Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

generaladdo
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 28 gru 2013, 17:12
Miejscowość: Wrocław

Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: generaladdo »

Pytanie jak w temacie, mam motocykl kilka dni i już niestety silnik jest zalany. I w związku z tym pytanie, tak na przyszłość, co robić, żeby ta sytuacja się nie powtarzała? Słyszałem że zaworki iglicowa najczęściej sprawiają problemy po długim postoju bez odpalania, że trzeba rozbierać gaźniki i czyścić je papierem ściernym. Czy to prawda?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: keteiz1 »

,,czyścić papierem ściernym" :omg:
Zaworki iglicowe po jakim czasie się rozszczelniają i dlatego ciekną na postoju zalewając w następstwie silnik. W czasie jazdy też ciekną ale silnik to połknie.
Wymieniamy zaworki na te już zmodyfikowanym grotem, pamiętając o tym by obniżyć tulejki (gniazda) do wymiaru nominalnego, bo er5 są nie wymienialne. I na ponad 30tyś km. mamy temat z głowy.
generaladdo
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 28 gru 2013, 17:12
Miejscowość: Wrocław

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: generaladdo »

Ok, a rozwiniesz temat troszkę bardziej? Zważ na to, że mam motocykl od kilku dni i pewne rzeczy są dla mnie nowe :)
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: DeFi »

Problemu nie da się wyeliminować na stałe. Związane jest to niestety z konstrukcją motocykla. Gaźniki w ER-5 nie są zamontowane prostopadle do podłoża, lecz w lekkim pochyleniu. Powoduje to pewną reakcję łańcuchową prowadzącą do zawieszania się zaworków iglicowych po pewnym czasie.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
bet1988
Motocyklista
Posty: 115
Rejestracja: 26 cze 2013, 23:21
Imię: Wojciech
Miejscowość: Świebodzice
Plecak: Ewuś :)
Garnek: Nitro

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: bet1988 »

podłączę się. piszesz, po pewnym czasie. jak to rozumieć ? po pewnym czasie użytkowania motocykla, przebiegu itp, CZY po pewnym czasie nie odpalania moto, łapiącego pyłki kurzu w garażu ? gently please :mrgreen:
Romet Komar -> Honda CB400 T 78' -> Kawasaki ER-5 99'
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: DeFi »

Chodzi o czas użytkowania. Zaworki powinny pracować grawitacyjnie zamykając dopływ paliwa gdy nie trzeba. W ERce działają pod minimalnym kątem. Czasu bezawaryjnej pracy nie da się oszacować.

Raz miałem sytuację, że jeden z zaworków się zawieszał. W pozycji wyprostowanej silnik działał na jeden gar, a po przechyleniu działały oba. Pomogła dwukrotna wymiana zaworków. Raz na oryginalne (zawieszały się dalej) a następnie od GSXRa :twisted: pomogło (śmiałem się że to jedyny sportowy akcent w moim motocyklu :lol: )
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
amodos
Rowerzysta
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2013, 22:42
Imię: Adam
Miejscowość: Warszawa
Plecak: Martusia :*
Garnek: Nitro

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: amodos »

A może kolego masz kranik przypadkowo ustawiony w pozycję PRI a nie ON i przez to jest zalewany??
generaladdo
Rowerzysta
Posty: 17
Rejestracja: 28 gru 2013, 17:12
Miejscowość: Wrocław

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: generaladdo »

Nie, kranik na pewno na ON. Poza tym jakby kranik był źle ustawiony to silnik zalewałby się chyba nawet podczas postoju, tj kiedy stoi w garażu.
Awatar użytkownika
bober15
Motocyklista
Posty: 167
Rejestracja: 02 wrz 2013, 15:55
Imię: Paweł
Miejscowość: Giżycko
Plecak: zależy jak leży :)
Garnek: Nitro n766-vx
Telefon: 790591087

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: bober15 »

DeFi pisze: Raz miałem sytuację, że jeden z zaworków się zawieszał. W pozycji wyprostowanej silnik działał na jeden gar, a po przechyleniu działały oba. Pomogła dwukrotna wymiana zaworków. Raz na oryginalne (zawieszały się dalej) a następnie od GSXRa :twisted: pomogło (śmiałem się że to jedyny sportowy akcent w moim motocyklu :lol: )
Te zaworki od GSXRa pasują beż żadnych przeróbek?? od jakiego rocznika wstawiałeś? Problem z zawieszanie wyeliminowany na dobre?
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Jak uniknąć zawieszania się zaworków iglicowych?

Post autor: DeFi »

Zaworki wymieniał mi mechanik, ale sądzę że bez żadnych przeróbek weszły. Czy wyeliminowane to musisz pytać aktualnego właściciela macr0s'a:)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ