych (tu upatrywałem problemu nieodpalania - poza świecami).
Stąd pytanie - czy muszę znowu demontować gaźniki, żeby wyregulować (zubożyć) skład mieszanki zgodnie z zasadą 1 i 1/4 obrotu? Nie jestem pewny, która to śruba i czy dostanę się do niej nie demontując. Czy ktoś ma zdjęcie poglądowe?
Rozumiem, że synchronizacja będzie konieczna. Spróbuję sam z rurką z igłami, najwyżej oddam mechanikowi, jeśli nie będzie idealnie. Chciałbym spróbować sam, bo jednak ten mechanik ma długie terminy i sporo kasuje.
EDIT
Znalazłem informacje na stronie o GPZ: http://www.gpz500.cba.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Idę do garażu sprawdzić, czy dostanę się do śruby regulacji bez demontażu gaźników.
EDT: Śruby składu mieszanki były wykręcone na ponad 2 obroty. Dokręciłem i wykręciłem o 1 i 1/4 obrotu. Jest gorzej. Motocykl nie trzyma wolnych obrotów, na obroty się wkręca...