Strona 1 z 1
przewody hamulcowe
: 03 lut 2015, 00:40
autor: mompaw
Witam klubowiczów,
sporo czytałem, że warto zainwestować w przedni przewód hamulcowy w oplocie.
I teraz pytanie u mnie jst ale tak od zacisku do do półki w oplocie dalej do klamki już nie.
Czy u Was przewód w oplocie to też na długości 1/2 może 2/3 długości i dalej juz bez oplotu?
Re: przewody hamulcowe
: 03 lut 2015, 00:58
autor: Kanc1erz
Jesteś pewien, że piszesz o przewodzie w oplocie STALOWYM?
http://www.taroxpolska.pl/images/hosete ... _lines.jpg
Bo każdy przewód hamulcowy ERki ma oplot, ale to zwykły gumowy.. peszel. Coś w tym guście.
Re: przewody hamulcowe
: 09 lut 2015, 14:23
autor: pigwa
Może chodzi Ci o taką jakby "sprężynę" założoną na przewód sięgającą do połowy?

Coś jak na zdjęciu?
http://zapodaj.net/50a481effcabd.jpg.html
Re: przewody hamulcowe
: 10 lut 2015, 08:56
autor: piter3105
Też myślę, że Koledze o to chodziło:) Przewód hamulcowy w oplocie jest od samej pompy hamulcowej do zacisku stalowy, a ta sprężynka to na mój gust jakby takie zabezpieczenie, żeby przewód nigdzie i ocierał i nie przetarł się, ale mogę się mylić co do jej zastosowania.
Re: przewody hamulcowe
: 10 lut 2015, 10:20
autor: jotto
piter, w oplocie jest, ale nie stalowym, no chyba, że zmienisz.

Re: przewody hamulcowe
: 10 lut 2015, 19:45
autor: piter3105
No trochę źle się wyraziłem

Chodziło mi oczywiście o to, że jeśli jest już stalowy oplot, to jest od pompy do zacisku.
Re: przewody hamulcowe
: 10 lut 2015, 22:07
autor: mompaw
OK koledzy wszystko jasne przewód może mieć dwa oploty:
1. stalowy w formie nawiniętego drutu (sprężyny) - chroni przed warunkami zewnetrznymi, ocieraniem itp.
2. oplot stalowy na całej długości, niekoniecznie w formie widocznego drutu - zmniejsza jego podatność/elastyczność, jest mniej "puchnący"
U mnie na pewno jest ta pierwsza wersja, czy druga to mogę stwierdzic po dodatkowych ogledzinach jak będe umiał lub po zniszczeniu.
Re: przewody hamulcowe
: 10 lut 2015, 22:37
autor: Corr
Kanc1erz wrzucił Ci przykładowe zdjęcia przewodów w stalowym oplocie, są dużo cieńsze niż zwyczajne odpowiedniki, jako, że erka seryjnie nie miała stalowego oplotu to już w ogóle nie ma problemu z odróżnieniem tego.
tak wygląda OEM bez oplotu:
http://forum.kawasaki-er5.pl/download/file.php?id=906
a tak prezentuje się oplot(tutaj firmy Hel) na erce:
http://forum.kawasaki-er5.pl/download/f ... &mode=view