Natrafiłem na takie coś:
http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/p ... u.jpg.html
moje pytanie : czy to w ogóle ma sens i ile da taka przeróbka jeśli chodzi o osiągi? Podobno też dźwięk się zmieni- czy to prawda?
I takie moje przemyślenia : że skoro dopływ powietrza ulega modyfikacji, to czy nie powinno się "ulepszyć" wylotu czyli wydechu? W końcu jak coś ma lepiej wlatać to powinno chyba też łatwiej wylatać.
Ja raczej nie zamierzam tego robić, pytam z ciekawości.
Filtr stożkowy.
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- pioter300
- Motocyklista
- Posty: 151
- Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Wa-wa/Piaseczno
- Garnek: SHARK S900
Filtr stożkowy.
Jestem bardzo początkujący więc proszę nie dziwić się niektórymi moimi pytaniami.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
Pierwsze moto, pierwsze godziny jazdy i pierwszy kontakt z mechaniką.
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Filtr stożkowy.
Dźwięk minimalnie się zmieni bo będzie bardziej słychać zasysane powietrze- filtry stożkowe z bawełny mają lepszy przepływ niż zwykłe papierowe(http://www.youtube.com/watch?v=oz7-sq8rExo [tutaj po strojeniu był wzrost 115->121 KM] tutaj dobrze słychać, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, obawiam się, że w erce nie będzie tak spektakularnie brzmiało
) ktoś chyba miał tutaj na forum filtr k&n(co prawda wkład do oryginalnego airboxa) ale może się wypowie co do dźwięku.
Co do osiągów to albo się nie zmienią albo wręcz pogorszą, jest sporo info w necie(np: http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q to jest odnośnie aut ale zasada ta sama), gdybyś miał do tego przelotowy wydech i odpowiednie zestrojone gaźniki(trzeba wzbogacić mieszankę żeby zrekompensować lepszy przepływ powietrza do i spalin z silnika) to można zyskać parę procent mocy...
Jedyny argument to ekonomia filtry z materiału są wielorazowego użytku, normalnie się je czyści więc jeżeli nie ma rozsądnych zamienników papierowych(jak np. do zx6r) to kupno takiego np. k&n'a po pewnym okresie czasu się zwróci i okaże się, że jest tańszy niż ori papierowe na dłuższą metę.

Co do osiągów to albo się nie zmienią albo wręcz pogorszą, jest sporo info w necie(np: http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q to jest odnośnie aut ale zasada ta sama), gdybyś miał do tego przelotowy wydech i odpowiednie zestrojone gaźniki(trzeba wzbogacić mieszankę żeby zrekompensować lepszy przepływ powietrza do i spalin z silnika) to można zyskać parę procent mocy...
Jedyny argument to ekonomia filtry z materiału są wielorazowego użytku, normalnie się je czyści więc jeżeli nie ma rozsądnych zamienników papierowych(jak np. do zx6r) to kupno takiego np. k&n'a po pewnym okresie czasu się zwróci i okaże się, że jest tańszy niż ori papierowe na dłuższą metę.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'