Strona 1 z 1

Filtr stożkowy.

: 16 maja 2014, 21:29
autor: pioter300
Natrafiłem na takie coś:

http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/p ... u.jpg.html

moje pytanie : czy to w ogóle ma sens i ile da taka przeróbka jeśli chodzi o osiągi? Podobno też dźwięk się zmieni- czy to prawda?

I takie moje przemyślenia : że skoro dopływ powietrza ulega modyfikacji, to czy nie powinno się "ulepszyć" wylotu czyli wydechu? W końcu jak coś ma lepiej wlatać to powinno chyba też łatwiej wylatać.

Ja raczej nie zamierzam tego robić, pytam z ciekawości.

Re: Filtr stożkowy.

: 16 maja 2014, 23:18
autor: Corr
Dźwięk minimalnie się zmieni bo będzie bardziej słychać zasysane powietrze- filtry stożkowe z bawełny mają lepszy przepływ niż zwykłe papierowe(http://www.youtube.com/watch?v=oz7-sq8rExo [tutaj po strojeniu był wzrost 115->121 KM] tutaj dobrze słychać, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, obawiam się, że w erce nie będzie tak spektakularnie brzmiało :lol: ) ktoś chyba miał tutaj na forum filtr k&n(co prawda wkład do oryginalnego airboxa) ale może się wypowie co do dźwięku.

Co do osiągów to albo się nie zmienią albo wręcz pogorszą, jest sporo info w necie(np: http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q to jest odnośnie aut ale zasada ta sama), gdybyś miał do tego przelotowy wydech i odpowiednie zestrojone gaźniki(trzeba wzbogacić mieszankę żeby zrekompensować lepszy przepływ powietrza do i spalin z silnika) to można zyskać parę procent mocy...

Jedyny argument to ekonomia filtry z materiału są wielorazowego użytku, normalnie się je czyści więc jeżeli nie ma rozsądnych zamienników papierowych(jak np. do zx6r) to kupno takiego np. k&n'a po pewnym okresie czasu się zwróci i okaże się, że jest tańszy niż ori papierowe na dłuższą metę.